לראשונה מזה כ-4 שנים: בנק ישראל הוריד הריבית ב-0.25%

הרבית תעמוד על 4.5% • סמוטריץ' הגיב להחלטה: "אני מברך על החלטת הנגיד ובנק ישראל להתחיל בהורדת הריבית במשק" • גפני: "נמשיך לפעול להוריד עוד את עלות האשראי לטובת אזרחי ישראל"
יוני גרין
כ' טבת התשפ"ד / 01.01.2024 17:58

לאחר ארבע פעמים רצופות שבהן הותירה את הריבית ללא תזוזה: הוועדה המוניטרית של בנק ישראל החליטה היום (שני) להוריד את הריבית ב-0.25% – והיא תעמוד על 4.5%.

זו הפחתה ראשונה של הריבית מאז החלה המלחמה וזה כארבע שנים ממשבר הקורונה.

הוועדה נימקה את ההחלטה: “על רקע המלחמה, מדיניות הוועדה המוניטרית מתמקדת בייצוב השווקים והפחתת אי הוודאות, לצד יציבות מחירים ותמיכה בפעילות הכלכלית”.

בבנק ישראל מזהירים כי תוואי הריבית ייקבע בהתאם להמשך התכנסות האינפלציה ליעדה, המשך היציבות בשווקים הפיננסיים, הפעילות הכלכלית והמדיניות הפיסקלית. .

נגיד בנק ישראל אמיר ירון העביר מסר לממשלה בתדרוך לעיתונאים: “אי התמודדות כעת בהתאמת התקציב עם קיצוצים בהוצאות ובמשרדים מיותרים והגדלת הכנסות לאור צרכי המלחמה עלולה לעלות למשק הרבה יותר בהמשך. צו השעה הוא תקציב אחראי”.

שיא הריבית הגיע במאי 2023 כשבנק ישראל העלה את הריבית בפעם העשירית ברציפות ברבע אחוז. הדבר השפיע על מאות אלפי משפחות, כשההחזר החודשי של המשכנתה הישראלית הממוצעת קפץ כבר ב-1,000 שקלים מאז החלו ההעלאות.

על רקע ההודעה, מדדי הבורסה רשמו עלייה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הגיב להחלטה: “אני מברך על החלטת הנגיד ובנק ישראל להתחיל בהורדת הריבית במשק. המדיניות הפיסקלית האחראית שאנחנו מובילים בשנה האחרונה תרמה לירידת האינפלציה, וכעת הורדת הריבית משרתת את הצורך לסייע לצמיחת העסקים והמשק במקביל למלחמה. נמשיך בעזרת השם להוביל את הכלכלה הישראלית באחריות ובמקצועיות ונכין את הקרקע לחזרת המשק הישראלי למסלול צמיחה מואץ”.

יו”ר ועדת הכספים משה גפני הגיב להחלטה: “אני שמח על ההחלטה להוריד את עלות האשראי. חודשים ארוכים שאנו נאבקים על כך, מה שככל הנראה הואיל בסופו של דבר להגיע לכך שהוועדה המוניטרית בבנק ישראל ראתה יעד להורדת הריבית שתקל על משפחות רבות בתשלומי המשכנתא ובתשלומים נוספים. נמשיך לפעול להוריד עוד את עלות האשראי לטובת אזרחי ישראל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות