צאצאית של תומאס ג’פרסון באה לבית חב”ד – וגילתה: היא יהודייה

על הנכדים והצאצאים של נשיאי ארצות הברית טראמפ וביידן היהודים רבים שמעו • אבל ידעתם שלתומאס ג'פרסון, מהאבות המייסדים של ארצות הברית ונשיאה השלישי יש בן אחר בן שהוא יהודי מצד אמו?
חרדים 10
י"ז טבת התשפ"ד / 29.12.2023 03:41

מכת ההתבוללות: לפני כשנה הגיעה לבית חב”ד באוניברסיטת הרווארד היוקרתית שבמדינת במסצ’וסטס סטודנטית יהודיה ויחד עמה שותפה שלה לדירה – אותה הציגה כנוצרייה.

שליח חב”ד באוניברסיטה, הרב הרשי זרחי, החל לשוחח עם השותפה וגילה כי יש לה גם אח הלומד באוניברסיטה. כעבור כמה דקות של שיחה התברר שאימא שלה יהודיה, שכן הסבתא שלה, אם אמא – יהודיה.

“היא יהודיה על פי הלכה”, מספר הרב זרחי בריאיון נרחב שהעניק השבוע לסופר מענדי קורטס במגזין ‘כפר חב”ד’. “התברר שהיא מצאצאיו, דרך אביה, של תומאס ג’פרסון, מהאבות המייסדים של ארצות הברית.

“אימא שלה חגגה בת מצווה. התברר מבדיקה שלי שהיא יהודייה כשירה. אבא שלה הוא בן אחר בן לג’פרסון. כשהוריה התחתנו כתבו על הייחוס שלו בעיתונים”.

לדברי הרב זרחי, מכת נישואי התערובת בדורות האחרונים – המכה המהווה את האתגר היהודי המרכזי בשנים אלה, מובילה לכך שישנם יהודים רבים שכלל אינם מודעים ליהדותם.

“יש רבבות כאלה, ואלה מעשים שבכל יום”, אומר הרב זרחי, “כשמגיע סטודנט ומספר לי דרך אגב שאמא שלו יהודייה מצד אימא שלה. מתברר שהוא יהודי והוא בכלל לא ידע על זה”.

תומאס ג’פרסון היה מהאבות המייסדים של ארצות הברית ונשיאה השלישי, בין השנים 1801 ל-1809. לפני כן, נבחר לתפקיד סגן נשיא ארצות הברית השני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות