בעקבות חיסול אל-עארורי: היערכות ביטחונית ברחבי ישראל מפני נקמה

בישראל נערכים לתגובה מצפון - וגם מעזה • מי שחיסל את אל-עארורי לקח בחשבון שתהיה תגובה ונערך לכל האפשרויות - כולל מלחמה כוללת • ראש המל"ל לשעבר על החיסול: חמאס איבד מרכיב חשוב בלחימה נגד ישראל
חרדים 10
כ"א טבת התשפ"ד / 02.01.2024 21:28

קציני אג”מ במחוזות המשטרה קיבלו הערב (שלישי) הנחייה להגביר עירנות מחשש לפיגועים בעקבות חיסולו של בכיר חמאס סאלח אל-עארורי בלב ביירות.

ב’כאן חדשות’ דווח, כי בישראל נערכים לתגובה מצפון וגם מעזה. כמו כן ישנה היערכות מוגברת בצפון לאורך כל קו הגבול לתגובה מלבנון.

האמירה שנשמעת, מבלי שאף גורם קיבל אחריות לחיסול היא כי מי שחיסל את אל-עארורי לקח בחשבון שתהיה תגובה ונערך לכל האפשרויות – תגובה מתוחכמת ומצומצמת או מלחמה כוללת.

הערב יתכנס קבינט המלחמה המצומצם לדיון שנקבע מראש בקריה בתל אביב. במקור נקבעה פגישת הקבינט לדיון על ‘היום שאחרי’ ברצועת עזה, אך בעקבות החיסול הדרמטי הנוכחים צפויים לקבל גם סקירה על ההתפתחויות בזירות הלחימה מדרום ועד צפון מבכירי מערכת הביטחון.

ראש המל”ל לשעבר יעקב עמידרור התייחס בראיון ל’כאן חדשות’, לחיסול של אל-עארורי ואמר כי אי אפשר לדעת מה תהיה תגובת לבנון.

“אי אפשר לדעת מה התגובה. היתרון הוא שאנחנו ערוכים בגלל המצב האחר, מה שקורה בעזה ומול הח’ותים. אנחנו ממילא מגינים על עצמנו מכל הכיוונים”.

הוא הוסיף: “חמאס איבד מרכיב חשוב ביותר בלחימה נגד ישראל מחוץ לעזה. הוא היה אחראי על הפעולות ביהודה ושומרון. אבד מרכיב חשוב בניהול, זאת פגיעה של ממש ביכולות של חמאס באזורים האלה”.

ערוץ אל-ערביה הסעודי דיווח כי חמאס הודיע למתווכים על הקפאת השיחות על עסקת חטופים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות