אבא של התצפיתנית שנפלה: מצאו מסמכים שלה בעזה, אולי היא בחיים

חרדים 10
|
כ"ב טבת התשפ"ד / 03.01.2024 12:02
תעודת הזהות של התצפיתנית רוני אשל, שנפלה במוצב נחל עוז, עם רישיון הנהיגה וכרטיסי אשראי – נמצאו בעזה • “מצד אחד הרב הראשי אמר כי מבחינה הלכתית אפשר לשבת שבעה ועשינו לוויה – אבל לא נתנו לי לפתוח את הארון ולהיפרד ממנה, אז אני לא יודע מה בדיוק קברנו”

אייל, אביה של רוני אשל, תצפיתנית שנפלה במוצב נחל עוז, עדיין שואל את עצמו מה באמת קרה שם.

בריאיון שהעניק היום (רביעי) לתוכנית בהגשת קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב, סיפר על הקושי להתמודד עם סימני השאלה סביב נסיבות הירצחה.

“תחקיר עדיין לא בוצע, יש רק ‘עיקרי הממצאים’. בשבוע שעבר מצאו מסמכים של רוני בתוך בית ברצועת עזה. זו טלטלה שלא מסתיימת, אולי היא בעצם חיה? אני לא יודע מה קברנו, לא נתנו לי לפתוח את הארון”.

אייל סיפר, כי ביקש להיפגש עם מי שאסף את הדיסקית שמצאו מאחת הנעליים של רוני, ועד היום לא הצליחו להגיע אליו. “בשבוע שעבר התקשרו אלינו אחר הצהריים ממערכת הביטחון, ושעות לאחר מכן הופיעו אצלנו בבית ומסרו לנו את רישיון הנהיגה ואת תעודת הזהות שלה עם הספח בתוך נרתיק פלסטיק כזה של מנהל האוכלוסין.

“ביקשתי להעביר את המסמכים במעבדה. אמרתי להם שאולי ימצאו שם טביעות אצבע, מה שיכול לעזור לחקירה ולא עשו עם זה כלום. הכניסו את זה לכיס של אחד החיילים והביאו לנו את זה הביתה בצורה הכי קרה, זה לא מסתדר. כל ההתנהלות פה היא חובבנית.

“לא מסתדר לי איך הארנק נמצא עם כל הכרטיסים, כולל האשראי בתוכו ואף אחד לא נגע בהם. לא היו חיובים על האשראי, ביררנו את זה דרך בנק ישראל. אף אחד לא אומר לי מה קורה פה.

“אולי אפילו היא בעצם חיה באיזה מקום בעזה?”, הביע אייל את הספק. “בסוף שלושתינו אבות, בבטן התחתונה יש אחוזון וחצי הבודדים האלה. אני מפליג עם המחשבות כי מצד אחד הרב הראשי אמר כי מבחינה הלכתית אפשר לשבת שבעה ועשינו לוויה – אבל לא נתנו לי לפתוח את הארון ולהיפרד ממנה, אז אני לא יודע מה בדיוק קברנו”.