גדעון לוי: האסירים בישראל סובלים יותר מהחטופים, בן גביר “סדיסט”

עיתונאי 'הארץ' מתח ביקורת חריפה על התנהלות ישראל ותקף את איתמר בן גביר: "גאנגסטר של ממש" • לטענתו, חמאס אינו "ארגון נאצי" ומדובר בניסיון להוקיע את הפלסטינים מה שיאפשר לצה"ל "לעשות ככל העולה על רוחו" • טען: הטבח "לא מאפיין" את הפלסטינים שמכיר
חרדים 10
כ"ד טבת התשפ"ד / 05.01.2024 00:48

עיתונאי ‘הארץ’ ופעיל השמאל גדעון לוי העניק ראיון לבלוגר הבריטי אוון ג’ונס, השתלח בחברה הישראלית ובצה”ל  – וטען כי בבתי הכלא הישראלים מתייחסים לאסירים מחמאס באופן גרוע יותר מאשר לחטופים הישראלים בעזה.

“אם התקפה אחת דוחפת ישראלים להיות כל כך בלתי-אנושיים, תחשוב מה זה עושה לפלסטינים שחיים תחת התקפות במשך שנים, ואנחנו עדיין תוהים איך הם נעשו כאלה ולמה הם שונאים אותנו. מנקודת מבטי שום דבר לא השתנה לאחר המתקפה. להתעלם מהקונטקסט זה פשוט לא נכון”.

לוי אמר בהמשך הריאיון: “אני ממש מתפלא מהסובלנות של הפלסטינים. עם כל הדברים שישראל עשתה להם, הייתי מצפה שההתקפות יהיו הרבה יותר גרועות”.

לדבריו, הטבח אותו ביצעו המחבלים ב-7 לאוקטובר “לא מאפיין” את הפלסטינים שהוא מכיר. הוא הבהיר כי הוא  מסתובב בשטחי הרשות הפלסטינית מזה עשרות שנים והתמונה שמצטיירת לו מהחברה הפלסטינית היא שונה לחלוטין וגם מצד ערביי עזה.

הוא הוסיף כי הוא מתנגד לאמירות שארגון חמאס הינו “ארגון נאצי”, והסביר שמדובר בזילות השואה ובניסיון להוקיע את הפלסטינים מה שיאפשר לצה”ל “לעשות ככל העולה על רוחו”.

לדבריו, “ישראל משתמשת באופן ציני בשואה… היא משתמשת בה בשביל המטרות שלה. לקרוא לחמאס נאצים זה לא נכון. הם פונדמנטליסטים משוגעים, אבל לא נאצים. זה ביוש השואה. בשואה הייתה השמדה מאורגנת”.

העיתונאי השמאלני התייחס לשר איתמר בן גביר, ואמר עליו כי הוא “סדיסט”, כלשונו, ולכן הטיפול באסירים הפלסטינים הוא נקמני וקשה במיוחד.

“מתנחל עם עבר פלילי עשיר, גאנגסטר של ממש, והוא אחראי על הכליאה. מה שהם עושים כעת לאסירים הוא בלתי יאמן. אני יכול לומר כמעט בוודאות – האסירים הפלסטינים בישראל מקבלים יחס גרוע הרבה יותר מאשר היחס לחטופים הישראלים.

“הם מחזיקים מאות פלסטינים באזיקים, עם העיניים מכוסות, למשך חודשים. אתה לא רואה דברים כאלה אפילו ברוסיה של פוטין. אבל בעיניים של הישראלים זה בסדר כי כל העזתים הם חמאס מבחינתם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות