בן גביר על גנץ: המחלוקת עמוקה, הוא לא רוצה להכריע את חמאס

השר לביטחון לאומי מגיב למתקפה של יו"ר המחנה הממלכתי נגדו: "המחלוקת שלי עם בני גנץ הרבה יותר עמוקה מהארכת כהונתה של נציבת שב"ס" • "הוא בעד לתת הומניטרי בלי תנאים, ואני אומר הומניטרי תמורת הומניטרי"
אריה ריבקינד
ט"ו טבת התשפ"ד / 27.12.2023 20:46

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מגיב הערב (רביעי) למתקפה של השר בני גנץ נגדו.

“המחלוקת שלי עם בני גנץ הרבה יותר עמוקה מהארכת כהונתה של נציבת שב”ס. אותה נציבה שניהלה מו”מ עם החמאס כשאני אמרתי לה שהמדיניות שלי הפוכה. שנתנה תנאים מפליגים לכוטייר אסיר ממשפחת פשע ואני אסרתי עליה ואמרתי לה שזה נורא ואיום, שהסתירה ממני אירועים שלמים, כמו שהיה בכלא רימונים, כאשר היא אמרה לי יש ‘מתיחות באגף’ ובסוף הסתבר שכמעט ניסו לרצוח סוהר.

“המחלוקת שלי עם בני גנץ, היא על העובדה שהוא בעד להכניס דלק לחמאס ואני מתנגד לדבר הזה. המחלוקת שלי עם בני גנץ, זה העובדה שהוא בעד לתת הומניטרי בלי תנאים, ואני אומר הומניטרי תמורת הומניטרי.

“המחלוקת שלי עם בני גנץ, שאני רוצה להכריע את המלחמה, ובני גנץ לא רוצה לעשות את זה”, קבע בן גביר.

קודם לכן תקף גנץ, בהצהרה מיוחדת,  את בן גביר, שרים נוספים – וגם את האופוזיציה: “לצערי, בימים האחרונים, יש מי שמרשים לעצמם לחזור ל-6.10. מי שמשתלחים במפקדי צה”ל, שפועלים לילה ויום כדי לשמור על ביטחוננו – ובהם האלוף יהודה פוקס ותת אלוף ברק חירם, שני מפקדים משכמם ומעלה שאני מבקש לחזק ולגבות”.

הוא הוסיף:  “מי שיושבים בקבינטים בלילות, ומזרימים בעצמם או מטעמם רעל ברשתות בימים, מי שבמקום לחזק את השורות, לתת גיבוי לממשלה מבחוץ ומבפנים, פועלים כדי לפרק אותה בזמן שעשרות אלפי לוחמים בחזית. זה נכון גם למי שחושבים שאפשר להחליף ראשי זרועות ביטחוניות בזמן מלחמה, תוך פגיעה בביטחון ופגיעה בלכידות שלנו”.

גנץ התייחס לשאלת עתידה של מפלגתו בתוך הממשלה: “אני שומע גם אנשים שסבורים שחבריי ואני צריכים לפרוש מהממשלה, ואני מבקש להגיד להם – אנחנו לא בממשלה כדי להישאר אלא כדי שננצח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות