גינוי מארה”ב? סמוטריץ’ מעודד את ההגירה מעזה: למעלה מ-70% בעד

אחרי ההצהרה התוקפנית של דובר מחלקת המדינה האמריקנית נגדו - יו"ר הציונות הדתית מתעקש: "הציבור מבין שמדינה קטנה כמו שלנו לא יכולה להרשות לעצמה מציאות שבה במרחק ארבע דקות מהישובים שלנו מתקיימת חממת שנאה וטרור"
אריה ריבקינד
כ"ב טבת התשפ"ד / 03.01.2024 10:02

יו”ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אמר הבוקר (רביעי), כי למעלה מ-70% מהציבור הישראלי תומכים היום בפתרון הומניטרי של עידוד הגירה מרצון של ערביי עזה – וקליטתם במדינות אחרות.

סמוטריץ’: “הציבור בישראל מבין שמדינה קטנה כמו שלנו לא יכולה להרשות לעצמה מציאות שבה במרחק ארבע דקות מהישובים שלנו מתקיימת חממת שנאה וטרור שנמצאים בה שני מיליון איש שקמים כל בוקר עם שאיפה להשמדת מדינת ישראל ועם רצון לשחוט ולאנוס ולרצוח יהודים באשר הם”.

הוא הבהיר: “החברה הישראלית לא תסכים להמשך המציאות הזו בעזה, אנו נדרשים לחשיבה מחודשת ומשותפת עם ידידינו בקהילה הבינלאומית שתביא לשלום, ביטחון ושגשוג לכל עמי האזור ויאפשרו לתושבי הדרום לשוב לבתיהם בביטחון ובשלווה”.

דברי סמוטריץ הם תגובה על ההצהרה שפרסם אמש דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מתיו מילר – נגד התבטאויותיהם של השרים בצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בן גביר על עידוד עקירה המונית של פלשתינים מעזה.

משרד החוץ האמריקני פרסם את ההצהרה הנדירה לאחר שהשרים התבטאו בעד עידוד הגירה המונית מרצון של פלשתינים מחוץ לעזה.

“הרטוריקה הזו פרובוקטיבית וחסרת אחריות”, כתב דובר מחלקת המדינה, תוך שהוא נוקב בשמם של שני השרים. “נאמר לנו שוב ושוב בעקביות על ידי ראש הממשלה נתניהו כי הצהרות מסוג זה אינן משקפות את מדיניות ממשלת ישראל. הם צריכים להפסיק מיד. לא צריכה להיות עקירה המונית של פלסטינים מעזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות