אריה דרעי הציע, בני גנץ תקף: “שינוי כללי המשחק, תקדים מסוכן”

במחנה הממלכתי גיבו ליוזמה של יו"ר ש"ס: "הדחייה מהווה שינוי של כללי המשחק, יוצרת תקדים מסוכן לעתיד תוך חקיקה פרסונלית" • "התערבות בעת הזו ובאופן הזה, תחולל ויכוח ציבורי קשה שיגלגל את תפוח האדמה הלוהט לפתחו של בית המשפט, ובכך תיפגע באחדות העם"
אריה ריבקינד
כ' טבת התשפ"ד / 01.01.2024 14:17

במחנה הממלכתי הגיבו היום (שני) על היוזמה של יו”ר ש”ס אריה דרעי לחקיקת בזק שתאפשר לדחות את פרסום פסקי הדין על הסבירות והנבצרות.

“ביטול עילת הסבירות היה מהלך רע, שטוב שלא היה בא לעולם”, נכתב בהודעת המפלגה. “התרענו על כך בזמן אמת, וניסינו לתקן ולהביא להסכמות רחבות. בעת הזו, טוב היה לעשות מהלכים שימנעו את הקרע שתיצור הפסיקה הצפויה של בג”ץ בנושא – תהא אשר תהא. דרך המלך לעשות זאת היא לקיחת אחריות של חברי הכנסת וביטול החקיקה”.

בהמשך ההודעה נכתב: “אנו בטוחים שיוזמת ראש סיעת ש”ס אריה דרעי ושל קבוצת הפרופסורים, לאפשר את דחיית פרסום מועד פסק הדין, הגיעה ממקום טוב, אך היא שגויה ולכן אנו מתנגדים לה: היא מהווה שינוי של כללי המשחק, על פסק דין ספציפי, מועד קצר לפני פרסום ובכך היא פוגעת בעצמאות בית המשפט ויוצרת תקדים מסוכן לעתיד תוך חקיקה פרסונלית”.

“בנוסף, התערבות בעת הזו ובאופן הזה, תחולל ויכוח ציבורי קשה שיגלגל את תפוח האדמה הלוהט לפתחו של בית המשפט, ובכך תיפגע באחדות העם. בטווח הרחוק – עלינו לקדם רפורמה שתעגן את כללי המשחק בהסכמה רחבה. כך ניסינו לעשות וכך נעשה, אחרי שננצח במלחמה”.

אמש פורסם כי דרעי הנחה את שר הפנים משה ארבל ואת חברי הכנסת ינון אזולאי וארז מלול, יו”ר הסיעה וחבר ועדת החוקה, לקדם ולגבש חוק בחקיקת בזק שימנע בעת המלחמה את פרסום פסק הדין בבג”ץ הסבירות והנבצרות.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות