מנהלת רשות החברות הממשלתיות התפטרה – ומאשימה את אמסלם

מנהלת רשות החברות, מיכל רוזנבוים, הודיעה על התפטרותה - בעקבות השלמת המהלך של השר אמסלם להעביר את שליטת רשות החברות למשרד לשיתוף פעולה אזורי
חרדים 10
י"ח טבת התשפ"ד / 30.12.2023 19:20

מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים הודיעה היום (שבת) על התפטרותה – זאת, לאחר המאבקים עם דודי אמסלם, השר שאחראי על רשות החברות.

לדבריה, היא הצליחה לבלום במשך חודשים ארוכים שורת מינויים שאותם היא מגדירה מושחתים, ונלחמה על המשך בחירת דירקטורים מתאימים מתוך נבחרת הדירקטורים.

רוזנבוים, שמונתה לתפקידה על ידי השר הקודם אביגדור ליברמן, מתעמתת מאז הקמת ממשלת נתניהו לפני שנה עם השר אמסלם, שמונה לאחראי מטעם הממשלה על רשות החברות הממשלתיות.

במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו כתבה: “עד כה הצלחתי למנוע את השתלטות השר אמסלם על מאות חברות ממשלתיות שמנהלות עשרות מליארדים של שקלים, אולם ברגע שלא הצלחנו למנוע מצב שבו החברות עוברות מאחריות משרד האוצר למשרד לשיתוף פעולה אזורי, שאין לו שום קשר לחברות האלה, לא אוכל להמשיך בתפקידי.

“הריני להודיעך כי בשל פעולות פסולות של השר הממונה על רשות החברות הממשלתיות, מר דוד אמסלם, לא מתאפשר לי להפעיל את סמכויותיי ולממש את תפקידי במנהלת רשות החברות הממשלתיות – ולפיכך אני מודיעה על סיום כהונתי”.

עוד כתבה בפנייה ישירה לבנימין נתניהו כי “למרות התרעותיי וקריאותיי להתערבות שלך כראש הממשלה – נמנעת מלהתערב. כראש הממשלה חובתך היתה להורות לשר אמסלם לחדול ממעשיו הפסולים. למרות זאת, בחרת להתעלם, לשתוק ולאפשר הלכה למעשה את התנהלות השר. חמור מזה, בעקבות מכתביי אליך – מנכ”ל משרד ראש הממשלה הציע למנות אותי ל’ג’וב’ אטרקטיבי אחר. כמובן שלא יכולתי להסכים להצעה פסולה שכזו ודחיתי אותה לאלתר”.

בחודש אוגוסט האחרון דרש השר אמסלם להדיח את רוזנבוים. בפנייה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ולראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש להדיחה באופן מיידי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות