סמ”ר סופיאן דגש ז”ל נפל בצפון הרצועה, 3 נפצעו באורח קשה

כסף ותעודה מזויפת: מח"ט בכיר בחמאס תכנן לברוח לפני שחוסל • גלנט: "ללא הכרעה ברורה לא נוכל לחיות במזרח התיכון" • דיווחים ברצועה: 207 הרוגים ו-338 פצועים ביממה האחרונה • חיסול בשומרון: 4 מחבלים חמושים התבצרו בתוך בית בכפר עזון - וחוסלו • עדכונים שוטפים
חרדים 10
כ"א טבת התשפ"ד / 02.01.2024 02:15
היום ה-88 למלחמה I עדכונים שוטפים:

20:25 – כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני המורחב שתוכנן להערב בוטל. קבינט המלחמה המצומצם יתכנס להתייעצויות בעקבות החיסול הדרמטי בלבנון.

20:15 – על פי דיווח באל-חדת’ הסעודי, אל-עארורי התכוון לנסוע כדי לפגוש את המתווכים בשבוע הבא להתייעצות על הפסקת האש והיה בקשר עימם. בארגון הטרור הודיעו כי המשא ומתן על העסקה לשחרור חטופים נדחה עד להודעה חדשה.

20:15 – סמיר פנדי ועזאם עקרע, אנשי מבצעים של ארגון הטרור, ככל הנראה חוסלו גם הם בפיצוץ בדאחיה בביירות הערב.

20:00 – אחרי שחוסל בדאחיה בביירות סגנו של איסמאעיל הנייה, סאלח אל-עארורי, בישראל נערכים כעת לתגובה של חיזבאללה ולאפשרות של ירי מגבול לבנון.

19:55 – אבו אעמר, אחראי המבצעים של חמאס בדרום לבנון, חוסל על פי הדיווחים בפיצוץ בדאחיה בביירות שבו חוסל סאלח אל-עארורי.

19:50 – דיווח בוושינגטון פוסט, לפי גורם אמריקני: ישראל אחראית לחיסול בלבנון. דוברו של נתניהו לתקשורת זרה: ישראל לא לוקחת אחריות על החיסול.

19:40 – על פי דיווחים, לצידו של אל-עארורי, גם בכיר הלשכה המדינית ח’ליל אל-חיה חוסל באירוע בדאחיה בביירות. גורם בחמאס הכחיש זאת ברשת אל-ערביה וטען שאל-חיה לא נמצא בלבנון.

19:40: דיווח ב”גזה ריפורט”: דמות מבצעית של משמרות המהפכה האסלאמית של איראן נמנית כנראה גם היא בין ההרוגים בלבנון.

19:30 – ראש ממשלת לבנון נג’יב מיקאתי התייחס לחיסולו של בכיר חמאס אל-עארורי: “הפיצוץ בדאחיה הוא פשע ישראלי שמטרתו לגרור את לבנון לשלב חדש של עימותים. הוא משליך על לבנון ומהווה תגובה ברורה למאמצים שלנו להרחיק את רוח הלחימה שבעזה מלבנון”.

19:25 – בארגון פתח הודיעו כי מחר תתקיים שביתה כללית ברמאללה בעקבות חיסולו של בכיר חמאס סאלח אל-עארורי.

19:10 – סוכנות הידיעות הלבנונית: מספר ההרוגים בפיצוץ בדאחיה עלה ל-6, בהם אל-עארורי.

19:00 –  על פי הדיווחים בלבנון, מזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה הודיע על ביטול הצהרתו המתוכננת לתקשורת שהייתה אמורה להתקיים מחר בערב. נסראללה התחייב בעבר שארגון חיזבאללה יגיב בעוצמה על חיסול שיבוצע על אדמת לבנון.

18:35 – חיסול דרמטי בלבנון: בכיר חמאס וסגנו של איסמאעיל הנייה, סאלח אל-עארורי חוסל בדאחיה בביירות. אל-אערורי נחשב לאסטרטג של חמאס ולאחראי על פעילות הזרוע הצבאית ביהודה ושומרון. מדובר בחיסול המשמעותי ביותר מאז תחילת המלחמה. לצידו, חוסלו שני בכירים נוספים.

18:30 – ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נציגי משפחות החטופים בקריה בתל אביב ועדכן אותם על המאמצים להשבת יקיריהם: “המאמץ נמשך, המגעים מתקיימים, הם לא נותקו. היה אולטימטום של החמאס, עכשיו הוא קצת התרכך. המגעים האלה מתקיימים עכשיו”.

17:58 – פיצוץ חריג אירע בדחייה שבדרום לבנון.  כלי טיס ישראלי פגע במשרדי חמאס בדאחיה ביירות.

17:56 – צה”ל התיר לפרסום:י סמ”ר סופיאן דגש, בן 21 ממגאר, לוחם בגדוד ההנדסה 601, עוצבת עקבות הברזל (401), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

דגש נהרג כתוצאה מטיל נ”ט על D9 בשכונת דרג’ תופאח.

באירוע בו נפל נפצעו באורח קשה קצין לוחם, לוחם ולוחם במילואים מגדוד ההנדסה 601. לוחם וקצין נוספים נפצעו בקרב במרכז הרצועה.

17:48 –  לראשונה מאז הירי בערב השנה החדשה, אזעקות צבע אדום הופעלו ביישובים בעוטף עזה, בהם שדרות, איבים וניר עם. בעיריית שדרות הודיעו כי רקטה אחת נפלה מחוץ לעיר.

17:45 – חברת הספנות “מארסק”: נמשיך להשהות את תנועת אוניות המסע שלנו דרך ים סוף, בשל פעולות החות’ים באזור. על פי הודעת החברה, כאשר הדבר יתאפשר מבחינת הלקוחות, כלי השיט ינותבו מחדש וישוטו סביב כף התקווה הטובה שבאפריקה.

17:38 – אזעקות הופעלו באזור שלומי שבגליל המערבי.

17:00 – רקטות בעלות טווח ירי של 20 ק”מ ואמצעי לחימה נמצאו בבית משפחה במרחב אל בורייג’ שברצועה. במקביל, לוחמי גולני פשטו על מבנה באזור, ואיתרו אמצעי לחימה, רקטות, פירי מנהרות וחומרי הדרכה ומודיעין של חמאס. בלב המחנה, מצאו הכוחות בין מבנים אזרחיים עשרות טילי RPG ונשקים.

16:55 – ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, נשא הצהרה לתקשורת והתייחס למגעים מול ישראל לעסקת חטופים נוספת: “הצגנו לקטאר ולמצרים את עמדתנו המבוססת על הפסקה כוללת של התוקפנות נגד עמנו. החטופים הישראלים לא ישוחררו אלא בתנאים שלנו”.

על דיוני ‘היום שאחרי’ אמר: “קיבלנו יוזמות רבות בנוגע למצב הפנימי ואנחנו פתוחים להשבת הסמכות הלאומית וממשלה לאומית בגדה וברצועת עזה. אנחנו מדגישים את הפעילות על בסיס תוכנית ההתנגדות, שבראשה הקמת מדינה שבירתה ירושלים וזכות השיבה”.

16:40 – בכיר הג’יהאד האיסלאמי לערוץ הלבנוני אל-מיאדין: הג’יהאד האיסלאמי וחמאס הגיבו במסמך משותף על ההצעה המצרית לעסקת חטופים נוספת. לדבריו, הסעיף הראשון שדרשו הוא הפסקת אש ונסיגה מוחלטת של כוחות צה”ל מעזה, בנוסף לשיקום הרצועה עם ערבויות של מועצת הביטחון של האו”ם.

16:32 – מספר רקטות נפלו ברכס רמים שבגליל העליון. ארגון הטרור חיזבאללה קיבל עד כה היום אחריות ל-5 פעולות נגד צה”ל בגבול לבנון.

15:36 – אזעקות במשגב עם שבגליל העליון.

14:02 – שר הביטחון יואב גלנט, נכנס לרצועת עזה יחד עם סגן הרמטכ”ל האלוף אמיר ברעם, כדי לקיים הערכת מצב עם לוחמי אוגדת 99 בראשות מפקד האוגדה תת-אלוף ברק חירם. שר הביטחון עמד על חשיבות החזקת “הציר ההומניטרי” עבור העמקת ההישג בצפון הרצועה, ומיקוד המאמצים הצבאיים במרחב ח׳אן יונס. הוא אמר: “התחושה לפיה אנחנו בדרך לעצור לא נכונה – ללא הכרעה ברורה לא נוכל לחיות במזרח התיכון”.

בציר צלאח א’-דין ברצועת עזה אמר לחיילי מילואים: “אתם נמצאים על המסדרון, משני הצדדים שלכם יתקיימו בקרוב פעולות מסוג שונה, מצפון השמדנו 12 גדודים של חמאס. בדרום רצועת עזה המציאות שונה, במרחב של ח’אן יונס וסביבתה אנחנו מקיימים מאמץ חוצה שלבים, אין לו קשר לתהליך. הוא ממוקד במה שנמצא מעל המנהרות שבהן מסתתרים בכירי החמאס, בעומקים גדולים ולכן אנחנו מגיעים אליהם בכל הדרכים”.

13:34 – דובר צה”ל בערבית חשף: במהלך פעילות של כוחות צה”ל נמצאו כסף, תעודת זהות מזויפת, ציוד לחימה ומסמכים מזויפים של מפקד החטיבה הצפונית של חמאס אחמד ע’נדור שחוסל בחודש נובמבר. “לאן הוא תכנן לברוח?”, כתב סא”ל אביחי אדרעי.

13:23 – בעזה מדווחים שצה”ל הטיל כרוזים באזור מחנה הפליטים נציראת שבמרכז הרצועה – ובהם קרא לתושבים להתפנות: “האזור שבו אתם נמצאים הוא אזור לחימה מסוכן. צה”ל פועל בעוצמה באזור מגוריכם. למען ביטחונכם, אנחנו קוראים לכם להתפנות מיד למרכזי המקלט בדיר אל-בלח”.

12:45 – המיליציות הפרו-איראניות בעיראק דיווחו על תקיפה נגד בסיס אמריקני ליד שדה התעופה ארביל שבצפון המדינה. לפי ההודעה, התקיפה בוצעה על ידי כטב”מ.

12:45 – משרד הבריאות שבשליטת חמאס בעזה מדווח כי מספר ההרוגים בתקיפות ברצועה מתחילת המלחמה עלה ל-22,185 איש. יותר מ-57 אלף פצועים בדרגות שונות.

12:31: על פי דיווחים ברצועה, 207 הרוגים ו-338 פצועים בתקיפות צה”ל ביממה האחרונה.

11:45 –  חיזבאללה קיבל אחריות לירי לעבר מוצב צה”ל בגבול לבנון

11:20 –  לאחר שני שיגורי נ”ט לשלומי, ותקיפת תגובה של חיל האוויר בלבנון: הופעלו התרעות על חדירת כלי טיס עוין בכמה יישובים בגליל העליון: יפתח, מלכיה, מרכז אזורי מבואות חרמון, רמות נפתלי ודישון. עד כה לא דווח על נזק או על נפגעים.

10:31 –  מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור בהן פעלו מחבלי ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר יארון שבשטח לבנון. במהלך הלילה, צה”ל תקף תשתית צבאית של צבא סוריה בתגובה לשיגורים אמש לעבר שטח ישראל.

בנוסף, זוהו לפני זמן קצר שני שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחב שלומי.

09:30 –  המתיחות בגבול הצפון נמשכת: טיל נ”ט שוגר משטח לבנון ליישוב שלומי, והתפוצץ ליד בנין קומות – לא הופעלה אזעקה. אין נפגעים באירוע, קיים נזק קטן לרכוש.  צה”ל משיב אש לעבר מקור הירי.

יש לציין כי האזעקה איננה פועלת מול טילי נ״ט . גבי נעמן, ראש המועצה:” זהו אירוע חמור מאד ובנס לא נגרם נזק פיזי לתושבים. הירי הבוקר ממחיש את הסכנה הרבה במצב הנוכחי לתושבי שלומי. אנו לא נסכים לחיות במצב זה בשום אופן”.

09:20 –  “היום שאחרי” ברצועת עזה יעלה לדיון בקבינט המלחמה בשעה 19:00 בערב, ורק לאחר מכן ב-21:30 – הדיון יעבור לקבינט המדיני-ביטחוני.

08:30 –  ביממה האחרונה חיל הים, בשיתוף פעולה עם כוחות היבשה והאוויר, זיהו וחיסלו מחבלים שמניחים מטענים בחופים ובמבנים הסמוכים לחופים ברצועת עזה. בתיעוד מהאוויר, ניתן לראות את תקיפת המטענים שהוטמנו באזור החוף – ושרפה שפרצה במקום לאחר מכן.

במקביל, צה”ל ממשיך את הלחימה ברחבי הרצועה: בדרום העיר עזה כוחות מצוות קרב חטיבת ׳ראם׳ (179) זיהו שלושה מחבלים נכנסים למבנה המשמש למטרות טרור. אז, מטוס קרב השמיד את המבנה – וחיסל את המחבלים. לאחר התקיפה נראו פיצוצי משנה המעידים על אמצעי לחימה רבים שאוחסנו במתחם. במרחב ח’אן יונס שבדרום הרצועה, לוחמי הצנחנים תקפו כמה תשתיות טרור שסיכנו הכוחות. בהכוונה מודיענית על דירות בשכונה – אותרו אמצעי לחימה רבים.

במרכז רצועת עזה, אותרה במהלך סריקות של צוות הקרב החטיבתי 646 מעבדה שמשמשת לייצור אמצעי לחימה, בורות שיגור ומשגרים של רקטות ארוכות טווח – והם הושמדו על ידי כוחות הנדסה. כמו כן, במרחב ג’באליה צוות הקרב החטיבתי 261 (בה”ד 1) חיסל עשרות מחבלים, שניסו בין היתר להניח מטעני ולהפעיל רחפנים. באל בורייג’ – לוחמי גולני איתרו כמה משגרי רקטות שהוטמנו סמוך לבית ספר של אונר”א.

07:20 – במהלך מבצע לילי לסיכול טרור בכפר עזון בפיקוד חטיבת אפרים, מחבלים ירו והשליכו מטענים. לוחמי צה”ל מגדוד המילואים 8211 זיהו את המבנה שבו הסתתרה חוליית המחבלים, ובתום חילופי אש חיסלו את ארבעת המחבלים שהיו במבנה ותפסו שלושה נשקים מסוג “קרלו” ששימשו אותם. בחילופי האש קצין צה”ל נפצע בינוני, משפחתו עודכנה. לכתבה המלאה

07:00 –  התקשורת הסורית דיווחה כי בשעה 04:35 ישראל תקפה מספר יעדים בפאתי דמשק הבירה. בדיווח נמסר כי התקיפה בוצעה מרמת הגולן וכי “נזק נגרם” במספר מוקדים. מדובר על התקיפה ה-6 בסוריה שמיוחסת לישראל רק השבוע.

05:15 –  אלפי מנות חיסונים נגד מחלות ילדים, כמו פוליו וחצבת, החלו להיכנס לרצועת עזה כדי לסייע במצב החירום ההומניטרי ההולך ומתגבר. משלוח החיסונים נכנס לעזה דרך מעבר רפיח, ומצרים סייעה באספקת מתקני הקירור.

03:30 –  סוכנות הידיעות הפלסטינית “וופא” מדווחת על תקיפות אוויריות בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה ובח’אן יונס שבדרום הרצועה. לטענתם, אזרחים נפגעו בהפצצות. במקביל, כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על עימותים בין כוחות צה”ל לחמושים במחנה הפליטים ג’נין ובעיירה הסמוכה, יעבד.

01:25 – ארגון חיזבאללה דיווח על ארבעה הרוגים בתקיפות צה”ל בדרום לבנון. מתחילת המלחמה חוסלו 138 מחבלי חיזבאללה.

00:30  –  גורם רשמי בחמאס אמר לרשת הסעודית ‘א-שרק’ כי התנועה מברכת על היוזמות המצריות והקטאריות על עסקת חטופים בתמורה להפסקת אש. הגורם הבכיר הדגיש כי הם העבירו “הערות כדי להבטיח הגעה להפסקה מוחלטת של המלחמה בעזה”.

00:15 – סקי ניוז בערבית: הכוחות החות׳ים שיגרו 2 טילי שיוט לעבר ספינת מלחמה אמריקנית בים האדום, אך לא הצליחו לפגוע בה. מנגד, מקור מטעם החות׳ים הכחיש בשיחה עם רשת אל-ג׳זירה דיווחים על עימותים עם צבא ארה״ב.

00:01 – במהלך הערב שוגרו חמישה שיגורים משטח סוריה שחצו לשטח ישראל ונפלו בשטחים פתוחים בדרום רמת הגולן. בתגובה, צה”ל תקף את מקורות הירי.

דובר צה”ל הודיע כי כלי טיס של חיל האוויר תקף תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, שממנה בוצעו השיגורים מוקדם יותר היום לכיוון אדמית. בירי  נפצעו קל 5 לוחמי מילואים ופונו לקבלת טיפול.

00:01 – 163 משאיות סיוע הומניטרי הועברו היום לשטח הרצועה. המשאיות עברו לרצועת עזה דרך המעברים רפיח וכרם שלום. כ-50% מהן הכילו מזון, היתר כללו מים, ציוד רפואי וציוד מחסה.

00:01 – דובר צה”ל: לוחם חשוד שירה במחבל שנעצר ברצועת עזה וגרם למותו, המשטרה הצבאית חוקרת.  בפעילות צה”ל ברצועת עזה נתפס מחבל, שהוחזק על ידי הצבא ונחקר בשטח. בתום החקירה, הועבר לשמירה על ידי לוחם. על פי החשד, בשלב מסוים ביצע הלוחם ירי לעבר המחבל העצור וגרם למותו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות