בנט מתרברב: בתקופתי תקפנו בסיס כטב”מים באיראן והתנקשנו בבכיר

ראש הממשלה לשעבר פרסם טור מיוחד ב'וול סטריט ג'ורנל' וחשף את מעורבות ישראל בתקיפת מפעל כטב"מים באיראן בתחילת 2022 • רמז לחיסול בכיר במשמרות המהפכה בלב טהרן • בנט פרסם את המאמר בחו"ל – ללא אישור הצנזורה
חרדים 10
י"ז טבת התשפ"ד / 29.12.2023 10:49

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט מאשר  בטור מיוחד שפרסם הלילה (ליל שישי) בעיתון האמריקני ‘הוול סטריט ג’ורנל’ כי בתקופת כהונתו תקפה ישראל בסיס כטב”מים על אדמת איראן בפברואר 2022, וכן חיסלה בטהרן את בכיר משמרות המהפכה חסן חודאי – לאחר ניסיונות כושלים לפגוע בישראלים בטורקיה.

“כשהייתי ראש ממשלה ביוני 2021, אמרתי לראשי צה”ל, המוסד והשב”כ – שהמטרה שלי היא להימנע, אם אפשר באופן סביר, מהתנגשויות מקומיות עם חיזבאללה וחמאס. במקום זאת, הוספתי, עלינו למקד את משאבי הביטחון הלאומי בהחלשת האויב העיקרי שלנו – איראן”.

הוא הוסיף: “כראש ממשלה קיבלתי החלטה נוספת בנוגע לאיראן. הנחיתי את כוחות הביטחון של ישראל לגרום לטהרן לשלם על החלטתה לתת חסות לטרור. להפסיק עם החסינות.

“לאחר שאיראן ביצעה שתי התקפות מל”טים כושלות על ישראל בפברואר 2022, ישראל השמידה בסיס מל”טים על אדמת איראן. במרץ 2022 ניסתה יחידת הטרור של איראן להרוג תיירים ישראלים בטורקיה ונכשלה. זמן קצר לאחר מכן, מפקד אותה יחידה ממש חוסל במרכז טהרן”.

מסקנתו היתה: “מסתבר שהעריצים של איראן רכים יותר ממה שאפשר לצפות. הם שולחים בשמחה אחרים למות עבורם. אבל כשהם נפגעים בבית, פתאום הם נעשים מודאגים.

“המשטר האיראני עומד במרכז רוב בעיות המזרח התיכון וחלק ניכר מהטרור העולמי. באופן בלתי מוסבר, כמעט אף אחד לא נוגע בו. במשך 45 השנים האחרונות, המשטר היה מקור למלחמה, טרור וסבל אינסופיים ברחבי העולם. יש להפיל את אימפריית הרשע של איראן”.

לפי ‘כאן חדשות’,  פרסום התקיפה הישראלית בוצע מבלי שבנט קיבל לכך את אישור הצנזורה. הפרסום התאפשר בשל העובדה שבנט התראיין בחו”ל.

בתקיפה אווירית שאירעה באיראן בחודש פברואר נגרם נזק כבד למערך המל”טים של האיראנים, כך דווח אז ב’הארץ’. לפי הפרסום, ההערכה היא שנהרסו מאות כלי טיס ובטהראן ייחסו את המעשה לישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות