בכיר באוניברסיטה למרצים: בלי דסקית חטופים וכיתוב ‘ביחד ננצח’

פרופסור סיון טולדו, ראש בית הספר למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב, הורה לצוות ההוראה שלו שלא לבוא עם דיסקית החטופים או הכיתוב "ביחד ננצח" - "ולהימנע מדיונים עם סטודנטים על המלחמה" • הפרופ': "אם המכתב הכאיב למישהו ממשפחות החטופים, אני מצטער על כך מאוד"
חרדים 10
כ"א טבת התשפ"ד / 02.01.2024 11:04

פרופסור סיון טולדו, ראש בית הספר למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב, הורה לצוות ההוראה שלו להימנע מלהגיע לכיתות באוניברסיטה עם דיסקית חטופים או כיתוב “ביחד ננצח” – כי זה עלול לגרום לשיח על המלחמה ולתגובות קשות.

לפי דיווח של עמית סגל, בבקשתו אמר טולדו להימנע להגיע עם פריטים אחרים להם משמעות אקטואלית למלחמה: “כדאי לנו, סגל ההוראה, להימנע מלהגיע לשיעורים ולתרגולים עם פריטי לבוש או סממנים עם משמעות אקטואלית למלחמה”.

לדבריו, “חולצה עם כיתוב ‘להחזיר אותם הביתה’, או ‘ביחד ננצח’, הם סוג של היגד על המלחמה”.

עוד כתב: “המאמץ לספק סביבת למידה שממזערת הסחות דעת ומקלה על סטודנטים להתרכז בלימודים דורשת להתמקד בתכני הקורסים, כלומר במדעי המחשב, ולהימנע מדיונים עם סטודנטים על המלחמה”.

באוניברסיטת תל אביב מסרו בתגובה: “פרופ’ סיון טולדו הביע את דעתו האישית והמליץ לחברי הסגל שלו כיצד לנהוג, מתוך רצון לבודד את התלמידים מהסחות דעת ולהקל עליהם להתרכז בלימודים”.

בהודעת הבהרה מטעם פרופ’ סיוון טולדו נאמר:  “מאז אירועי ה-7 באוקטובר ליבי יוצא לחטופים, לחיילי צה”ל שנלחמים בגבורה למען המדינה, למי שנפגעו ופונו, ולמשפחות. פעלתי כמיטב יכולתי מאז במסגרת תפקידי לסייע, להקל, ולתמוך בהם.

המלחמה והטראומה של ה-7 באוקטובר מקשים להתרכז בהוראה ובלימודים. מכתבי לסגל ההוראה היה מיועד ליצור סביבה שמאפשרת ריכוז בלימודים, תוך שימוש בכלים שאני סבור שאינם מזיקים לאיש, ודאי שלא לחטופים.

אם המכתב לא הובן כהלכה והכאיב למישהו ממשפחות החטופים, אני מצטער על כך מאוד. אני מצטרף לקריאת המשפחות להחזיר את החטופים, ואני שותף לחרדה לגורלם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות