גדעון סער קובר את החוק שדרעי רוצה לקדם: אני מתנגד, זה מחטף

יו"ר ש"ס הינחה לגבש הצעת חוק שתמנע את פרסום פסקי הדין של שופטי בג"ץ על הסבירות והנבצרות • אלא שהשר סער יוצא נגד: "השתדלתי להימנע מכל פולמוס פוליטי בימים אלה, אך הערב חובתי לומר שאתנגד"
אריה ריבקינד
י"ט טבת התשפ"ד / 31.12.2023 21:28

יו”ר ש”ס אריה דרעי הנחה  היום (ראשון) את שר הפנים משה ארבל ואת חברי הכנסת ינון אזולאי וארז מלול, יו”ר הסיעה וחבר ועדת החוקה, לקדם ולגבש חוק בחקיקת בזק שימנע בעת המלחמה את פרסום פסק הדין של שופטי בג”ץ על הסבירות והנבצרות.

דרעי טוען שיש צורך בחקיקת הוראת שעה לפיה תקופת כתיבת הפסיקה של שלושת החודשים תוארך לפרק זמן של תשעה חודשים בעניין הדורש הכרעה בתוקפו של חוק יסוד.

“באופן הזה יוכל הרכב בית המשפט לפרסם את החלטתו מאוחר יותר, מבלי להיות כבול לסד הזמנים שבתוך הלחימה, ובכך נמנע את הקרע והפילוג בעם בעת הזו”, אמרו בש”ס.

בש”ס טענו כי הם פועלים לשכנע גם את בני גנץ כי יש צורך בחקיקה כזו כדי למנוע שסע בעם בזמן המלחמה.

אלא שהשר גדעון סער הודיע שיתנגד ליוזמה: “השתדלתי להימנע מכל פולמוס פוליטי בימים אלה, אך הערב חובתי לומר שאתנגד לכל ניסיון (אם יהיה כזה) למנוע באמצעות מחטף חקיקתי פרסום פסקי דין של בית המשפט העליון.

“ניסיון כזה הוא חמור במיוחד משום שיתבצע על ידי המחוקק לגבי פסיקה שעניינה ביקורת שיפוטית עליו. אני אומר זאת ללא תלות בתוכן הפסיקה”.

גם ראש האופוזיציה יאיר מלפיד תקף: “הפרדת הרשויות היא בסיס הדמוקרטיה. יש עתיד תתנגד להצעה ההזויה הזו בכל כוחה”.

מנגד, שר המשפטים יריב לוין, שיזם את המהפכה המשפטית, הגיב: “אם תהיה הסכמה, הוא לא יתנגד (לקידום החוק)”.

במחנה הממלכתי בראשות בני גנץ טרם הוציאו תגובה רשמית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות