בן גביר והנציבה • דיון באולפן: מסלול התנגשות או מכונת מנדטים?

העימות בין בני גנץ לאיתמר בן גביר על אי הארכת כהונתה של נציבת שב"ס מאיים על הממשלה? או שבן גביר סתם נהנה מכל דקה • באולפן חדשות 13, בהגשת אלי ראכלין, דנו פרשנים ואורחים • שרי רוט: "שני המתקוטטים עם עליה בסקרים"
חרדים 10
ט"ז טבת התשפ"ד / 27.12.2023 22:02

המגיש, אלי ראכלין: פיטורי הנציבה זה בעצם הפרה של ההסכמים הקואליציוניים בין המחנה הממלכתי לליכוד…

שרי רוט: אומר בן גביר, לי יש הסכם קואליציוני שנחתם לפני שנה, כשהוקמה הממשלה, אז זה שעכשיו עשיתם ביניכם כל מיני הסכמים והסכמתי להואיל בטובי לקבל את גנץ לקבינט ולממשלה, תגידו תודה על זה, אני לא חייב גם לקיים את כל ההסכם שהסכמתם ביניכם ולא החתמתם אותי עליו.

אלי ראכלין: אוקי, זה בן גביר אומר. מה אומרים במחנה הממלכתי? הם מתכוונים לעזוב?

שרי: הם אומרים, הסכם זה הסכם…האם יעזבו? שאלה טובה, יש הצהרה היום בערב של בני גנץ, בוא נראה מה הוא יגיד, יכול מאד להיות שפניו החוצה.

נחמן שי: אני חושב, ואמרתי את זה כבר בעבר, שבן גביר הוא סוס טרויאני בתוך הממשלה הזאת. והוא ימשיך, כמו הסוס הטרויאני, לפוצץ את המערכת מבפנים. אולי הוא יודע לעצור, אני לא בטוח, ויכול להיות שזה אחד הדברים שיפילו בסוף את הממשלה הזאת, כי יהיה קשה מאד לרסן אותו. זה מצטרף לאמירות מאד קשות שלו על הלחימה, ביקורת פנימית שהוא מותח, גם על הרמטכ”ל, גם על ראש הממשלה, הוא לא מבין כנראה את המונח ‘אחריות קולקטיבית’, הוא שר והאחריות חלה גם עליו, ותראה, יכול להיות שבסוף מהתהליך הזה יבוא אותו שינוי שדיברנו עליו קודם.

סא”ל במיל’ אלון אביתר: אני לא פרשן פוליטי, אבל נדמה לי שהוא נהנה מכל דקה, והוא מבין מצוין את המשמעות.

שרי: אבל הוא היה קודם, הממשלה היא ממשלת ימין על מלא, שלו בטאבו כמו שהוא רואה את זה. גנץ נכנס כאורח.

אלון אביתר: מי שלא לבש מדים עושה אוברפולינג על כולם? שלא נתבלבל בעניין.

משה שלונסקי: אבל בינתיים הוא בעלייה במנדטים…

אלון אביתר: לכן הוא נהנה, שלונסקי.

שרי: שניהם בעליה, גם בני גנץ, שני המתקוטטים בעליה.

שלונסקי: אותו מעניין הקהל מימין, ומבחינתו מצבו מצוין.

אלי סניור: ברור שיחסי אהבה אין בין השניים אבל תזכרו ששירות בתי הסוהר נמצא כבר תקופה ארוכה בלי מינויים. השירות עשה את שרשרת התהליכים שלו על מנת למנות קצינים בכירים בכל מיני תפקידים, אבל מערכת היחסים בין קטי פרי לבין השר גורמת לו שלא לאשר ולא לחתום – ובלי אישור של שר אתה לא יכול למנות. אז חסרים שם כמה גונדרים וכמה קצינים בתפקידי מפתח.

עכשיו, חשבנו באמת, עד לרגע האחרון, שהעניינים יסתדרו איכשהו. כי אם הוא היה רוצה לעשות את זה בחודש אוגוסט, ספטמבר, אחרי שהיא שלחה את המכתב, אף אחד לא היה בא בטענות. היא ביקשה ללכת, הוא מצא מחליף, יש גם הליך ראוי, היא חופפת מישהו.

אבל אז נוצר מצב שגם היא וגם המפכ”ל בעצם חיכו להחלטה שלו, ונראה שהוא סגר סוג של דיל. עם המפכ”ל הוא יאריך, כמה חודשים אבל כנראה שזה יקח שנה, רק שהוא לא תיאר לעצמו שתהיה הביקורת הזו ואת הלחץ הפוליטי הזה. או שהוא כן תיאר לעצמו, רק שהוא נהנה להיות במקום הזה.

אלי ראכלין: שרי – גפני, דרעי, יצאו נגד המהלך הזה, וכעת אנחנו שומעים גם את השר מיקי זוהר יוצא נגד המהלך ואומר: ‘להחליף דיציבל, החלפת המפכ”ל והנציגה זו פגיעה בלחימה’.

שרי: תראה, יש פה כמה דברים. קודם כל, אם שר לא מסתדר עם מישהי קצת קשה להגיד לו תמשיך לעבוד איתה. יש פה בעיה. גם מנכ”ל ערוץ טלויזיה שלא מסתדר עם אחד העובדים שלו  חייב לפטר אותו.

אלי ראכלין: גם עם המפכ”ל הוא לא הסתדר…

שרי: נכון, אבל כנראה קצת פחות. פחות העיק לו. אז קצת קשה לבוא לשר בדרישה, תעבוד עם מישהו שאתה ממש ממש לא מתסדר איתו. מצד שני, האם על זה לפוצץ ממשלה? לא יודעת, מצד בן גביר, שגנץ יילך החוצה, הוא לא רצה אותו מלכתחילה.

שלונסקי: הממשלה לא תתפוצץ, וקטי פרי אחרי המכתב אתמול שהיא ענתה לו בחוצפה לא קטנה, סיימה את התפקיד. היא עשתה שגיאה מאד גדולה שהיא ענתה לו במכתב, לפי דעתי הפרשה הזו הסתיימה.

סניור: זה כבר אמוציות… היא כתבה מכתב כבר ביולי אוגוסט, אני רוצה לעבוד. לפני שבועיים כתבה לו, למרות הכל אני מושיטה את היד. תשמעו, מה ששב”ס עובר, הוא קולט מאות ואלפי מחבלים שהוא לא אמור לקלוט. בן גביר עשה את מה שעשה, כולם יוצאים נגדו, אני מניח שהוא לקח בחשבון חלק מהדברים אני לא בטוח שהוא ידע שהסערה תהיה עד כדי כך. מה גם שאני שומע בעבוע בתוך הארגון, בשירות בתי הסוהר, מה אתה עושה בשלב הזה? שם מילוי מקום? מביא את קובי יעקובי שהוא המזכיר הבטחוני?

משה שלונסקי: הוא לא יכול לחזור בו…

סניור: אז יש פה בעיה, אני לא יודע אם הוא חשב על השלב הבא. או שהוא תכנן שהמצב הזה ישאר ככה, באיזה סוג של כאוס. כי אני לא רואה איך השב”ס מרים את עצמו עכשיו עם מישהו חדש.

נחמן שי: יש פתגם שאומר ‘לא מחליפים סוסים בעלייה’. אנחנו בעלייה עכשיו, אתה לא עוצר באמצע ומחליף. השב”ס צריך להמשיך בצוות הזה, כמה שהוא יכול.

אלון אביתר: ספטמבר 21, האירוע המשמעותי שגם נציבות שב”ס וגם שירות בתי הסוהר היו אחראים, פרשה שהסתיימה בקול ענות חלושה, בריחת האסירים הפלשתיניים מכלא גלבוע, בינתיים ללא תוצאות…

סניור: היתה וועדה, החליטה להדיח ולהזיז את מפקד המחוז הצפוני, אבל לא מזיזים אותו…

שרי רוט: ככה זה במדינה, ואסון מירון אתה כבר יודע מי אחראי לו?

אלון אביתר: אף אחד לא אחראי, וגם אף אחד לא אחראי לבריחת האסירים ובקיצור זה איכשהו התמסמס…

שרי: אף אחד לא אחראי פה על כלום, בקיצור.

שלונסקי: בואו נהיה הגונים, בן גביר לא מתסדר עם אף אחד במשרד, אלא אם כן זה אנשים שהוא הביא. המינוי שלו זה תקלה, כולם יודעים את זה…

שרי: זה אתה חושב, יש לו כל כך הרבה מנדטים בסקרים…

אלי ראכלין: הוא מקבל 8 מנדטים ברזל שיש לו עכשיו.

שרי: בדיוק!

שלונסקי: לכן אני אומר לך, מה שסניור אמר, אני מקבל, זה המקצוע שלו, המפכ”ל ישאר לעוד שנה כולם יהיו מרוצים, קטי פרי תלך הביתה כי היא לא יכולה להישאר, אין מוצא אחר.

סניור: רק להגיד דבר אחד: אם הוא היה עושה את המהלך הזה באוגוסט-ספטמבר אף אחד לא היה בא אליו בטענות. פה זה על הצורה ועל זה שזה הגיע בדקה התשעים, עם הארכה של השופט לתוספת זמן.

שרי: בואו נגיד את האמת שלבן גביר באים בטענות מהפלג נגיד ממרכז שמאז הוא נבחר לתפקיד באים אליו בטענות על כל אפצ’י שהוא עושה כל בוקר. זה לא זה, ולא זה…

נחמן שי: בינתיים הוא קיבל רבע שעה בתוכנית…

שלונסקי: גם הימין בא אליו בטענות.

שרי רוט: לא, הימין נותן לו הרבה מנדטים והוא הולך ועולה, בואו נגיד את האמת.

שלונסקי: בצבא היו אומרים את המילים ‘בלתי מתאים’.

שרי רוט: את זה אתה אומר גם על נתניהו

שלונסקי: לא, לא דומה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות