חיים לוינסון על סמוטריץ’: “מבחינתו ה-7 באוקטובר זה יום חג, בוודאי”

במפלגת הציונות הדתית קוראים להדחת איש התקשורת חיים לוינסון מערוץ 12 • כאשר המגיש ביקש ממנו למחוק את דבריו, הוא השיב: "לא מוחק את זה. זאת תפיסתם. בשביל זה הם הלכו לכנסת. למה אתה כועס?" • הצינות הדתית: "לתת במה לטירוף הזה זה רמיסת כל נורמה"
אבי כץ
י"ט טבת התשפ"ד / 31.12.2023 10:04

במפלגת הציונות הדתית קוראים להדיח את העיתונאי חיים לוינסון מערוץ 12, אחרי שאמר בשידור כי ה-7 באוקטובר היה “יום חג” עבור שר האוצר בצלאל סמוטריץ’.

במהלך דיון בפאנל הבוקר (ראשון), אמר לוינסון על השר סמוטריץ’: “מבחינתו ה-7 באוקטובר זה יום חג”. בתגובה אמר המגיש ניב רסקין ללוינסון: “אל תגיד את זה”.

אבל לוינסון המשיך: “בוודאי שזה יום חג עבורם. סמוטריץ’ רוצה לחזור לגוש קטיף ולעזה ואמרה את זה סטרוק לפני המלחמה, לא אחרי המלחמה. זה יעלה בקרבנות רבים, היא אמרה את זה במרץ. הם רצו כל השנים שהרשות הפלסטינית תקרוס והקיצוניים יעלו כדי שיוכלו להילחם בקיצוניים לממש את חזונם המשיחי לחזור לכל חלקי ישראל – הם אמרו את זה לפני המלחמה והנה עכשיו הוא מתקדם בתכנית”.

רסקין פנה שוב ללוינסון: “אבל המשפט חג, תמחק את זה”.

לוינסון השיב: “לא מוחק את זה. זאת תפיסתם. בשביל זה הם הלכו לכנסת. למה אתה כועס?”

במפלגת הציונות הדתית הגיבו: “בלתי נתפס וזעזוע עמוק שעיתונאי הארץ ומגיש בחדשות 12 מסוגל להגיד שיום בו נטבחו ונרצחו בברבריות שאין דומה לה אלפי ישראלים הוא ‘יום חג’ לשר סמוטריץ’ או לכל אדם אחר במדינת ישראל.

“לתת במה לטירוף הזה זה רמיסת כל נורמה במדינת ישראל. הרשות השנייה חייבת לפעול מיידית כדי להפסיק את עבודתו בחדשות 12. יש גבול לרעל שניתן להכיל. די!”

שרת ההתיישבות אורית סטרוק הגיבה:  “יום חג?! איזה תהומות של שנאה והסתה! כשאמרתי שוב ושוב שלא תהיה ברירה אלא לחזור לעזה, ושזה יהיה כרוך בקורבנות רבים, זו הייתה ראיה מפוכחת של המציאות, שהייתה לי עוד קודם ההתנתקות, והעמיקה בכל יום בו כיהנתי בו”.

היא הוסיפה: “שום חגיגה אין כאן, רק כאב נורא על שלא הצלחנו. לוינסון תתבייש!”

שי גליק, מנכ”ל בצלמו, הגיש תלונה חריפה לרשות השניה ובה דרש קנס כספי גבוה לקשת ולהדיח את לוינסון משידור. “דבריו הם רוע צרוף בהתגלמותו. פשוטו כמשמעו. על הרשות השנייה לפתוח מידית בהליך הפרה ולתת קנס כספי ענק ועל חדשות 12 להעיף את האיש הזה משידור. בשל חומרת הדבר אודה לתחקור מידי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות