בן גביר: תפקידי לבחור נציבת שב”ס • דרעי: “הסכמים צריך לכבד”

הדרמה הפוליטית • דרעי מזהיר: "אי-כיבוד ההסכם והפסקת כהונתה של נציבת שב"ס עלולים לפרק את הממשלה • בן גביר: "אחד מהתפקידים הבולטים של השר לביטחון לאומי במדינה דמוקרטית, הוא לבחור מפכ"ל ונציבת שב"ס. כך סוכם כשנבחרתי לתפקיד ושום דבר לא השתנה מאז"
חרדים 10
ט"ו טבת התשפ"ד / 27.12.2023 11:51

אחרי שאתמול (שלישי) חולל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דרמה פוליטית, כאשר הודיע כי אין בכוונתו להאריך את כהונתה של נציבת השב”ס קטי פרי – וזאת בניגוד להסכמים הקואליציוניים של הליכוד והמחנה הממלכתי בהקמת ממשלת החירום – יו”ר ש”ס אריה דרעי מגיב על ההתפתחות בשיחות עם אנשיו, תקף את ההתנהלות של השר, ודרש שההסכם הקואליציוני יכובד.

“כמי שהיה שושבין ההסכם בין גנץ ונתניהו להקמת ממשלת החירום, הסכמים צריך לכבד”, אמר דרעי לאנשיו. “אי-כיבוד ההסכם והפסקת כהונתה של נציבת שירות בתי הסוהר עלולים לפרק את הממשלה ולפגוע קשות במאמץ המלחמתי”.

גם שר החינוך יואב קיש תקף את החלטת השר בן גביר שלא להאריך את כהונת נציבת שב”ס: “הסכמים חייבים לכבד. ברגעים אלו, כשחיילנו נלחמים, עלינו לעשות הכל כדי לשמור על אחדות. איתמר, מן הסתם יש אמת בדרישתך להפסיק לנציבת שב”ס את תפקידה, אך יש הסכם שנחתם עקב מצב החירום במדינה. מצב החירום עדיין קיים. את ההסכם חובה עלינו לקיים. את כל שאר המחלוקות נשאיר לסוף המלחמה”.

בן גביר הגיב על הביקורת נגדו, וטען שהוא לא מחויב להסכמים הקואליציוניים של יו”ר המחנה הממלכתי ושל ראש הממשלה.

“אחד מהתפקידים הבולטים של השר לביטחון לאומי במדינה דמוקרטית, הוא לבחור מפכ”ל ונציבת שב”ס, גם אם יש מי שלא נאה לו דמות השר הנבחר”, כתב בחשבון הטוויטר שלו. “זו דמוקרטיה. כך סוכם כשנבחרתי לתפקיד ושום דבר לא השתנה מאז”.

בהודעה שפרסם הוסיף: “המלחמה רק העצימה את הצורך בנציב שב”ס חזק ויציב שיודע להגן על פקודיו הסוהרים מאלימות פיזית ומינית מצד אסירים ביטחוניים ערבים, היום יותר מתמיד.

“נציבת שב”ס היום, שמסיימת את תפקידה בעוד מספר שבועות, לא עמדה בתפקידה. היא התנהלה ברפיסות מול אסירי חמאס וניהלה איתם משא ומתן על שיפור תנאי כליאתם, בניגוד מוחלט לעמדתי המפורשת והחד משמעית, תוך שהיא משקרת ומסתירה ממני את הצעד הנאלח הזה”.

לדבריו, “הנציבה לא הגנה על הסוהרות, טייחה את פרשת הסרסורים ולא טפלה בנושא כראוי. הנציבה טייחה והסתירה פרטים בעניין השתלטות אסירים על סוהרים בכלא רימונים כאשר אני מעודכן על ‘מתיחות באגף’. היא גם נתנה יחס מועדף למשפחת הפשע כוטייר בכלא ואף נהגה באותה מדיניות מחפירה במקרים נוספים.

“ובסוף, כאשר קיבלתי החלטה שלא להאריך את כהונתה –  היא משתלחת, ומוכיחה שהיא לא ראויה לתפקיד. הייתם מתארים לעצמכם רמטכ”ל שמשתלח כך בשר הביטחון?”.

בן גביר הדגיש: “לסוהרים מגיע נציב ראוי יותר שיגן על גופם וכבודם. למחבלים מגיע יחס נוקשה ולא פינוקים על רציחות יהודים. למדינת ישראל מגיע ניצב שמכבד את הציבור הישראלי, לא מטייח ולא משקר. לכולנו מגיע אדם ראוי בנציבות שירות בתי הסוהר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות