היהודי שהותקף בידי נהג אוטובוס ערבי, התלונן – ונכלא 9 שעות בתא מעצר

בתחילת השבוע הותקף נהג יהודי בידי נהג אוטובוס ערבי בשכונת רמות, לאחר שהערבי חסם את דרכו • היהודי ניגש לתחנת המשטרה כדי להגיש תלונה, אך שם נעצר מייד בחשד שהוא התוקף והוחזק בתא מעצר למשך 9 שעות, לפני שנשמעה גרסתו
חיים טוויל
כ"ג טבת התשפ"ד / 04.01.2024 10:45

עו”ד אופיר שטיינר מחוננו פנה למשטרה בדרישה לעצור ולחקור נהג אוטובוס ערבי של ‏חברת ‏’סופרבוס’, שתקף באגרופים נהג יהודי בירושלים, בתחילת השבוע.

נהג האוטובוס תקף את היהודי אחר שהאשים אותו כי הוא חוסם את דרכו. במהלך התקיפה האלימה נשברו משקפיו של היהודי. הנהג אף המשיך וחנק את היהודי, שנחלץ לבסוף בקושי רב מידיו ומיהר להגיש תלונה בתחנת המשטרה.

אך, כשהגיע לשם גילה לתדהמתו כי הוא החשוד בתקיפה. היהודי הושם בתא מעצר למשך 9 שעות, בלא שנשאל כלל לגרסתו.

במכתבו מתאר עו”ד שטיינר כיצד הותקף היהודי באכזריות: “ביום ‏,31.12.23 ‏נסע מרשי, הנפגע, ברכבו ‏בשכונת ‏רמות ‏שבירושלים. כאשר ‏הגיע ‏לכביש ‏דו-סטרי צר, ‏הגיע ‏מהכיוון ‏הנגדי‏ אוטובוס ‏של ‏חברת ‏’סופרבוס’. ‏באוטובוס נהג התוקף, ‏בן ‏מיעוטים. כיוון ‏שהכביש ‏היה‏ צר‏ מלאפשר ‏מעבר‏ של‏ כלי ‏הרכב ‏ושל‏ האוטובוס ‏במקביל,‏ ניסה ‏הנפגע‏ לסמן ‏לתוקף ‏שייסע ‏לאחור. ‏אך ‏התוקף ‏סימן ‏לו ‏שייכנס ‏לחנייה ‏סמוכה.

“‏הנפגע ‏לא‏ התעקש, ‏ונסע ‏לאחור, ‏תוך ‏שהוא ‏עולה ‏עם ‏שני ‏גלגלים ‏על ‏המדרכה, ‏על-מנת לאפשר‏ לאוטובוס ‏לעבור. ‏התוקף ‏המשיך ‏בנסיעה ‏ואכן ‏הצליח ‏לעבור, ‏אלא ‏שהותיר ‏את‏ האוטובוס ‏כך ‏שבחלקו ‏חסם ‏את ‏רכבו ‏של ‏הנפגע ‏מלהמשיך בדרכו. הוא ‏בלם ‏את‏ האוטובוס,‏ פתח ‏את‏ החלון ‏והחל ‏לגדף‏ את ‏הנפגע.

‏”הוא ‏הבהיר לנפגע כי לא יאפשר לו לעבור, כעונש על כך שלא עשה כדבריו ולא נכנס לחנייה.‏ הנפגע ‏נותר ‏ברכבו, ‏בתקווה שאולי ‏יזוז ‏התוקף ‏ויאפשר ‏לו ‏וליתר ‏הרכבים ‏להמשיך‏ בדרכם. ‏אלא ‏שהלה ‏נותר ‏במקומו. ‏משלא ‏זע, ‏החלו ‏חילופי ‏דברים ‏קולניים ‏בין ‏הנפגע‏ והתוקף. זאת,‏ עד ‏שירד ‏התוקף ‏מהאוטובוס‏ והתקרב‏ במהירות‏ לעבר‏ הנפגע.‏

“הנפגע‏ שלא‏ היה ‏חפץ ‏בעימות ‏פיזי, ‏אך ‏נבהל ‏מהתקרבותו, ‏יצא ‏גם ‏הוא ‏מרכבו. ‏התוקף הגיע עד למרחק מגע מהנפגע ודחפו בעוצמה לאחור. ‏הנפגע, ‏שהבין ‏כי ‏התוקף ‏מבקש ‏לפגוע ‏בו‏ פיזית, ‏ניסה להתרחק ולהדוף את ידיו של התוקף,‏ אך ‏ללא הועיל. התוקף‏ הצליח ‏להכותו באגרוף בפניו, מה שגרם למשקפיו של הנפגע ליפול לקרקע ולהישבר. אז, ‏תפס התוקף בצווארו של הנפגע והחל לחנוק אותו,‏ עד ‏שהצליח ‏הנפגע‏ לברוח‏ מאחיזתו‏ ולהתרחק”.

לאחר התקיפה מיהר היהודי אל תחנת המשטרה הקרובה כדי להגיש תלונה על התקיפה, אולם שם גילה כי הערבי הקדים אותו וטען כי הוא התוקף. היהודי נכלא בתא מעצר למשך 9 שעות, במהלכן לא ניתנה לו האפשרות למסור את גרסתו לאירוע.

“כאשר‏ הנפגע ‏הגיע‏ לתחנת ‏המשטרה,‏ מייד ‏עם ‏כניסתו ‏נאמר ‏לו‏ כי הוא מעוכב. הנפגע ‏שאל‏ מספר ‏פעמים‏ בגין ‏מה ‏הוא מעוכב,‏ אך ‏לא נענה. לאחר ‏זמן ‏קצר,‏ פגש ‏בו ‏שוטר ‏שאמר ‏לו ‏שהוא עצור,‏ והובילו ‏לתא ‏מעצר. גם ‏אז, ‏שאל‏ הנפגע ‏שוב ושוב ‏בגין ‏אילו‏ חשדות ‏הוא ‏נעצר,‏ אך‏ לא נענה.‏ הוצע‏ לנפגע לשוחח ‏עם ‏עו”ד,‏ אך ‏כיוון ‏שהיה בטוח ‏בצדקתו,‏ וויתר ‏על ‏זכותו ‏זו. ‏הוא ‏שאל שוב,‏ אם ‏יוכלו ‏בכל ‏זאת‏ להסביר‏ לו ‏מדוע ‏נעצר,‏ ולא נענה.

“הוא הוכנס לתא המעצר באזור השעה 13:00 ונותר בו עד לאזור השעה 22:30, בלא כל מענה לשאלותיו באשר לסיבה בגינה הוא מוחזק, או כל הסבר אשר לצפוי לו.

“מדובר באדם בלא כל השכלה משפטית, שחש מפוחד ולא ידע כמה שעות, או אף ימים, יכולה המשטרה להחזיק בו בתא המעצר. אם לא די בכך, הוא אף אוים והוכה על-ידי עצור אחר שהוכנס לאותו התא, עד אשר העבירו אותו שוטרי התחנה לתא אחר. רק ‏כאשר ‏נלקח‏ לחקירה,‏ בשעת ‏לילה‏ מאוחרת ‏כאמור, ‏נשמעה ‏לראשונה‏ גרסתו.‏ רק‏ אז‏ הבינו‏ החוקרים ‏כי‏ יכול ‏והנפגע‏ נעצר‏ בלא‏ כל ‏סיבה, ‏וכי ‏התוקף ‏הוא  ‏שפעל ‏באלימות‏ ומסתובב חופשי. ‏מייד ‏לאחר ‏החקירה,‏ שוחרר‏ הנפגע”.

עו”ד שטיינר פונה במכתבו למשטרה בדרישה לעצור את התוקף הערבי: “מדובר ‏בתקיפה אלימה מצד התוקף, ובניסיון של התוקף ליצור מצג שווא שיהפוך את הקערה על פיה.‏ על ‏כן,‏ יש לעצור את התוקף, ולהביאו לחקירה בהקדם האפשרי. לצד ‏הפגיעה ‏מצד ‏התוקף, ‏יש ‏לתת ‏את ‏הדעת ‏ליחס ‏שקיבל ‏הנפגע, ‏אזרח ‏מן ‏השורה,‏ ממשטרת‏ ישראל,‏ כאשר ‏ביקש‏ למסור‏ תלונה‏ ולבסוף ‏מצא ‏עצמו‏ בתא מעצר, ‏מבלי‏ לקבל‏ כל‏ הסבר‏ בנוגע‏ לחשדות‏ נגדו. ‏שם, ‏נותר ‏כלוא‏ במשך ‏שעות‏ אורכות, ‏עד ‏שנשמעה ‏גרסתו‏ לראשונה”.

עו”ד שטיינר: “מדובר במקרה מקומם של אזרח המוצא עצמו מותקף באלימות ברחובה של עיר, וכשהוא מגיע לתחנת המשטרה במקום יד מושטת לעזרה, הוא מוצא עצמו בתא מעצר, כשאף גורם לא מקשיב לו ולא מנסה לרדת לשורש העניין במשך שעות ארוכות. על המשטרה לתקן את המעוות – לעצור את האשם, ולבחון את התנהלותה מול האזרח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות