משכירים גילו שהמשפחה פונתה מהצפון – והזניקו את שכר הדירה

בעל הדירה ניצל את מצב המשפחה והסבסוד של הרשויות - על ידי העלאת מחירים מופרזת • במקביל, הנהלת המלון בו הם שוהים הודיעה על פינויים עד סוף החודש • משרד התיירות: יש עודף של עשרות אלפי יחידות לינה, כך שלמפונים יש אופציה לבחור
חרדים 10
י"ד טבת התשפ"ד / 26.12.2023 21:28

משפחה של אם וארבע בנותיה, המתגוררת קרוב לקו העימות בצפון, ביקשה לשכור דירה לטווח של חודשיים – ונתקלה שוב ושוב במשכירים שהעלו את המחיר באופן משמעותי, לאחר ששמעו שהמשפחה פונתה מביתה. כך דווח היום (שלישי) בתוכנית ‘ויינרב וסיקורל’ ברשת ב.

באחד המקרים, במודעת הדירה פורסם סכום של 11 וחצי אלף שקלים, ובשיחה – לאחר ששמעו שהיא מקבלת סבסוד מהמדינה – דרשו 19 אלף שקלים, ולאחר מכן 15 אלף שקלים. במקרה אחר דרשו 25 אלף שקלים לחודש – אם לא תשכור דרך ההסדר עם משרד התיירות.

חשוב לציין כי משכירי הדירות נמצאים בהסדר עם המדינה, ומקבלים 220 שקלים ליום למבוגר, ו-120 שקלים לילד. זאת בעוד מענק האכלוס למפונים הוא 200 שקלים למבוגר ו-100 שקלים לילד.

האישה נמצאת בירושלים כבר חודשיים וילדותיה במסגרות לימודיות בירושלים, וכעת צריכה להתפנות מהמלון שבו שהתה בשל הודעת הנהלת המלון על פינוי עד סוף החודש.

ממשרד התיירות נמסר בתגובה: “יודגש כי אין מחסור בחדרי מלון ובדירות להשכרה לטווח קצר, ואף יש עודף של עשרות אלפי יחידות לינה, כך שלמפונים יש אופציה לבחור את הפיתרון המתאים להם ביותר. מפונים הנתקלים בקושי, מוזמנים לפנות לחמ”ל האזרחי שהקים משרד התיירות. פרטים נוספים ומידע ניתן למצוא באתר משרד התיירות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות