ח”כ צביקה פוגל: “נכריע את חמאס, ולקינוח נעשה סדר בבג”ץ”

הח"כ התייחס להחלטת בג"ץ לפסול את חוק צמצום הסבירות - והרתיח את השמאל: "קודם נכריע את חמאס, מיד נטפל בחיזבאללה ולקינוח נעשה סדר בבג"ץ. לכל אחד יש את הזמן שלו" • בן גביר העניק "לייק": "מי שחושב שיש השוואה בין בג"צ לחמאס בציוץ, יש לו בעיה בהבנת הנקרא"
אריה ריבקינד
כ"א טבת התשפ"ד / 02.01.2024 15:09

חבר הכנסת צביקה פוגל מעוצמה יהודית, תת אלוף במילואים,  התייחס היום (שלישי) להחלטת שופטי בג”ץ לבטל את צמצום עילת הסבירות – והשווה בין בג”ץ לבין החמאס והחיזבאללה.

“קודם נכריע את חמאס, מיד נטפל בחיזבאללה ולקינוח נעשה סדר בבג”ץ. לכל אחד יש את הזמן שלו. סבלנות”, כתב פוגל, המכהן כיו”ר הוועדה לביטחון לאומי של הכנסת, בחשבון הטוויטר שלו.

מאות סימנו לייק לפוסט, שצבר עשרות אלפי צפיות, בהם יו”ר מפלגתו, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. מנגד, רבים מהשמאל השתלחו בח”כ: “תתבייש לך, חתיכת חלאה פשיסטית” ו”איך נחתו עלינו מנוולים כמוך”.

הפרשן עמית סגל הגיב: “בן גביר אהב, ומה איתכם?”

השר בני גנץ הגיב על הפוסט, ועל  אמירה של כרמי גילון, ראש השב”כ לשעבר, כי “הימין הדתי בישראל כמו חמאס דאעש והאיראנים” – ואמר:  “ההשוואות הבזויות והמבישות של ח״כ פוגל ושל כרמי גילון, בין הגרועים שבאויבינו לבין שומרי הסף של מדינת ישראל וציבור שלם שטובי בניו ובנותיו נלחמים ומחרפים את נפשם בימים אלה על הגנת הארץ – הן שפל מוסרי.

“‏לפילוג, להסתה ולשיח האלים והבזוי – אין מקום יותר בחברה הישראלית. אני קורא לכל אחד מהם לחזור בו ולהנהגה כולה לגנות זאת ולגלות אחריות לאומית בימים אלה”.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב לאחר הסערה: “כל מי שחושב שיש השוואה בין בג”צ לחמאס בציוץ של ח”כ פוגל יש לו בעיה בהבנת הנקרא. בשונה מבית המשפט העליון שפרסם פסק דין מקומם וחמור, לא נעסוק ברפורמה תוך כדי לחימה, אבל לאחר המלחמה נשיב את הכוח לרשות המחוקקת, נפסיק בתהליך שבג”צ הפך להיות מחוקק על ונחזיר את השלטון לעם שהוא הריבון”.

אתמול כתב השר בן גביר על פסק הדין: “בזמן שמדי יום לוחמינו מוסרים נפשם למען עם ישראל בעזה, החליטו שופטי בג”ץ להחליש את רוחם ולפגוע בהם בראש ובראשונה”.

הוא הוסיף: “פסק הדין של בג”ץ הוא אינו חוקי, וכולל ביטול חוק יסוד באופן תקדימי, בהיעדר מקור לסמכות חוקית, תוך ניגוד עניינים של השופטים. מדובר באירוע מסוכן, אנטי דמוקרטי – ובשעה זו, מעל הכל, בפסק דין שפוגע במאמץ המלחמתי של ישראל מול אויביה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות