שלושה חרדים הורדו מהטיסה בדרך לניו יורק – וזו הייתה הסיבה ההזויה

שלושה נוסעים חרדים - קשיש ושתי נשים - הורדו מטיסה מקליפורניה לניו יורק, לאחר שהחליפו מושבים, כי הקשיש לא רצה לשבת ליד אישה • איש הביטחון פקד עליהם: "הקברניט והצוות קיבלו החלטה שאתם יורדים מהמטוס. החלפת מושבים היא הפרה של חוסר איזון משקל"
נתן פרל
כ"ב טבת התשפ"ד / 03.01.2024 14:38

שלושה נוסעים חרדים הורדו מטיסה של חברת JetBlue שהמריאה בערב שנת 2024 מקליפורניה לניו יורק  – לאחר שהחליפו מושבים מטעמים דתיים.

“צוות הטיסה שלי אומר שהם לא רוצים אותך במטוס”, נשמע הטייס אומר לנוסעים בהקלטת אודיו של התקרית שהגיעה לידי אתר The Lakewood Scoop. “אני צריך לתמוך בהם.”

אחד הנוסעים מחה על ההחלטה וכינה אותה “אנטישמיות”.

המקרה החל כשקשיש חרדי שהיה על הטיסה מפאלם ספרינגס בקליפורניה לנמל התעופה קנדי התיישב במושב שנראה לו פנוי. כשדיילת שאלה אותו אם זה המושב שהוקצה לו בטיסה, הוא השיב לא, והיא קבעה שהוא לא יכול לשבת שם. הקשיש תפס מקום נוסף שלדעתו היה פנוי, אך הדיילת אמרה שוב –  שהוא לא יכול לשבת גם שם.

אחת משתי נשים חרדיות שישבו במקום אחר במטוס התערבה והסבירה לדיילת כי הוא לא יכול לשבת במושב שהוקצה לו בגלל “סיבות דתיות”, כנראה משום שהוא מסרב לשבת ליד אישה.

נוסע אחר, רון פסארו, הציע מיוזמתו לשבת במושב של הקשיש ליד חלון, ובתורו נתן לקשיש את מושב המעבר שלו. “אתה גיבור בשבילי,” אמרה האישה החרדית לפסארו. לאחר מכן, הקשיש החליף שוב מקום עם אחת משתי הנשים, שתפסה את המושב המקורי של פסארו, בעוד הקשיש תפס את מושב המעבר של האישה. לא היה ברור מדוע הם ביצעו את המעבר הנוסף.

בראיון לאתר ‘פורוורד’ שדיווח על המקרה, סיפר פסארו, כי בשלב הזה, בעוד כולם חשבו שהישיבה הוסדרה, הופיעו לפתע קפטן הטיסה ואיש ביטחון, ואמרו לנוסעים החרדים כי הם נדרשים לרדת מהמטוס.

“הקברניט והצוות קיבלו את ההחלטה שאתם יורדים מהמטוס הזה”, אמר איש הביטחון – שהוסיף: “החלפת מושבים היא הפרה בכל הנוגע לחוסר איזון משקל. אתם צריכים לשבת במקומות שהוקצו לכם”.

פאסארו אמר שנושא “חוסר איזון המשקל” לא היה הגיוני מכיוון ששלושת הנוסעים היו רזים.

האישה החרדית הגנה על הקשיש: “הוא ירה? האם הוא עשה משהו, האם הוא נגע במישהו? הוא לא עשה כלום. זה רק מטעמים דתיים. אנחנו נראים מסוכנים?”

היא הוסיפה שיש לה עבודה, ילדים ונכדים מחכים שתחזור הביתה – ואז הצהירה: “זו אנטישמיות”.

רייצ’ל סקלאר, חברתו של פסארו, שהייתה גם היא בטיסה ופרסמה פוסט על התקרית ברשת הטוויטר, אמרה ל’פורוורד’: “הם אמרו שברור שזו אנטישמיות, ואני אמרתי, ‘זה בטוח. כל העניין היה ממש מרגיז. זה נראה מאוד מיותר ודי מבלבל. הייתי המומה שהם העיפו אותם מהמטוס באותה שעה בערב השנה החדשה”.

הטיסה יצאה בשעה 22:30, באיחור של כחצי שעה.

סקלאר טענה כי החלפת מושבים היא תופעה רווחת ומסיבות שונות כישיבה משותפת עם בני משפחה או סיבות אחרות. “לדיילים יש הרבה שיקול דעת; הם יכולים להחליף אנשים”, אמרה. “עניין המשקל לא היה הגיוני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות