המשפחות של אילן וייס הי”ד, עידן שיתוי וחנן יבלונקה עודכנו: נחטפו

לאחר 90 יום: שלושה אזרחים שהוגדרו עד כה נעדרים הוכרו כמי שנחטפו לרצועת עזה "ההחלטה התקבלה לאור מיצוי פעולות הסריקה בשטח" • מספר החטופים כעת ברצועת עזה הוא 136, בהם 23 חללים
חיים טוויל
כ"ד טבת התשפ"ד / 04.01.2024 22:37

אחרי 90 יום שבהם הוגדרו כנעדרים: שלוש משפחות שיקיריהן הוגדרו כנעדרים – מוגדרים החל מהיום (חמישי) כחטופים.

החטופים שהוגדרו עד כה נעדרים הם עידן שיתוי, חנן יבלונקה, ואילן וייס הי”ד בן ה-56  מבארי שנרצח בקיבוץ וגופתו נחטפה ומוחזקת בעזה – ומוקדם יותר השבוע פורסם כי נרצח.

חנן בלונקה, אב לשניים בן 42 מתל אביב, הגיע למסיבה ברעים עם ארבעה מחבריו, בהם כדורגלן העבר ליאור אסולין הי”ד, שנרצחו כולם בידי מחבלי החמאס – ומאז שמחת תורה ועד היום הוא הוגדר כנעדר.

הוא תועד במצלמות האבטחה במסיבה, הולך בחניית הרכבים, אך לא יצר קשר עם משפחתו מאותו הבוקר, ומאז עקבותיו נעלמו. רכבו אותר בסמוך לקיבוץ מפלסים ובתוכו נמצא הטלפון הנייד שלו.

ראובן, אביו של חנן יבלונקה, אמר בריאיון לדני קושמרו בחדשות 12: “יש לנו תקווה, אנחנו כבר יודעים 90 יום שהוא חטוף אבל עכשיו קיבלנו את הבשורה המשמחת. יש לנו הרבה תקווה, אבל אנחנו לא יודעים מה המצב שלו. שני אנשי צבא היו פה כבר מהשבוע הראשון. עכשיו הם אמרו לנו שהוא חטוף והחזירו לנו את התקווה, זו אות חיים”.

אחותו של חנן, אורית, כתבה: “הודיעו לנו רשמית שחנן האהוב שלנו חטוף. נמשיך לספור את ימיו בשבי, ונתפלל שיחזור אלינו במהרה. אחי אני אוהבת אותך. תהיה חזק עוד קצת, מבטיחה שאנחנו לא מפסיקים להילחם בשבילך”.

עידן שתיוי, בן 28, צלם חובב וסטודנט לקיימות באוניברסיטת רייכמן, התנדב לצלם במסיבה ברעים והגיע לשטח המסיבה כשהחלה מתקפת המחבלים. כשהבחינו שתויוי וחבריו בירי הרקטות לאזור, הם החלו לנסוע לכיוון המרכז. אולם בכביש 242 הם הותקלו בידי מחבלי החמאס.

שתויוי שנהג ברכב ניסה להימלט מהאש הרצחנית. חבריו של שתויוי נרצחו, אולם שתויוי עצמו נחשב נעדר. רק מספר ימים לאחר ה-7 באוקטובר, מסר גורם ממערכת הביטחון למשפחתו שעל פי הערכות המודיעין שתויוי נחטף לשטח עזה. “אחי, עידן, תמיד ידע לתפעל סיטואציות, גם באירועים מפחידים”, אומרת אחותו הילה, “מאוד קשה לנו, זה כאילו לקחו לנו חלק מהגוף”.

משפחתו של אילן וייס, בן 56 מקיבוץ בארי שנחשב נעדר מאז שבת השחורה, התבשרה ביום שני השבוע כי הוא נרצח בידי מחבלי חמאס. אשתו שירי בת ה-56 ובתם נוגה בת ה-17 נחטפו במתקפה הרצחנית – ושוחררו אחרי 50 ימים בשבי, במסגרת הפעימה השנייה.

אילן היה סגן ראש צח”י ונתן תמיכה לוגיסטית לחברי כיתת הכוננות של הקיבוץ. עם חדירת מחבלי חמאס הוא יצא להחליף את הרבש”ץ בפתיחת הנשקייה בכדי לחלק נשקים לחברי כיתת הכוננות – ומאז נעלמו עקבותיו.

בבארי מבקשים להכיר באילן כחלל צה”ל, שנרצח בעת מילוי תפקידו.

בהודעת דובר צה”ל נאמר כי ההחלטה להכריז עליהם כחטופים התקבלה לאחר “בחינת כלל התרחישים הסבירים. אנחנו נמשיך לעדכן את המשפחות בכל פרט מידע”.

מספר החטופים כעת ברצועת עזה הוא 136, בהם 23 חללים שגופתם מוחזקת בידי ארגון הטרור חמאס.

ההודעה הדרמטית של דובר צה”ל באה לאחר שבצה”ל סיימו לסרוק את כל מרחב הגדר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות