הגירה מעזה? ארה”ב נגד סמוטריץ ובן גביר • השר: נעשה מה שטוב לנו

דובר מחלקת המדינה האמריקנית מת'יו מילר תקף את מה שכינה "האמירות המתלהמות וחסרות האחריות" של השרים סמוטריץ' ובן גביר, שקראו לעודד הגירה מעזה • בן גביר הגיב: "מעריך מאוד את ארה"ב, אבל אנחנו לא עוד כוכב בדגל שלהם"
אריה ריבקינד
כ"ב טבת התשפ"ד / 02.01.2024 23:26

דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מתיו מילר,  פרסם היום (שלישי) הצהרה נגד התבטאויותיהם של השרים בצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בן גביר על עידוד עקירה המונית של פלשתינים מעזה.

הוא תקף  את הקריאות הללו וכינה  אותן “חסרות האחריות”.

משרד החוץ האמריקני פרסם את ההצהרה הנדירה לאחר שהשרים התבטאו בעד הגירה המונית של פלשתינים מחוץ לעזה.

“הרטוריקה הזו פרובוקטיבית וחסרת אחריות”, כתב דובר מחלקת המדינה, תוך שהוא נוקב בשמם של שני השרים. “נאמר לנו שוב ושוב בעקביות על ידי ראש הממשלה נתניהו כי הצהרות מסוג זה אינן משקפות את מדיניות ממשלת ישראל. הם צריכים להפסיק מיד. לא צריכה להיות עקירה המונית של פלסטינים מעזה”.

השר בן גביר הגיב: “מעריך מאוד את ארצות הברית של אמריקה, אבל עם כל הכבוד אנחנו לא עוד כוכב בדגל האמריקאי. ארצות הברית היא ידידתנו הטובה אך לפני הכל נעשה מה שטוב למדינת ישראל. הגירת מאות אלפים מעזה תאפשר לתושבי העוטף לחזור הביתה ולחיות בביטחון ותשמור על חיילי צה”ל”.

סמוטריץ’ אמר אתמול בישיבת סיעת הציונות הדתית: “מי שחשב שהפתרון בעזה יהיה דומה לפתרונות שניסינו בעבר, טועה. צריך לחשוב מחוץ לקופסה, אחרת, והפתרון הנכון הוא עידוד הגירה מרצון של תושבי עזה למדינות שיסכימו לקלוט את הפליטים, כפי שקלטו מיליוני פליטים מסוריה ומאזורי מלחמה אחרים, זה צריך להיות דינם של תושבי עזה”.

גם בן גביר קרא אתמול לקדם פתרון הגירה מרצון מרצועת עזה: “את קידום פתרון של עידוד ההגירה של תושבי עזה, אנחנו חייבים לקדם. זה פתרון נכון, צודק, מוסרי, הומני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות