גנץ: אנחנו לא בממשלה כדי להישאר, אלא כדי שננצח

השר בני גנץ תקף בחריפות את השר איתמר בן גביר: "יש מי שיושבים בקבינטים בלילות, ומזרימים בעצמם או מטעמם רעל ברשתות בימים" • "החלפת ראשי זרועות הביטחון בזמן מלחמה פוגעת בביטחון - יש מי שרוצה לחזור ל-6 באוקטובר" • על לבנון: "שעון החול להסדרה מדינית הולך ואוזל"
אריה ריבקינד
ט"ו טבת התשפ"ד / 27.12.2023 20:07

השר בני גנץ נשא דברים הערב (רביעי) ותקף בחריפות את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושרים נוספים בממשלה.

“לצערי, בימים האחרונים, יש מי שמרשים לעצמם לחזור ל-6.10. מי שמשתלחים במפקדי צה”ל, שפועלים לילה ויום כדי לשמור על ביטחוננו – ובהם האלוף יהודה פוקס ותת אלוף ברק חירם, שני מפקדים משכמם ומעלה שאני מבקש לחזק ולגבות”.

הוא הוסיף: “מי שבמקום לחבק את משפחות החטופים, מאשימים אותן בפגיעה במערכה, מי שיושבים בקבינטים בלילות, ומזרימים בעצמם או מטעמם רעל ברשתות בימים, מי שבמקום לחזק את השורות, לתת גיבוי לממשלה מבחוץ ומבפנים, פועלים כדי לפרק אותה בזמן שעשרות אלפי לוחמים בחזית. זה נכון גם למי שחושבים שאפשר להחליף ראשי זרועות ביטחוניות בזמן מלחמה, תוך פגיעה בביטחון ופגיעה בלכידות שלנו”.

גנץ התייחס לשאלת עתידה של מפלגתו בתוך הממשלה: “אני שומע גם אנשים שסבורים שחבריי ואני צריכים לפרוש מהממשלה, ואני מבקש להגיד להם – אנחנו לא בממשלה כדי להישאר אלא כדי שננצח”.

על הלחימה בעזה אמר כי היא מתקדמת לפי התוכניות שהציג הרמטכ”ל. “ההישגים נצברים ומתרחבים, והם חסרי תקדים ביחס לכל תמרון קרקעי שנערך בסביבה מורכבת כזו בעולם. היו מי שחשבו שצה”ל לא יתמרן; שהכוחות לא מאומנים; שזרועות האוויר, הים והיבשה לא ידעו לעבוד במשולב; שהמערכת האזורית שבנינו לא תסייע לנו מול מתקפה רב זירתית.

“המציאות מוכיחה אחרת – חיסלנו אלפי מחבלים; פגענו קשות ביכולת הפיקוד והשליטה של חמאס וביכולות השיגור; ייצבנו את ההגנה; ואנחנו מטפלים ונמשיך לטפל בתשתית התת קרקעית. התחלנו חזק – ועכשיו צריך להגביר ולהמשיך. גם השלבים הבאים בלחימה יהיו עוצמתיים, עמוקים ומפתיעים. המערכה תימשך, ותורחב בהתאם לצורך למוקדים נוספים וזירות נוספות”.

על גבול הצפון אמר גנץ “אני אומר לידידינו בעולם – המצב בגבול הצפון מחייב שינוי. שעון החול להסדרה מדינית הולך ואוזל. אם העולם וממשלת לבנון לא יפעלו לעצור את הירי על יישובי הצפון ולהרחיק את חיזבאללה מהגבול – צה”ל יעשה זאת”.

גנץ התייחס גם לסוגיית האחדות בעם: “אני מבקש להתייחס ל’יום שאחרי’ ה-7.10. ב-8.10, אחרי האסון המחריד, היה ברור לכולנו שהקרע ביננו הוא הדלק של אויבינו. הקונספציה, שזלזלה בהשפעות היחסים ביננו קרסה. המחשבה שנתנהל כסקטורים או יחידים שכל אחד דואג לעצמו, אישית או פוליטית – קרסה במבחן המציאות.

“התאחדנו מיד – בטנקים, בנגמ”שים בספינות ובמטוסים. במפקדות, בחזית ובעורף. עשינו זאת גם בהנהגה. הוכחנו לאויבינו ולעולם – שהעוצמה הלאומית הישראלית חזקה ועמוקה – יהודים, ערבים ודרוזים, מכל קצות הקשת הפוליטית, מכל מקום. המציאות זימנה לנו כהנהגה את המבחן הגדול של דורנו. הציבור הישראלי מאוחד ויודע היטב מה נדרש בעת הזו. והחברה הישראלית תדע גם לבוא חשבון בבוא העת, עם מי שלא יעמוד במבחן”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב למתקפה של השר בני גנץ נגדו: “המחלוקת שלי עם בני גנץ הרבה יותר עמוקה מהארכת כהונתה של נציבת שב”ס. המחלוקת שלי עם בני גנץ, היא על העובדה שהוא בעד להכניס דלק לחמאס ואני מתנגד לדבר הזה. המחלוקת שלי עם בני גנץ, זה העובדה שהוא בעד לתת הומניטרי בחידון תנאים, ואני אומר הומניטרי תמורת הומניטרי.

“המחלוקת שלי עם בני גנץ, שאני רוצה להכריע את המלחמה, ובני גנץ לא רוצה לעשות את זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות