האלוף: זו שאלה נוראית • סטרוק: אל תשפוט לי שאלות

השרה אורית סטרוק שאלה את האלוף טולדנו על הדיווחים שיש טייסים שמסרבים לתקוף בעזה - והוא ענה: "זו שאלה נוראית" • סטרוק: "אני יכולה לשאול מה שאני רוצה, אל תשפוט לי את השאלות" • נתניהו התערב: "לא ראוי שאתה תגיד לשרה מה דעתך על השאלה שלה"
חרדים 10
י"ט טבת התשפ"ד / 31.12.2023 14:57

בישיבת הממשלה שהתקיימה היום (ראשון) עסקו השרים, בין היתר, גם בלחימה בצפון מול חיזבאללה והירי הבלתי פוסק למוצבים, לקיבוצים ולמושבים הסמוכים לקו הגבול עם לבנון.

במהלך ישיבת הממשלה העניק ראש אגף האסטרטגיה, האלוף אליעזר טולדנו, סקירה לשרים.

השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק ביקרה בישיבת הממשלה את מדיניות צה”ל, כששאלה את טולדנו: האם נכונים הדיווחים שיש טייסים שמסרבים  לסייע לכוחות היבשה בחיפוי אווירי בשל נימוקים מצפוניים ולא נותנים גב לחיילים בשטח?

האלוף טולדנו השיב: “בעיניי זו שאלה נוראית. התשובה הקצרה היא שאין דבר כזה, פשוט לא. התשובה ארוכה יותר היא שהסיוע האווירי לכוחות היבשה במלחמה הוא חסר תקדים. אני בטוח שאם תשאלי את המפקדים בשטח תקבלי את אותה תשובה”.

סטרוק לא אהבה את הציון שהעניק לשאלה שלה – והטיחה בו: “אני יכולה לשאול מה שאני רוצה, אל תשפוט לי את השאלות”.

ראש הממשלה נתניהו התערב ואמר לאלוף: “התשובה לשאלה נכונה, לגבי אפיון השאלה שלה – לא ראוי שאתה תגיד לשרה מה דעתך על השאלה שלה”.

במהלך הישיבה התפתח עימות בין ראש הממשלה לשר ניר ברקת.

ברקת טען: “הציבור מאוד מוטרד מההתנהלות בצפון. יש תחושה שהפעולות בצפון נגזרות מהקונספציה של 6 באוקטובר. מאוד דומה ל’סבבים’ שארעו בדרום לפני 7 באוקטובר. יש לנו הזדמנות נדירה להחזיר את ההרתעה בזירה הכי חשובה לנו – הזירה האירנית בלבנון. אם לא תהיה שם הכרעה ברורה – התושבים לא יחזרו והפסדנו את הצפון. חייבים להתעורר עכשיו. לצאת מהקונספציה”.

נתניהו ענה:  “אין שום קונספציה. אנחנו תוקפים הרבה יותר ממה שחושבים”.

ברקת, שמנסה לאתגר את שרי הקבינט, התעקש: ברקת: “יש תחושה שקבינט המלחמה מורכב מאנשי הקונספציה שעדיין תקועים בקונספציה הישנה ולא מבינים את גודל האירוע. תתעוררו כבר מ-6 באוקטובר. בצפון אנחנו צריכים להציב יעד של הסרת האיום – פשוט מאוד. האיראנים קיבלו אחריות על השבת השחורה ואנחנו עברנו הלאה כאילו דבר לא קרה. כאילו לא למדנו דבר”.

השר עמיחי שיקלי: “זה שהרגו 100 מחבלים לחיזבאללה לא עושה רושם למען האמת. אנחנו מספרים לעצמנו סיפורים, זה לא נראה טוב”.

ברקת: “האירנים משחקים שחמט וקבינט המלחמה משחק שש בש”.

בכיר בליכוד הגיב על ההשתלחויות של ברקת: “אין שום מקום להשמצות של שרים נגד לוחמי צה״ל שפועלים בכל העוצמה נגד אויבי ישראל. מוטב שכל שר יעסוק בתפקידו ולא בהשמצות חסרות בסיס שמרפות את ידי לוחמינו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות