לראשונה: כטב”ם נפץ התפוצץ בדרום רמת הגולן – נזק למבנה

מזל"טים נפלו בהר דב, פגיעות ישירות בבתים בקריית שמונה • חיזבאללה: שיגרנו 30 רקטות לעבר קריית שמונה • ארדואן במתקפה מקוממת על נתניהו: "במה הוא שונה מהיטלר?" • קצין ושני לוחמים מגבעתי נפלו בצפון הרצועה • ליד טולכרם: כטב"ם תקף - 6 חוסלו • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ט"ו טבת התשפ"ד / 27.12.2023 01:00
היום ה-82 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

23:38 –  המיליציות הפרו-איראניות בעיראק קיבלו אחריות על המתקפה “באמצעות הנשקים המתאימים” באזור אליעד שבדרום רמת הגולן.

המיליציות כבר קיבלו בשבועות האחרונים אחריות על תקיפות בישראל אך זו הפעם הראשונה שהן פוגעות פיזית. בין היתר, הן קיבלו אחריות על כטב”ם שיורט בידי חיל האוויר בים ונטען שהיה בדרך לאסדת כריש.

23:10 – לראשונה מתחילת המלחמה: כטב”ם נפץ התפוצץ בדרום רמת הגולן. אין נפגעים, אך נגרם נזק למבנה. הכלי שוגר ככל הנראה משטח סוריה וכוחות צה”ל איתרו את שרידיו

23:03 – דיווח בלבנון: כטמ”ם צה”לי תקף באזור כפר א-דהירה שבדרום המדינה

22:10 – ראש הממשלה נתניהו שוחח עם נשיא צרפת מקרון, והודה לו על “מעורבותה של צרפת בהגנה על חופש השיט בים האדום, ועל נכונותה לסייע להשבת הביטחון בגבולה של ישראל עם לבנון”. מקרון עודכן בהתפתחויות המלחמה בעזה, ובמאמצים להביא לשחרור החטופים. נתניהו ביקש ממקרון להמשיך לפעול למען שחרורם, והבהיר כי “ישראל נחושה לפעול לחזרת התושבים בצפון ובדרום לבתיהם בכל דרך”.

21:20 –  בכיר חמאס ח’אלד משעל בריאיון לעיתון הצרפתי לה פיגארו שקיים מדוחה: “בשל הלחץ שמפעילות משפחות החטופים, ישראל וארה”ב רוצות הפסקת אש חדשה, אך הנהגת חמאס דוחה זאת. התנאים שלנו הם ברורים – הפסקת המלחמה לצמיתות כדי לאפשר שחרור הדדי של החטופים הישראלים והאסירים הפלסטינים, וניהול מו”מ בנושאים בסיסיים אחרים, בחסות בין-לאומית”.

18:55 –  הרמטכ”ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב ואישור תוכניות בפיקוד הצפון, יחד עם מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין ומפקדים נוספים. “המשימה הראשונה שלנו היא להחזיר את התושבים בביטחון, זה ייקח זמן. אישרנו היום מגוון תוכניות להמשך, ואנחנו צריכים להיות מוכנים להתקפה אם נידרש לכך”, אמר הרמטכ”ל.

עוד הוסיף הלוי: “צה”ל ופיקוד הצפון נמצאים במוכנות מאד גבוהה. עד כה המערכה מנוהלת בצורה נכונה וקפדנית, וכך נמשיך. לא נחזיר את התושבים ללא ביטחון ותחושת ביטחון”.

18:25 – שר המסחר והתעשייה הטורקי: מתחילת אוקטובר הייצוא מטורקיה לישראל ירד ב-40% והייבוא מישראל לטורקיה ירד ב-54%.

17:40 – ארגון הטרור חיזבאללה קיבל אחריות על שיגור של 30 רקטות לעבר קריית שמונה: “בתגובה לפגיעה בבתים בבינת ג’ביל”.

17:30 –  מחבל חיזבאללה חוסל בתקיפה אווירית של חיל האוויר הישראלי בדרום לבנון. יחד איתו נהרגו אחיו, אזרח לבנוני עם אזרחות אוסטרלית, וגיסתו, כך דווח ברויטרס.

16:35 –  זוהו 11 שיגורים לכיוון קריית שמונה, מהם לפחות ארבע נפילות בתוך העיר ושלושה יירוטים בידי כיפת ברזל. זוהתה פגיעה ישירה בבניין מגורים בעיר, נזק נגרם למבנה. אין דיווחים על נפגעים בגוף. שלושה נפגעי חרדה טופלו במקום ולא נזקקו לפינוי לבית החולים.

16:30 – אזעקות בקריית שמונה ובתל חי שבגבול לבנון

16:15 – במסגרת התקיפה של צה”ל, הושמדו כמה תשתיות טרור, לצד אתרים צבאיים של חיזבאללה. כמו כן, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחבים שונים בצפון הארץ ונפלו בשטח פתוח. כוחות צה”ל תקפו את מקורות הירי ומרחבים נוספים בלבנון. עוד זוהו שלושה כלי טיס עוינים שחצו מלבנון ונפלו במרחב הר דב. 

15:55 –  מפקד אוגדת עזה, תא”ל אבי רוזנפלד, הודיע על מבצע “עוז וניר” – יציאה להתקפה על חרבת חיזעה בדרום רצועת עזה, ממנה יצאה המתקפה על קיבוץ ניר עוז ב-7 באוקטובר. “הזעם והזעזוע על מה שקרה לאנשים בניר עוז והתסכול על כך שלא הצלחנו להגן עליהם ילוו אותנו תמיד”, כתב ללוחמים. “אנחנו מחויבים לרדוף את המחבלים שהיו שם ואת עוזריהם עד האחרון שבהם ולהחזיר הביתה מהשבי בעזה את אנשי ניר עוז ואיתם את כל השבויים והנעדרים”.

“בימים האחרונים פתחנו במבצע ‘עוז וניר’ – התקפה על מעוזי האויב בחרבת חיזעה. נפעל במלוא הכוח כדי לחסל את המחבלים המסתתרים שם מעל ומתחת לקרקע וכדי לפרק את תשתיות הטרור והרשע. בעת שנעשה זאת יהיו בליבנו חברי קיבוץ ניר עוז”.

15:00 – שר החוץ האמריקני בלינקן מתכנן להגיע בשבוע הבא לסבב ביקורים בישראל, ירדן, איחוד האמירויות, סעודיה וקטר.

14:50 –  חיזבאללה: ביצענו “מתקפה משולבת” של שיגור כטב”מים מתאבדים, רקטות ופצמ”רים לעבר כוחות צה”ל בהר דב

14:25 –  נשיא טורקיה רג’פ טאיפ ארדואן תקף במהלך נאום את ראש הממשלה בנימין נתניהו. “צפינו במחנות הנאצים של ישראל. איזו מין עבודה זו? הם מדברים על היטלר בצורה מוזרה, מה ההבדל בינך (נתניהו) לבין היטלר? במה שונות פעולותיה של ממשלת נתניהו מפעולותיו של היטלר? הם עוד יגרמו לנו להתגעגע להיטלר. הקול שעומד עם המדוכאים הוא קולם של הטורקים המוסלמים”,

13:10 – דובר משמרות המהפכה האיראניים אמר כי הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר היה “חלק מהנקמה על חיסול קאסם סולימאני”.

בחמאס פרסמו הכחשה והצהירו: “תנועת חמאס מכחישה את מה שנאמר על ידי דובר משמרות המהפכה האיסלאמית, רמדאן שריף, בנוגע למבצע שיטפון אל-אקצא ומניעיו. הדגשנו שוב ושוב את המניעים והסיבות למבצע ובראשן הסכנות המאיימות על מסגד אל-אקצא”.

עוד נכתב בהודעת ארגון הטרור: “אנו גם מאשרים כי כל פעולות ההתנגדות הפלסטיניות באות בתגובה לנוכחות הכיבוש ולתוקפנותו המתמשכת נגד עמנו והמקומות הקדושים”.

12:31 – במטח האחרון לעבר ראש הנקרה זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון, לוחמי ההגנה האווירית יירטו את חלקם בהצלחה. לפי צה”ל, “השיגורים הנוספים לא יורטו על פי מדיניות. כוחות צה”ל תקפו את מקורות הירי”.

במהלך הלילה מטוס קרב של חיל האוויר תקף אתר צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, ובשעות הבוקר כוחות צה”ל תקפו מרחבים נוספים בשטח לבנון.

12:30 –  מבקר המדינה מתניהו אנגלמן חשף את הנושאים שבהם תתמקד הביקורת שלו בנושאי המלחמה. אנגלמן ציין כי כלל הנושאים יבדקו בשני מישורים – ההיערכות המוקדמת של הדרג המדיני, הביטחוני והאזרחי, והמענה שניתן הלכה למעשה במהלך הלחימה. לדבריו, תיבדק האחריות האישית לכשלים בכל הדרגים.

בתחום המדיני, יבדוק המבקר את התנהלות הממשלה, לרבות בהיבטים הבאים: ביטחוני – התנהלות הקבינט המדיני-ביטחוני; אזרחי – ניהול הטיפול של משרדי הממשלה בעורף; כלכלי – התנהלות הקבינט הכלכלי-חברתי.

בתחום הביטחוני, בכוונת המבקר לבדוק את התנהלות הדרג המדיני והדרג הצבאי באירועי 7 באוקטובר, ההיערכות המודיעינית לפני 7 באוקטובר, תפיסת ההגנה על גבול עזה לפני פרוץ המלחמה, כשירות כיתות הכוננות ביישובי עוטף עזה לפני פרוץ המלחמה, המאבק הכלכלי במימון פעילות חמאס והמחסור בציוד ללוחמים.

11:45 – בקהיר יתקיים היום מפגש פסגה בין עבדאללה מלך ירדן לנשיא מצרים א-סיסי כדי לדון במלחמה בעזה. ברקע נמשכים המגעים וההתייעצויות בעניין היוזמה שהעלתה מצרים להשבת החטופים והפסקת אש.

11:33 – צבע אדום בעוטף עזה.

10:30 –  מטח גדול של 18 רקטות שוגר מלבנון לגליל המערבי. אזעקות הופעלו ב-10:02 וב-10:15 בראש הנקרה. כיפת ברזל יירטה שמונה רקטות. לא היו נפגעים. צה”ל תוקף בדרום לבנון.

09:50 – משמרות המהפכה על חיסול סייד רזא מוסאווי: “פעולות התגמול על חיסול הבכיר יימשכו בזמנים ובמקומות שונים”. דובר משמרות המהפכה הוסיף ואיים כי “התגובה תהיה פעולה מדויקת בשילוב עם פעולה של חזית ההתנגדות”.

09:35 –  סוכנות הידיעות הלאומית של לבנון דיווחה כי צה”ל תקף הלילה בית בבינת ג’בייל שבדרום המדינה, וכי שלושה בני אדם נהרגו בתקיפה הזו.

09:30 – דיווח בגרדיאן: בעוד המלחמה בעזה נמשכת, עולה הסבירות לשימוש ישראלי במאגרי הנשק האמריקנים המאוחסנים בישראל. על פי הדיווח, מאגרי הנשק הוקמו כבר בשנות ה-80 כשמטרתם לספק נשק במהירות לכוחות האמריקנים, בכל עימות אפשרי במזרח התיכון. מאז הורשתה ישראל להשתמש במאגרים הסודיים לעתים, בנוסף לסיוע האמריקני השוטף.

09:00 – ביממה האחרונה הותקפו בעזה כ-200 מטרות מהאוויר, מהים ומהיבשה. צה”ל תקף מהאוויר מחבלים שזוהו עוברים בין מבנים בתוך מרחב לחימה של חמאס. התקיפה הביאה לפיצוצי משנה נוספים המעידים על כך שהמרחב היה ממולכד, במטרה לפגוע בלוחמי צה”ל.

08:44 – אחרי 17 שעות הפוגה: צבע אדום בעוטף עזה.

08:00 – משרד החוץ של צרפת הביע דאגה מההצהרות בישראל על העמקת הלחימה, קרא ל”הפוגה מיידית שתוביל להפסקת אש” – וגינה את “ההפצצה השיטתית ששוב גבתה קורבנות אזרחים רבים בימים האחרונים”.

07:30 – צה”ל הרחיב אתמול את המערכה גם למחנות הפליטים של מרכז הרצועה ותחילה לאל בורייג’, כשמטרת התימרון הוא הכרעת ארבעת גדודי החמאס של מחנות המרכז. באל בורייג’ לבד כאלף מחבלים ורבים נוספים גם במחנות המרכז אל מועזי, נוצייראת ועיר החוף הגדולה דיר אל בלאח. ההערכה שהפיקוד והשליטה של מפקדי הגדודים עדיין מתפקד ושבמחנות המרכז היו חטופים ישראלים, לפחות חלק מהזמן, הכוחות תודרכו בהתאם.

07:00 – לפחות שישה מחבלים פלסטינים נהרגו לפנות בוקר מאש צה”ל במבצע נרחב הלילה לסיכול טרור במחנה הפליטים נור א-שמס ליד טול כרם. חלקם – חוליית מחבלים – הותקפו מהאוויר על ידי מל”ט זיק לאחר שסיכנו את החיילים. הכוחות חשפו מטעני חבלה, החרימו אמל”ח וציוד צבאי ועצרו מספר מבוקשים שהועברו לחקירת שב”כ.

06:30 – הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה”ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם.

שמות החללים:

-סגן ירון אליעזר צ’יטיז (Yaron Eliezer Chitiz), בן 23, מרעננה, סגן מפקד פלוגה בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה

-סמ״ר איתי בוטון (Itay Buton), בן 20, מפתח תקווה, לוחם בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה

-סמ״ר אפרים יכמן (Efraim Yachman), בן 21, מנווה דניאל, לוחם בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה

00:35 –  כלי תקשורת לבנוניים דיווחו על תקיפה של חיל האוויר בעיר בינת ג’בל ובכפר יארון שבדרום לבנון.

00:01 – מספר המחבלים שחוסלו ביו״ש מאז תחילת מלחמת ‘חרבות ברזל’, עבר את זה של מבצע ‘חומת מגן’.

מתחילת המלחמה:

– מעל 290 פלסטינים נהרגו, רובם מחבלים, חוסלו במבצעים התקפיים.
– ⁠מעל 2500 עצורים, מתוכם כ-1300 פעילי חמאס.
– ⁠הוצאו מעל 1700 צווים מנהלים חדשים ומעל 3000 עצורים מנהליים.
– ⁠הוצעו יותר מ-25 תקיפות מהאוויר.
– ⁠מעל 35 מבצעים חטיבתיים לפירוק תשתיות טרור.
– ⁠הושמדו עשרות מעבדות חבלה ואלפי מטענים.
– ⁠הוחרמו מאות נשקים.
– ⁠עשרות מחבלים הסגירו את עצמם לידי כוחות הביטחון.

00:01 – פיקוד המרכז של צבא ארה”ב הודיע שספינת המלחמה האמריקנית USS Laboon ומטוסי F/A-18 מנושאת המטוסים דווייט אייזנהאוור – הפילו היום 12 כטב”מים, שלושה טילים בליסטיים ושני טילי שיוט ששיגרו החות’ים לאורך כעשר שעות. ‏ישראל הפילה מל״ט אחד ומצרים מל״ט אחד.

00:01 – מזכ”ל האו”ם אנטוניו גוטרש מינה את סיגריד קאג, לשעבר שרת האוצר של הולנד, למתאמת הסיוע והשיקום ברצועה. סיגריד שנשואה לפלסטיני, הייתה בעבר הממונה על חיסול הנשק הכימי של אסד.

00:01 –  ynet: אחרי שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע לנציבת שב”ס, רב-גונדר קטי פרי, כי החליט שלא להאריך את כהונתה – המועמד המוביל להחליפה הוא המזכיר הביטחוני של בן גביר, ניצב קובי יעקובי.

00:01 – אוסאמה חמדאן, מבכירי חמאס, מזהיר את מדינות ערב מסיוע להגירה מרצון של תושבי עזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות