אדלשטיין עקץ, גורם בממשלה תקף, ועיתונאים חרצו: “בנט אסון”

יולי אדלשטיין: "יש כאלה שמתגייסים למען המדינה ויש כאלה שמגייסים את המדינה למענם" • גורם בממשלה: חוסר אחריות יוצא דופן • מיכאל שמש: "קמפיין הבחירות שבנט מנהל מספת ביתו הוא מהמגוחכים ואפילו קצת נבזיים שנראו כאן" • כתב משפטי: "בנט היה אדם קטן ונותר כזה"

אריה ריבקינד
י"ז טבת התשפ"ד / 29.12.2023 13:24

ח”כ יולי אדלשטיין, יו”ר ועדת חוץ ובטחון של הכנסת, עקץ את נפתלי בנט, לאחר שחשף בטור אישי שפרסם בעיתון ‘וול סטריט ג’ורנל’, כי במהלך כהונתו ישראל תקפה בסיס כטב”מים באיראן, ורמז שישראל אחראית לחיסולו של בכיר משמרות המהפכה בטהרן חסן חודאי.

אדלשטיין כתב: “יש כאלה שמתגייסים למען המדינה ויש כאלה שמגייסים את המדינה למענם”. הוא הוסיף פסוקים מספר משלי: “כִּ֣י בְ֭תַחְבֻּלוֹת תַּעֲשֶׂה־לְּךָ֣ מִלְחָמָ֑ה וּ֝תְשׁוּעָ֗ה בְּרֹ֣ב יוֹעֵֽץ׃ זרָאמ֣וֹת לֶאֱוִ֣יל חׇכְמ֑וֹת בַּ֝שַּׁ֗עַר לֹ֣א יִפְתַּח־פִּֽיהוּ׃ חמְחַשֵּׁ֥ב לְהָרֵ֑עַ ל֗֝וֹ בַּעַל־מְזִמּ֥וֹת יִקְרָֽאוּ”.

גורם בממשלה מתח ביקורת חריפה על בנט ואמר ל’כאן חדשות’: התנהלותו של בנט היא חוסר אחריות יוצא דופן, שנובע משיקולים פוליטיים צרים ומזעזעים.

פרסום התקיפה הישראלית בוצע מבלי שבנט קיבל לכך את אישור הצנזורה. הפרסום התאפשר בשל העובדה שבנט התראיין בחו”ל.

 

מיכאל שמש, הכתב הפוליטי של ‘כאן חדשות’, כתב: “האמת ראויה להיאמר: קמפיין הבחירות שבנט מנהל מספת ביתו ברעננה, מתחילת המלחמה, על הגב של מערכת הביטחון, חיילי צה״ל שבשדה הקרב ומקבלי ההחלטות הוא מהמגוחכים ואפילו קצת נבזיים שנראו כאן”.

אבישי גרינצייג, כתב לענייני משפט בתאגיד השידור הציבורי, צייץ: “בנט היה אדם קטן ונותר כזה. הלוואי שבסיום המלחמה נזכה סוף סוף למנהיגות ראויה, למנהיגים ששמים את טובת ישראל לפני עצמם ולא עושים קמפיין פוליטי תוך כדי מלחמה, ועדיף כאלה גם שלא עוברים על החוק מתי שבא להם רק כדי להזכיר לעולם שהם קיימים.

“נ.ב: אף אחת מהנבואות שבנט השמיע באוזניי כדי להסביר את עמדתו הפופוליסטית מדוע אסור להיכנס לעזה – לא התממשה בפועל. רק כדי לא להיכנס למדמנה הפוליטית בזמן שחיילינו מסכנים את חייהם, לא אתחיל לפרט את כל התדרוכים המקושקשים של בנט תוך כדי המלחמה. שתהיה לכולנו שבת שלום ובע״ה מנהיגים ראויים”.

מיכאל בן ארי צייץ: “האם בנט יוזמן לחקירה, על חשיפת סודות מדינה? האם יורידו לו בהתאם את הסיווג הבטחוני, כך שלעולם לא יוכל לקחת חלק בדיונים בטחוניים? או שלבנט מותר?!”

בתגובה לביקורת, אמר בנט: “הבעיה עם איראן אינה פרסום המהלכים שביצענו נגדה שכבר נודעו בעבר, אלא שאיראן מחטיפה לנו דרך חמאס וחיזבאללה ואפילו החות’ים, והממשלות בעשור האחרון נואמות ומדברות, אך לא גובות מחיר כואב ממנהיגי איראן. צריך לרתום את ארצות הברית ועוד בנות ברית למטרת העל: גדיעת ראש התמנון והפלת המשטר האיראני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות