אחרי שיגורים לדוב”ב וברעם: כלי טיס תקף רכב מחבלים בדרום לבנון

סרן הראל שרביט הי"ד מכוכב יעקב נפל בעזה, קצין ולוחם נפצעו קשה • הערכות: סינוואר נמצא במנהרות בחאן יונס - עם חטופים ובני משפחתו • ניקי היילי: אזרחית אמריקנית נוספת נרצחה על ידי חמאס. לגמור אותם • סוריה: בתוך שעות - פעמיים תקיפות באזור דמשק • עדכונים שוטפים
חרדים 10
י"ז טבת התשפ"ד / 29.12.2023 03:14
היום ה-84 למלחמה I עדכונים שוטפים:

14:11:  דיווח: כטב”ם של צה”ל תקף מכונית בעיטארון בדרום לבנון. מספר מחבלים חוסלו.

13:33: אזעקות בכפר בלום ובנאות מרדכי שבגליל העליון

12:11 – אזעקות בניר יצחק, סופה וחולית שבמועצה האזורית אשכול

11:35 –  לוחמי צה”ל, שב”כ ומג”ב עצרו הלילה 12 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון – שניים מתוכם משוייכים לחמאס. הלוחמים החרימו אמצעי לחימה רבים.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,550 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,300 מהם משויכים לחמאס.

10:50 –  בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ: מדובר בזיהוי שווא. אין חשש לאירוע ביטחוני. כמו כן, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב דוב”ב וברעם. צה”ל תוקף בארטילריה את מקורות הירי

10:23 –  אזעקות המתריעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו בתל חי, מרגליות, משגב עם, כפר יובל, מעיין ברוך, מנרה, מטולה, כפר גלעדי, בית הלל, קריית שמונה, הגושרים, ע’ג’ר, דפנה, קיבוץ דן, שניר ושאר ישוב.

10:00 –  סרן במילואים הראל שרביט הי”ד, בן 33 מכוכב יעקב, קצין לוחם בגדוד 7008, עוצבת חצי האש (551), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

צילום: באדיבות

היישוב כוכב יעקב פרסם הודעת אבל בה נכתב: “קהילת כוכב יעקב מבכה ומודיע בצער רב וביגון על נפילתו ועלייתו למרומים של הבחור היקר סרן (מיל’) הראל שרביט הי”ד, בנם של הרב יצחק ונוגה שרביט היקרים, אשר נפל בקרבות בעזה. אנו מחבקים את משפחת שרביט בשעתם הקשה, ומבקשים מבורא עולם שיגיד לצרותינו די”.

הלוויתו של סרן שרביט הי”ד תתקיים בשעה 11:30 בהר הרצל בירושלים.

בנוסף, נפצעו באורח קשה בקרבות שונים בצפון רצועת עזה קצין ולוחם מבית הספר להנדסה צבאית. הפצועים פונו לטיפול רפואי ומשפחותיהם עודכנו.

09:01 –  לוחמי צוות הקרב החטיבתי 460 חיסלו ביממה האחרונה עשרות מחבלים בהיתקלויות שונות, בתקיפות מהאוויר ובירי צליפה, מקלעים וטנקים. באחד האירועים, כלי טיס זיהה מחבל האוחז RPG ורץ לעבר הלוחמים, הוא חוסל בירי טנקים לפני שירה לעבר הכוחות.

באירוע נוסף, לוחמי צוות הקרב החטיבתי של חטיבת הצנחנים זיהו מחבל מוציא RPG מתוך פיר והשליכו מספר רימונים לעברו. עוד זיהו הלוחמים מספר מחבלים שהסתתרו במבנה וחיסלו אותם באמצעות ירי טנק.

כחלק מן הלחימה בח’אן יונס, צוות קרב חטיבתי 7 זיהה מחבל שהיה במרחק של כמאה מטרים מהכוחות, הלוחמים הכווינו כלי טיס מאויש מרחוק שחיסל את המחבל. באירוע אחר, צוות הקרב איתר חוליית מחבלים שהתבצרה במבנה ומטוס קרב תקף את המבנה וחיסל אותם.

צוות הקרב החטיבתי 261 (בה”ד 1) סרקו בהכוונה מודיעינית בביתו של מחבל חמאס בפאתי ג’באליה, ואיתרו תעודות הסמכה צבאיות של ארגון הטרור חמאס, אמצעי לחימה, וחוברות למידה על צה”ל. בנוסף, נמצאו על ידי הלוחמים תמונות ילדים מחזיקים בנשק, רימונים ו-RPG.

08:00 –  סוכנות הידיעות האיראנית מיזן: איראן הוציאה להורג ארבעה “חבלנים” הקשורים למוסד, כך לפי

02:50: אירוע נוסף בדרום הים האדום: צבא ארה”ב הודיע כי יירט כטב”ם וטיל בליסטי שכיוונו החות’ים נגד ספינות שעברו סמוך לתימן. “לא נגרם נזק לאף אחת מ-18 הספינות שנמצאות באזור ולא דווח על נפגעים”.

01:15 – צבא סוריה טוען כי חיל האוויר הישראלי תקף הלילה שוב, הפעם מהמרחב האווירי של לבנון – כמה יעדים באזור דמשק. התקיפה גרמה לנזקים, לפי ההודעה.

בטלוויזיה הסורית הממלכתית ציטטו גורם צבאי, שאמר: “האויב הישראלי ביצע מתקפה אווירית משטח לבנון, שכוונה לעבר כמה מטרות באזור דמשק. מערכות ההגנה האוויריות הופעלו לעבר הטילים ויירטו את חלקם. התקיפות גרמו לנזק”.

00:35 –  ניקי היילי, שגרירת ארה”ב באו”ם לשעבר המתמודדת בפריימריז מטעם המפלגה הרפובליקנית, התייחסה להודעה על הירצחה של ג’ודי ויינשטיין-חגי בשבי חמאס – ואמרה: “אזרחית אמריקנית נוספת נרצחה על ידי חמאס. לגמור אותם”.

00:01 – סוכנות ספוטניק הרוסית דיווחה הערב כי חיל האוויר תקף מרמת הגולן יעדים בחלק הדרומי של דמשק. עוד דווח כי מערך הנ”מ הסורי יירט את רוב הטילים. לפי מרכז המעקב הסורי האופוזיציוני היושב בבריטניה התקיפה הישראלית כוונה לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק.

בנוסף, גורמי אופוזיציה סוריים דיווחו גם על תקיפה של אתר תל א-סחן בפרברי מחוז א-סווידאא’ בדרום סוריה. צבא סוריה אישר וטען כי בתקיפת חיל האוויר הישראלי נגרמו רק נזקים; וכי מערך ההגנה האווירית יירט את רוב הטילים.

00:01 – כאן חדשות: על פי הערכות של גורמים ביטחוניים ומודיעיניים, יחיא סינוואר נמצא במנהרה תת קרקעית בחאן יונס, לצד חטופים. על פי ההערכות, ראש חמאס ברצועה הקיף עצמו בחטופים, דבר שהופך את ניסיון לכידתו וחיסולו לרגיש ומורכב. ככל הנראה, סינוואר נמצא במקום מסתורו יחד עם בני משפחתו.

00:01 – מקורות מסרו לרשת “א-שרק”:  משלחת של חמאס תבקר היום בקהיר ותעביר למצרים את תגובת ארגוני הטרור להצעה המצרית עם ההערות שלהם.

00:01 –  לקול מחיאות הכפיים: חבר הפרלמנט הירדני, חליל עטיה, שרף היום את דגל ישראל ודרך עליו במהלך ישיבת הפרלמנט הערבי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות