‘אשים מטען בינך ובין אשתך’ • צפו: עצורים חושפים מה חמאס מעולל לעזתים

מחבלי חמאס והג'יהאד שנעצרו ונחקרו על ידי חוקרי יחידה 504 - חשפו פעם נוספת את הניצול הציני של חמאס, והדרכים בהם ארגון הטרור עושה שימוש באזרחים ברצועה וסביבת מגוריהם לצרכי טרור
חיים טוויל
כ' טבת התשפ"ד / 01.01.2024 11:36

מחבלי חמאס והג’יהאד האסלאמי שנעצרו ונחקרו על ידי חוקרי המתקנים של יחידה 504 – חשפו פעם נוספת את האופן בו חמאס עושה שימוש באזרחים ברצועה וסביבת מגוריהם לצרכי טרור.

מחבל הג’יהאד האסלאמי, מחמד דרויש עמארה, סיפר בחקירתו על איש חמאס שהטמין מטען נפץ סמוך לבניין. כאשר אדם המתגורר בבניין ביקש ממנו ללכת למקום אחר כי חשש לביטחון ילדיו, ענה לו המחבל: “לא עניינך, אני אשים אותו אפילו בינך לבין אשתך” – ואז ירה לו ברגל.

עמארה אמר שאנשי חמאס “באים ומשתלטים על הדירה. צלף ישב ליד החלון, היו שם יותר מ-20. לא באישור שלי”.

עוד תיאר כיצד ביקש מאיש חמאס לא לירות רקטות מחלקת האדמה ליד הבית שלו, אך המחבל ענה לו: “זו אדמה שלי ואני לא הולך”.

עמארה אמר כי הוא בחר במקום אולי בגלל שזה מוסתר בין הבתים.

זוהדי עלי זהדי שאהי, אשר שימש כמחבל בארגון הטרור חמאס, סיפר בחקירתו: “פעם רבתי עם פעיל אחד, ואמרתי לו ‘המקום שלך לא פה עם האזרחים למעלה אלא למטה, למה יצאתם?’. הוא לא ענה, הוא איים רק שכשתגמר המלחמה הוא יעניש אותי. הוא היה פעיל חאמס, רואים עליו, הוא אמר לי ‘איפה שאני דורך, אני נכנס בלי לעשות חשבון לאף אחד'”.

שאהי הוסיף כי הוא מקווה שחיילי צה”ל יישארו ברצועה: “אם כוחות צה”ל היו נשארים באלפאא’, לא היינו מתים מרעב, לכל הפחות, לא היינו מתים מרעב, היינו אוכלים ושותים וחיים את מהחיים. ברגע שצה”ל נכנס לבית החולים, אנחנו פחדנו ותהינו מה הצבא יעשה איתנו. החששות היו לשווא, כוחות צה”ל הביאו לנו אוכל ומים וישבו איתנו, הרגשנו בטוחים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות