התנקשות דרמטית: בכיר חמאס סלאח עארורי חוסל בלב ביירות

סאלח אל עארורי, סגנו של הנייה ומי שאחראי על הוצאת הפיגועים ביו"ש, חוסל בלב הדאחיה בביירות באמצעות כטב"ם, שפגע במשרדים של חמאס • בין המחוסלים גם סמיר פנדי ועזאם עקרע, אנשי מבצעים בכירים של החמאס בלבנון • מדובר בחיסול המשמעותי ביותר מאז תחילת המלחמה
חיים טוויל
כ"א טבת התשפ"ד / 02.01.2024 18:23

פיצוץ חריג ברובע הדאחייה, מעוז החיזבאללה, בדרום ביירות: סאלח אל-עארורי, סגנו של איסמעיל הנייה, מספר 2 בחמאס האחראי על מבצעי החמאס ביו”ש – חוסל.

על פי אחד הדיווחים, הבכיר מחמאס חוסל באמצעות כטב”ם ישראלי שפגע במשרדים של חמאס בדאחיה.

בתיעודים מהמקום ניתן לראות דירה שהותקפה ומכוניות עולות באש. בין כלי התקשורת שהודיעו על חיסולו, רשת אל-מיאדין הלבנונית שמקורבת לחיזבאללה. גם רדיו חמאס אישר את חיסולו.

הערוץ אל-מיאדין דיווח כי נורו שלושה טילים. לפי הערוץ, ישנם שבעה הרוגים בתקיפה.

שניים מ-6 ההרוגים שחוסלו בביירות לצד עארורי הם סמיר פנדי (אבו עאמר), האחראי על המבצעים מטעם חמאס בדרום לבנון, ועזאם אלאקרע, בכיר במנגנון הביטחון של חמאס, שגייס והפעיל סייענים בתוך ישראל.

מאוחר יותר גם בחמאס אשרו: סמיר פנדי, אחראי המבצעים של ארגון הטרור בלבנון ועזאם אל-אקרע, מעוזריו של אל-עארורי ואסיר משוחרר – חוסלו הערב בדאחיה בביירות.

לפי כלי תקשורת מזוהי חמאס, זו רשימת המחוסלים בביירות: צאלח אל עארורי, סמיר פנדי, עזאם אלאקרע, מחמוד שאהין, מחמד א-ריס, מחמד בשאשה
ואחמד חמוד.

אל-עארורי היה מקורב לנסראללה ומי שהיה מתאם הפעולות בין שני ארגוני הטרור.

הוא נחשב לאדריכל הטרור של חמאס ביהודה ושומרון ולאבי תורת “התלכדות הזירות”. הוא חתום על פיגועים רבים ברחבי ישראל ובעיקר ביהודה ושומרון. בעבר הודה בפומבי באחריות חמאס לרצח שלושת הנערים הי”ד ושיבח את חטיפתם.

עארורי  נולד בכפר ליד רמאללה ב־1966 ולמד בחברון. הוא הצטרף לחמאס בהצטרף לחמאס בתחילת שנות ה־90 והיה אחד ממייסדי גדודי עז א־דין אל־קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס.

בשל פעילותו נעצר פעמים רבות וישב במצטבר 15 שנים בכלא הישראלי. אל-עארורי שוחרר באפריל 2010 – לאחר שהגיע להסכם עם ישראל שלפיו יעזוב את יו”ש וישהה במשך שלוש שנים מחוץ לשטחי הרשות הפלסטינית.

מאז נדד בין סוריה וטורקיה עד שהגיע ללבנון.

בעבר נשאל שר הביטחון יואב גלנט מהו הקו האדום של ישראלה מול התוקפנות של נסראללה, “אם תשמעו שתקפנו בביירות, סימן שחזבאללה חצה את הקו האדום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות