המאייר שהטריף את השמאלנים: ‘אני מזועזע מנסיון סתימת הפיות”

בקריקטורה שאייר אור רייכרט עבור 'שביעי' מוצגת אסתר חיות כשהיא מניפה דגל בצבעי חמאס ודורכת על גופת חייל • הנהלת בתי המשפט שיגרה דרישה להסרת הקריקטורה • כתב המשפט של 'ישראל היום': אין להם בכלל סמכות להוציא מכתב כמו זה שנשלח למאייר ולהנהלת העיתון
חרדים 10
כ"ג טבת התשפ"ד / 04.01.2024 15:27

הקריקטורה של המאייר אור רייכרט בעיתון ‘שביעי’ מטריפה את השמאל בישראל.

בקריקטורה מופיעה נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת אסתר חיות, כשהיא דורכת על גופת חייל ובידה דגל מעוצב בסגנון דגל ישראל, שבמרכזו סמל מאזני הצדק המשפטיים במקום מגן דוד – ובצבעי הירוק של החמאס, המחליפים את הכחול-לבן.

מלבד גולשים רבים מצד שמאל של המפה הפוליטית, שהטיחו במאייר קללות וקראו למשטרה לפתוח נגדו בחקירה בגין הסתה, גם הנהלת בתי המשפט פנתה לעיתון בדרישה להסירה את הקריקטורה מכל המדיות שבשליטת העיתון.

במכתב, תחת הכותרת “דרישת הנהלת בתי המשפט להסרה לאלתר של פרסום תוכן העולה כדי עבירת הסתה”, שהעבירה הנהלת בתי המשפט למנכ”ל העיתון והמו”ל ראובן לוזון, העורך הראשי אהרון וייסברג והמאייר אור רייכרט, נאמר:

“הבוקר נחשפנו לציוץ ביקורתי של העיתונאי אילן לוקאץ’ בטוויטר ובו צילום מסך מערוץ הטוויטר של המאייר אור רייכרט אשר פרסם ציוץ ובו מופיעה קריקטורה של מה שנראה כמו דמותה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת אסתר חיות, מניפה דגל על גופת חייל”, נכתב בפנייה.

“חיפוש באינטרנט גילה שהקריקטורה פורסמה בגיליון המקוון של השבועון שביעי שאף אמור להתפרסם בגרסה מודפסת ביום שישי ה-05.01.2024, ככל הנראה בטור דעה של המוציא לאור של השבועון מר רובי לוזון”.

לטענת הנהלת בתי המשפט, “מדובר בפרסום חמור העולה כדי חשד להסתה לאלימות. בנוסף, יש בפרסום האמור כדי להקים חשד לזילות בית משפט. אשר על כן ונוכח כל האמור לעיל, הנכם נדרשים לפעול לאלתר להסרת הפרסום מכל המדיות שבשליטתכם”.

אלא שלפי דיווח של נטעאל בנדל, כתב המשפט של ‘ישראל היום’, עיון מדוקדק בנהלים של הנהלת בתי המשפט מעלה כי אין להם בכלל סמכות להוציא מכתב כמו זה שנשלח למאייר ולהנהלת העיתון.

גורם בכיר ברשות השופטת אמר ל’ישראל היום’ בעניין הקריקטורה: “אי אפשר היה לעבור על זה לסדר היום גם מבחינה מערכתית פנימית. פרסום כזה שובר את רוחם של השופטים לא רק בעליון אלא בכל המערכת. מה מקודש יותר בימים אלה מבטחונם של חיילנו בחזית? ולצייר אותנו השופטים כמי שמביאים למותם ועוד צועדים על גופם מחזיקים בדגל מערכת המשפט בצבעי חמאס?!”.

המאייר, אור רייכרט, אמר בתגובה למכתב שנשלח מטעם הנהלת בתי המשפט ולסערה שגרמה הקריקטורה שאייר: “אני מזועזע מנסיון סתימת הפיות של מערכת המשפט. אני מאוד מקווה שדריסת מערכת המשפט את הציבור בזמן מלחמה (כמו שרואים בקריקטורה) לא תסמן גם את סופו של חופש הביטוי”.

עם זאת, בעיתון ‘שביעי’ החליטו להדפיס מחדש את העיתון אחרי שקריקטורה שפורסמה בעיתון עוררה סערה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות