בזים לשופטים: קריקטורה ב’יתד’ מציגה את “בג”ץ מפציץ את הכנסת”

הסערה הבאה? קריקטורה של המאייר יוני גרשטיין בביטאון מפלגת דגל התורה מציגה שופט מפציץ את הכנסת • גפני על פסיקת בג"ץ בחוק הנבצרות: "אף אחד לא מינה את שופטי בית המשפט העליון לנהל את המדינה"
אבי כץ
כ"ד טבת התשפ"ד / 05.01.2024 02:43

אין אמון בבג”ץ: קריקטורה של המאייר יוני גרשטיין, התפרסמת הבוקר (שישי) ב’יתד נאמן’, ביטאון מפלגת דגל התורה, מציגה שופט בג”ץ מטיס מטוס צבאי המפציץ את הכנסת.

יו”ר ‘דגל’, ח”כ משה גפני, הגיב אמש על פסיקת בג”ץ בנושא חוק הנבצרות: “הגמרא אומרת ‘אין ממנין פרנס על הציבור אלא אם כן נמלכים בציבור’. אף אחד לא מינה את שופטי בית המשפט העליון לנהל את המדינה והם גם לא מבינים בזה. מן הראוי, בזמן מלחמה להתגבר על המחלוקות בציבור ובתוך בית המשפט ולהתאחד בנושאים שאינם במחלוקת”.

הקריקטורה ב’יתד’ מתפרסמת לאחר שהשבועון ‘שביעי’ פרסם קריקטורה של המאייר אור רייכרט, שבה נראית נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, אסתר חיות, כשהיא דורכת על גופת חייל ובידה דגל מעוצב בסגנון דגל ישראל, שבמרכזו סמל מאזני הצדק המשפטיים במקום מגן דוד – ובצבעי הירוק של החמאס, המחליפים את הכחול-לבן.

מלבד גולשים רבים מצד שמאל של המפה הפוליטית, שהטיחו במאייר קללות וקראו למשטרה לפתוח נגדו בחקירה בגין הסתה, גם הנהלת בתי המשפט פנתה לעיתון בדרישה להסירה את הקריקטורה מכל המדיות שבשליטת העיתון.

המאייר, אור רייכרט, אמר בתגובה למכתב שנשלח מטעם הנהלת בתי המשפט ולסערה שגרמה הקריקטורה שאייר: “אני מזועזע מנסיון סתימת הפיות של מערכת המשפט. אני מאוד מקווה שדריסת מערכת המשפט את הציבור בזמן מלחמה (כמו שרואים בקריקטורה) לא תסמן גם את סופו של חופש הביטוי”.

עם זאת, בעיתון ‘שביעי’ החליטו להדפיס מחדש את העיתון אחרי שקריקטורה שפורסמה בעיתון עוררה סערה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות