עמיחי ישראל יהושע אוסטר הי”ד מקרני שומרון נפל, 4 נפצעו קשה

דיווח: משלחת ישראלית תגיע לקהיר לדון על עסקת חטופים • יחיא סינוואר מגמיש את עמדותיו – ומנהל מו"מ גם ללא הפסקת הלחימה • ביידן לחץ על נתניהו להפוך את הלחימה בעזה ל"מבצע כירורגי" • גל תקיפות נרחב בלבנון, חוסלה חוליה שניסתה לשגר כטב"מים • עדכונים שוטפים
חרדים 10
כ' טבת התשפ"ד / 01.01.2024 09:33
היום ה-87 למלחמה I עדכונים שוטפים:

22:30 – דובר צה”ל: בפעילות צה”ל אמש ברצועת עזה נתפס מחבל, שהוחזק על ידי הצבא ונחקר בשטח. בתום החקירה, הועבר לשמירה על ידי לוחם. על פי החשד, בשלב מסויים ביצע הלוחם ירי לעבר המחבל העצור וגרם למותו. המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות ביצוע הירי.

21:08 – שני שיגורים בוצעו משטח סוריה ונפלו בשטח פתוח ברמת הגולן. אזעקות הופעלו במושבים אבני איתן ונוב שבדרום הגולן.  צה״ל מגיב בירי טנקים אל מקורות הירי.

21:01 –  אזעקות ברמת הגולן.

20:30 –  דיווח באיראן: חילופי אש בין סירות של החות’ים לאוניות מערביות. 

20:15 – מליאת הכנסת אישרה סופית את דחיית הבחירות המקומיות ל-27 בפברואר. יו”ר ועדת הפנים ח”כ יעקב אשר אמר: “מה שחשוב למערכת כרגע זו הוודאות, לכן הבהרנו בוועדה שהתאריך הזה סופי, וכך הבהירו גם נציגי הממשלה”.

20:10 – ספינות המלחמה האמריקניות USS Bataan ו-USS Carter Hall יגיעו לאזור המזרח התיכון מכיוון ים סוף. אליהם תצטרף ספינת המלחמה USS Mesa Verde שתגיע ממערב הים התיכון. אתמול פורסם כי נושאת המטוסים פורד, שנשלחה לים התיכון ב-8 באוקטובר כדי להרתיע את חיזבאללה מלהצטרף לעימות, צפויה לחזור לארה”ב.

20:01 – חיזבאללה: שלושה מחבלים נוספים חוסלו, מניין ההרוגים בארגון עומד על 137 מפרוץ המלחמה

20:00 – מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן קיים הערכת מצב עם הכוחות הלוחמים בדרג׳ תופאח, יחד עם מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן, מפקד חטיבת הנח״ל, אלוף-משנה יאיר צוקרמן ומפקד חטיבה 401, אלוף-משנה בני אהרון – ואמר: “הלחימה תימשך במגוון שיטות, במגוון עוצמות ובצורות משתנות”.

18:42 – הותר לפרסום שמו של חלל צה”ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו:

רס”ל (מיל’) עמיחי ישראל יהושע אוסטר הי”ד בן 24, מקרני שומרון, לוחם בגדוד 7020, עוצבת ׳השרון’ (5), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

בקרב בו נפל אוסטר הי”ד, נפצעו באורח קשה שני לוחמי מילואים בגדוד 7020, עוצבת ‘השרון’ (5).

בנוסף, לוחם (מיל’) בגדוד ההנדסה 8219, עוצבת ‘חצי האש’ (551) נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

כמו כן, קצין בבית הספר להנדסה צבאית נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

17:50 – חדשות 12: לאחר שבחמאס התעקשו שלא ינהלו משא ומתן עם ישראל תחת אש, סינוואר הגמיש את עמדותיו ומשלחת של חמאס נמצאת כעת בקהיר. מוקדם יותר דווח כי גם משלחת ישראלית נמצאת בבירת מצרים, ודנה בעסקת חטופים. סינוואר מנהל את המגעים בקהיר מרחוק, ממקום מושבו בדרום הרצועה.

במקביל, סינוואר מציב אולטימטום לרשות הפלסטינית, ודורש מאבו מאזן להכניס את חמאס, יחד עם שאר הפלגים היושבים ברצועה, אל תוך אש”ף. בנוסף, דורש סינוואר, כי יתקיימו בחירות ברשות הפלסטינית.

16:45 –  ח”כ דני דנון לנתניהו בישיבת הסיעה: “הדיווחים בימים האחרונים מצביעים על מגמה מדאיגה. ישראל מאבדת את ההישגים שצברה במלחמה בגלל לחץ מארה”ב. התקפלות מול הלחץ האמריקאי לא מקדמת את מטרות המלחמה – לא את שחרור החטופים ולא את הכרעת חמאס. איזה אינטרס יש לחמאס ללכת לעסקה אם הם מבינים שבכל מקרה ישראל הולכת להפסקת לחימה? המסר שמקבל מאתנו סינוואר כעת, על הסגת הכוחות, הוא מסר רע מאוד”.

15:45 –  הערוץ הסעודי א-שרק מדווח כי משלחת ישראלית צפויה להגיע לקהיר, ולדון בעסקת חילופי שבויים עם חמאס.

14:58 –  משרד הבריאות העזתי של חמאס מעדכן: 156 הרוגים ו-246 פצועים ביממה האחרונה. מתחילת המלחמה – 21,978 הרוגים ו-56,697 פצועים פלסטינים.

14:58 –  מתחילת המלחמה – 199,905 ביקשו דמי אבטלה מהביטוח הלאומי כאשר 139,624 יצאו לחל”ת שלא מרצון. מבין כלל מבקשי דמי האבטלה: 59% בני 20-40, 40% בין גילי – 41-67, ישנן כ- 1,114 בקשות של בני 67 ומעלה.

החקיקה להארכת הקלות החל”ת לחודש דצמבר בלבד עברה היום בכנסת.

14:35 – התרעת השווא הרביעית שנשמעה מהבוקר, הופעלה בשל תקיפה נרחבת של צה”ל בדרום לבנון. בלבנון מדווחים כי כוחותינו תקפו באזור א-לבונה, בפאתי כפר נאקורה שבדרום המדינה.

14:15 – גובשה תוכנית מקיפה להחזרת התושבים ליישובים במרחק 4 ק״מ ומעלה מגבול רצועת עזה. התוכנית נבנתה בשיתוף צה״ל, משרד הביטחון, מנהלת תקומה וראשי המועצות, והודגש כי חזרת התושבים תתבצע באופן הדרגתי, בהתאם למוכנות התשתיות, מרכיבי הביטחון ובכפוף לרצון הקהילה.

14:10 – התרעות הופעלו בשלומי, בצת, חניתה, לימן, מצובה, ראש הנקרה שבגליל המערבי.

13:56 – חדשות טובות: שוחררו לבתיהם שני הפצועים שפונו להדסה הר הצופים מהפיגוע אתמול במחסום מישור אדומים.

13:45 –  בשעות הבוקר זיהו כוחות צה”ל חוליית מחבלים מחיזבאללה, שניסתה לשגר כלי טיס בלתי מאוישים לעבר שטח ישראל. כלי טיס של חיל האוויר תקף את החולייה בטרם הצליחה לבצע את השיגור והשמיד את כלי הטיס שבהם השתמשו.

חיזבאללה ניסה לשגר הבוקר כלי טיס עוינים ממרחב מארון א-ראס סמוך לגבול מדינת ישראל מתוך סביבה אזרחית. בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

כמו כן, בהמשך להתרעות שהופעלו במהלך היום בצפון הארץ ולהתרעה על חדירת כלי טיס עוין במרחב אביבים, מדובר בזיהוי שווא.

13:30 – אילן וייס הי”ד מקיבוץ בארי, שהוגדר נעדר מאז מתקפת 7 באוקטובר – נרצח.

13:00 –  הניו יורק טיימס: הנשיא ג’ו ביידן לחץ על ראש הממשלה להפחית בעוצמת הלחימה – ולעבור למבצע כירורגי יותר שמטרתו לפגוע בהנהגת חמאס ובמנהרות.  לפי הדיווח, השר רון דרמר, הודיע בפגישה שקיים בוושינגטון כי ישראל תעבור בקרוב לשלב הממוקד יותר. דרמר לא ציין בפני האמריקנים את לוח הזמנים המדויק – והם מצידם לחצו עליו לעבור לשלב הזה מוקדם ככל האפשר.

12:55 –  בפעילות מבצעית של משרד בילוש ומודיעין תחנת חברון במרחב יהודה בשיתוף כוח צה”ל מחטיבת יהודה, בוצע הלילה חיפוש לאיתור אמל”ח בלתי חוקי בגזרת חברון. הכוחות איתרו בחיפוש במתחם בעיירה בני נעים רובה סער מסוג M-16 ואקדח 9 מ״מ עם מחסנית. שני חשודים, פלסטינים תושבי המקום, נעצרו להמשך חקירה בתחנה.

12:40 – צה”ל, שב”כ ומג”ב יצאו הלילה למבצע נרחב ביהודה ושומרון, החרימו אמצעי לחימה רבים ועצרו עשרה מבוקשים –  שניים מהם מזוהים עם חמאס. במבצע בכפר קטנה שבחטיבת בנימין נעצרו שני מבוקשים ותוחקרו חשודים. מתחילת המלחמה נעצרו יותר מ-2,550 מבוקשים ברחבי איו”ש, כ-1,300 מהם מזוהים עם חמאס.

12:25 – האזעקות בגליל העליון על חדירת כלי טיס עוין – התרעת שווא.

12:25 –  כלי תקשורת באיראן מדווחים כי ספינת המלחמה האיראנית “אלבורז” נכנסה למרחב דרום ים סוף, שם פועלים כלי השיט בהובלת ארה”ב.

12:00 – ועדת הפנים בראשות ח”כ יעקב אשר אישרה את הצו לדחיית הבחירות ברשויות המקומיות ל-27 בפברואר. 13 חכי”ם הצביעו בעד. ח”כ עטאונה התנגד וח”כ טאהא נמנע.

11:56 – חשד לחדירת כלי טיס עוין: אזעקות הופעלו ביישובים אביבים, דלתון, כרם בן זמרה, ריחאנייה, יראון, עלמה, ג’יש – גוש חלב, ברעם ובאזור תעשייה רמת דלתון שבגליל העליון.

11:00 – התרעות הופעלו במושבים גורן ועבדון בגליל.

11:00 – דיווח באל-ערביה: משלחת חמאס נמצאת בביקור בקהיר כדי לדון בהצעה להפסקת האש. גורם בחמאס אמר לערוץ הסעודי: “עמדת הארגון נותרה בעינה – לדחות כל עסקת חליפין עם ישראל לפני הפסקת אש כוללת”.

10:20 – הלחימה בדרום נמשכת: כוחות מגדוד 71 של חטיבה 55 דיווחו כי בתום קרבות עיקשים, הלוחמים השלימו את כיבוש העיר בני סוהילה שבנפת ח’אן יונס.

09:50 –  שיתוף פעולה בין חיל האוויר לכוחות המתמרנים בשטח הוביל לחיסולו של עאדל מסמח, מפקד פלוגת א-נוח’בה של דיר אל-בלח. מסמח פיקד בשטח על כוחות מחבלי א-נוח’בה שפשטו לכיסופים ב-7 באוקטובר. הוא גם היה זה ששלח את המחבלים ליישובים נוספים בעוטף, כמו בארי ונירים.

09:00 –  בעיתון אל-ערבי אל-ג’דיד הפרו-קטארי מדווחים כי בכירים בישראל ניסו במהלך הימים האחרונים לשכנע את מצרים לקבל את כניסת כוחות צה”ל לציר פילדלפי. המקורות הדגישו: “למצרים יהיה קשה לקבל את העניין הזה, למרות שישראל מצפה ממצרים להתגמש לנוכח האינטרסים ההדדיים בין שני הצדדים”. לטענתם, “הממשלה ישראלית משתמשת בקלף הכלכלי כדי ללחוץ על מצרים לקבל את הרעיון הזה, בגלל המצב הכלכלי הקשה שבו היא שרויה”.

08:25 –  בצה”ל מעדכנים כי מאז תחילת התמרון הקרקעי 29 לוחמים נהרגו בתאונות מתוך 170 חללים. 18 חיילים נהרגו מירי דו-צדדי, 2 נהרגו מחריגות ירי ו-9 הרוגים נהרגו בתאונות אמל”ח או מדריסה.

כמו כן, גם בצפון שני חיילים נהרגו מתאונות אמל”ח מאז תחילת הלחימה בגזרה. בפיקוד המרכז שני חיילים נהרגו בתאונת – אחד מחריגת ירי והשני בתאונת דרכים.

על פי נתוני צה”ל השבוע הקטלני ביותר בתמרון הקרקעי התרחש בין 12-18 בנובמבר, בו נפלו שישה חיילי צה”ל בתאונות מבצעיות.

08:00 –  חדשות 12: המתקפה של צה”ל הלילה והבוקר התמקדה בעיקר באזור דיר אל-בלח. קרבות נוספים התרחשו באזור מחנה אל-בורייג’. במקביל, המבצע בח’אן יונס הולך ומתרחב עם תגבורת נוספת. בח’אן יונס יש מאמץ לסגור על כל המקומות שבהם חמאס נמצא – מעל ומתחת לפני הקרקע.

הלחימה לא הסתיימה גם בצפון רצועת עזה. נשאר לטהר את דרג’ תופאח וחלקים מסוימים משכונת זייתון. המצב בכללתו הוא שרוב גדודי חמאס באזור פורקו ופועלים בצורה חלקית ביותר.

6:30 – דיווח בניו יורק טיימס: גורמים בפנטגון לוחצים על ממשל ביידן לתקוף את החות’ים בתימן, והציגו תוכניות לפגיעה במפעלי ומחסני אמל”ח ותחמושת, כולל של סירות קרביות כמו אלה שתקפו אתמול את הכוחות האמריקניים והוטבעו בים סוף. ההערכה היא שאחרי התקרית אתמול, שאותה מזהים בוושינגטון כהסלמה, גדלים הסיכויים למתקפה אמריקנית למרות הסתייגות הנשיא ובכירי הממשל.

6:05 –  כ-27 רקטות שוגרו מהרצועה במטח שנורה הלילה מעזה לשפלה, למרכז ולעוטף עזה. כ-18 מהן יורטו וכ-9 נפלו בשטחים פתוחים. במקביל, צה”ל המשיך בלחימה, בין היתר דווח על חיסול של מפקד פלוגה של הנוח’בה בדרום הרצועה.

1:45 – רויטרס: כטב”ם נפץ הופל מעל בסיס חיל האוויר עין אל אסד בעיראק, שבו מוצבים כוחות אמריקניים וכוחות בין-לאומיים נוספים. על פי מקורות שצוטטו בדיווח לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. זו המתקפה השנייה ביממה האחרונה על בסיס באזור שבו כוחות אמריקניים, אתמול הופל כטב”ם מעל נמל התעופה ארביל שבצפון עיראק.

0:30 – חמאס קיבל אחריות למטח הראשון לשנת 2024: “שיגרנו רקטות M90 לתל אביב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות