לפרטי פרטים: מסמך שחובר בצה”ל שנה לפני וחזה את מתקפת הפתע והטבח

"משימת פשיטה לשטח הארץ", "כוח הנדסי יפרוק משיירה ויפוצץ את הגדר": מסמך סודי ביותר שחובר באוגדת עזה באוקטובר 2022, שנה בדיוק לפני הטבח, תיאר את מתקפת הפתע בשמחת תורה שלב אחר שלב במדויק • המסמך הופץ לכל צמרת אמ"ן
חרדים 10
כ"ד טבת התשפ"ד / 05.01.2024 00:33

מסמך “סודי ביותר”, המחזיק 27 עמודים, שחובר באוגדת עזה בחודש אוקטובר 2022 תיאר את מתקפת הפתע בשמחת תורה שלב אחר שלב – במדויק.

לפי החשיפה הערב (חמישי) בתוכנית ‘עובדה’ בקשת 12, במסמך ניתן לראות עדויות לעומק ההבנה של ישראל את תוכנית חמאס אל מול המחדל שלה בתחום הערכת הכוונות.

יש למסמך שער וכותרת – “איום הפשיטה של חמאס ברצועת עזה”. יש גם תרשים להמחשה, ותוכן עניינים שנראה כמו כותרות המהדורה של 7 באוקטובר, ויש גם תקציר מנהלים, לנוחות המשתמש, ובו הסיפור כולו, כבר בסעיף 1: “איום הפשיטה הוא איום הייחוס המרכזי בחמאס, הכולל חדירה לשטח ישראל, למטרת פגיעה בכוחות צה”ל או אזרחים תוך שימת דגש על חטיפה”.

אבל זה לא נגמר שם: השאיפה של חמאס היא ל”הישג אפשרי גדול יותר – יצירת תחושת חדירות בעורף הישראלי, הרג של אזרחים או חיילים, וחטיפה שלהם או של גופותיהם”.

מי שחיבר את המסמך הזה לא קנה, כך נראה, את הסיסמאות ודברי הרהב של ראשי צה”ל ומערכת הבטחון, אלא נסמך על מודיעין מוצק שהגיע מתוך עזה, גם על תהליך בניין הכוח בנוח’בה – יחידות העלית של חמאס: “כ-2,400 לוחמים מובחרים (24 פלוגות) … (ש)נבחרו בקפידה כדי להבטיח שהם המתאימים ביותר לביצוע משימת הפשיטה לשטח הארץ”.

המידע מפורט כאן עד לרמת הפלוגה הפושטת: עם כמה מחלקות ומסייעת בכל פלוגה, יש גם מפה של הפלוגות שיתקפו, כולל שמות המ”פים כולם.

כך, תוארו במסמך אוגדות ספציפיות שהולכות לפלוש לבסיסים ולקיבוצים בעוטף עזה במטרה ל”ביצוע מסע הרג והרס, עם לוחמים ייעודיים ללקיחה בשבי” – כשהשלב הראשוני יהיה נטרול המערכות הטכנולוגיות באוגדת עזה.

לאחר השלב הראשוני, המסמך חזה כי תהיה פריצה של הגדר באמצעות כוח הנדסי, ולאחר מכן חדירה של מחבלים רכובים על גבי ג’יפים ואופנועים. בשלבים הבאים, יהיו ניסיונות חדירה מהאוויר במצנחי רחיפה ומן הים.

בעמוד 11 במסמך, מגיע התיאור המדהים הבא, אודות “כוח החדירה”: המשימה – “מסע הרג והרס… עם לוחמים יעודיים ללקיחה בשבי…”; כל מה שיקרה בפועל ב-7 באוקטובר מפורט כאן, עד לרמת “פעילי הסברה (ש)תפקידם לתעד ולשדר בזמן אמת את הפעולה” – בדיוק כמו אותו כתב, איש חמאס לכאורה, שדיווח מן הדשא של קיבוץ ניר עוז.

קברניטי מערכת הביטחון יתעקשו אחרי ההלם שאיש לא דמיין פשיטה לאורך כל הקו, אלא שהמסמך הזה מפרט כמה תרחישים, כולל “מבצע רחב היקף” – זה שניתן לו שם הקוד “חומת יריחו”, פשיטה של עשרות פלוגות, בבת אחת, בסיוע מצנחי רחיפה וכוחות פשיטה ימיים. כמו שקרה בפועל במתקפת הפתע.

אפילו ברמת העיתוי דייק המסמך: עיתוי המתקפה יהיה ידוע לאנשים מעטים מאוד בהנהגת חמאס, אך בכל מקרה יקרה “כל עוד הכוחות הצה”ליים היחידים במרחב יהיו ארבעה גדודי התעסוקה המבצעית” של צה”ל, ללא כוחות אחרים בשטח.

המסמך עסק בשאלת ההתכנות של האיום – ומבהיר כי לא ברור אם מדובר בתוכנית אופרטיבית, מצפן לבניית כוח או תוכנית תאורטית.

עוד נמסר בדיווח, כי המסמך נשלח לכל צמרת אמ”ן, וגם ראש אמ”ן נחשף לתוכנו.

מהמטה לביטחון לאומי נמסר בתגובה: “בעקבות הפרסום שהיה במהלך המלחמה בתקשורת הישראלית כי באוגדת עזה נכתב בשעתו מסמך המפרט את תכנית התקיפה של חמאס, שאל ראש המל”ל את אנשי המל”ל האם מסמך זה הוצג בשעתו למל”ל – התשובה שנמסרה לראש המל”ל הייתה שלילית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות