תושבים בלוד תקועים וזועמים: למה הפקיעו נתיב מרכזי בעיר לנת”צ?

עיריית לוד צבעה נתיב תחבורה  מרכזי בעיר כנתיב לתחבורה ציבורית - והתושבים מתלוננים: מתקשים להגיע לעבודה בזמן • "למה צריך רמזורים? ולמה צריך להפקיע נתיב לתחבורה ציבורית שרוב העיר לא משתמשת בה?" • ומה מסבירה העירייה?
יוני גרין
י"ט טבת התשפ"ד / 31.12.2023 20:23

תושבים בעיר לוד זועמים על העירייה על שאפשרה הפקעת נתיב תחבורה מרכזי בעיר לטובת נתיבת תחבורה ציבורית, אותו הם מכנים “מיזמים שלא תואמים את אופי העיר”.

תושב לוד ותיק התלונן בקבוצת ‘עדכוני החרדים בלוד’: “עד הקמת הנת”צ הייתי יוצא מהעיר לעבודה בתוך דקות ספורות. מאז העבודות ואפילו לאחר שהסתיימו, אני מבלה בכביש בתוך לוד רבע שעה ויותר. מה היה רע בכיכרות שהזרימו את התנועה? למה צריך רמזורים? ולמה צריך להפקיע נתיב ששימש לרכבים פרטיים לתחבורה ציבורית שרוב העיר לא משתמשת בה?”

מתנדבי ארגוני הצלה התריעו בעבר על מצב מסוכן, בו רכב חירום לא יכול להגיע במהירות למקרי חירום.

לטענת התושבים, המצב החמיר מאוד לאחרונה – מאז החליטה העירייה להפעיל בשיטת הסלאמי רמזור ועוד רמזור, כך שמי שנכנס ויוצא מהעיר בשעות השיא מוצא עצמו עוצר בכל רמזור מחדש, במקום לייצר גל ירוק שיזרים תנועה לפי חיישני תנועה.

מעיריית לוד נמסר בתגובה לחרדים 10: “העירייה, יחד עם משרד התחבורה, השקיעה עשרות מיליוני שקלים ואף ממשיכה להשקיע בשיקום וקידום התחבורה בעיר, וברוך ה’ התוצאות ניכרות בעין.

באשר להערה על עומס התנועה בדרום העיר, כזה הקיים בכחצי שעה בה יוצאים כלל התושבים לעבודה או לפיזור הילדים במוסדות החינוך – פנו אלינו גורמים לגבי אורכי הרמזורים והנושא בבחינה על ידי מהנדסי התנועה.

בעירייה פועלים כל העת בשיתוף פעולה מלא עם נציגי התושבים בכדי ליצור פתרונות לזרימת כלי-הרכב שחלקן כבר נעשו, כגון: האפשרות לעשיית פרסה בצמתים, הקמת נתיב נוסף לפניה ימינה בצומת המרומזרת, פתיחת יציאה נוספת לתושבי רמלה היוצאים מרחוב אפריאט, וחיישנים שיקצרו את ההמתנה ברמזור ועוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות