צה”ל: לא נוכל לשחרר 668 מועמדים שמתמודדים בבחירות ב-144 רשויות

בצבא הודיעו לממשלה כי אם הבחירות יתקיימו במועדן הנוכחי, בסוף חודש ינואר - הלוחמים שמתמודדים ב-144 רשויות, לא ישוחררו משום שהם משרתים ב"תפקידים הכרחיים" • ביום ראשון צפויה ישיבת ממשלה מכרעת • סמוטריץ': מקווה מאוד שהשכל הישר יגבר על הפוליטיקה הקטנה
אריה ריבקינד
י"ז טבת התשפ"ד / 29.12.2023 11:29

צה”ל הודיע היום (שישי) לממשלה במכתב רשמי, כי לא יוכל לשחרר 668 מועמדים בבחירות לרשויות המקומיות –  אם יתקיימו במועדן הנוכחי, 30 בינואר.

המכתב הועבר לקראת דיון שיתקיים בממשלה ביום ראשון על דחיית הבחירות לחודש פברואר .

במכתב מציינים בצה”ל: “על פי רשימת המועמדים העדכנית, 3,778 מועמדים הינם משרתי מילואים, מתוכם 1,829 נמצאים בשירות מילואים פעיל. מתוך 1,829 המשרתים הפעילים, ישנם 688 בעלי תפקידים הכרחיים לצה”ל המשפיעים על 144 רשויות ושאותם, בסבירות גבוהה, לא ניתן לשחרר במהלך התקופה הקרובה.

“בנוסף, ישנם 1,141 משרתים שלאור תמונת המצב המבצעית העדכנית והצפי העתידי ניתן, בסבירות גבוהה, לשחררם על מנת שיתמודדו בבחירות”.

בצה”ל מדגישים: “הצבא אינו נוקט כל עמדה בשאלת מועד הבחירות לרשויות המקומיות ומביא את עמדתו ביחס לנתונים אותם התבקש להעביר”.

השר בצלאל סמוטריץ’ הגיב על הנתונים שפרסם צה”ל: “נתוני צה”ל לא משאירים מקום לספק. לוחמי מילואים שמתמודדים ב-144 רשויות מקומיות נדרשים למאמץ מלחמתי ולא יוכלו להשתחרר כדי להתמודד.

“מדי יום פונים אלי עשרות מילואימניקים ומתחננים שנבין ונפעל לדחיית הבחירות. המאמץ המלחמתי חייב להיות במרכז עד הניצחון. בחירות עכשיו הן אבדן עשתונות ערכי ודמוקרטי וניתוק בלתי נתפס מהלוחמים ומהעם כולו. אני קורא לשרי הליכוד והמחנה הממלכתי להתעלות מעל ללחצים של עסקנים פוליטיים ולשים את לוחמי המילואים ואת המאמץ המלחמתי במרכז.

“בישיבת הממשלה ביום א׳ שרי הציונות הדתית ילחמו למען לוחמי המילואים ובני משפחותיהם ואני מקווה מאוד שהשכל הישר יגבר על הפוליטיקה הקטנה והממשלה תקבל את ההחלטה הנכונה ותדחה את הבחירות”.

השר איתמר בן גביר: “לוחמי צה”ל אשר נמצאים בצפון, בעזה וביו”ש, שומרים ונלחמים באוייב – אינם צריכים להילחם גם על מקומם בבחירות. נתוני צה”ל ברורים ביותר: קיום הבחירות בעת הזו, בזמן הלחימה, יהיה סכין בגב הלוחמים ושיבוש בתוכנית המלחמה. על כולם להתעלות לגודל השעה ולדחות את מועד הבחירות – כך נכון וכך ראוי”.

לשכת שר הפנים משה ארבל הודיעה ביום רביעי שעבר כי השר החליט לתמוך בדחיית הבחירות ברשויות המקומיות ל-27 בפברואר. על פי הודעת הלשכה, השר קיבל את עמדת גורמי המקצוע העדכנית ולשכת הרמטכ”ל – ובדיון שהתקיים בממשלה אף הוצג לו נתון לפיו 700 מועמדים לוחמים בעזה בעת הזו. בשל כך עמדתו היא כי יש לפעול לדחיית הבחירות.

עד כה ההתנגדות המשמעותית לדחיית הבחירות הגיעה מכיוון ראשי הרשויות המכהנים של הליכוד, שרוצים בחירות בהקדם – ולוחצים מאוד על המפלגה שתתנגד לדחייה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות