חברת אינטל בהשקעת ענק של 25 מיליארד דולר בישראל: מה תעשה?

אינטל הודיעה רשמית על השקעה של 25 מיליארד דולר בישראל הכוללת גם את ההשקעה של 10 מיליארד דולר עליה הכריזה החברה עוד בשנת 2019 • ענקית השבבים התחייבה לרכש ישראלי בהיקף 60 מיליארד שקלים, במהלך העשור הקרוב
חרדים 10
י"ד טבת התשפ"ד / 26.12.2023 14:57

חברת אינטל האמריקנית הודיעה היום (שלישי) כי הגיעה להסכם עם ממשלת ישראל על תוכנית השקעות חדשה להרחבת פעילות הייצור שלה בקריית גת.

במסגרת ההסכם תגדיל אינטל את השקעתה בישראל בעוד 15 מיליארד דולר – בהמשך להשקעה בהיקף 10 מיליארד דולר עליה הכריזה כבר בשנת 2019.

במסגרת תוכנית ההשקעות תקים אינטל מפעל שבבים חדש ותקבל מענק בסכום של 3.2 מיליארד דולר הפרוס על פני מספר שנים, ומהווה 12.8% מגובה ההשקעה בכללותו.

תוכנית ההרחבה של מפעל החברה בקרית גת היא חלק חשוב במאמציה של אינטל לטפח שרשרת אספקה ​​גלובלית רחבה יותר, לצד השקעות מתמשכות ומתוכננות של החברה בייצור שבבים באירופה ובארה”ב.

ממשרדי האוצר והכלכלה נמסר, כי מנכ”לי המשרדים ורשות ההשקעות אישרו את בקשת אינטל להקמת מפעל חדש בישראל בהשקעה של כ-25 מיליארד דולר – ההשקעה הגדולה ביותר של חברה עד כה במדינת ישראל.

כחלק מההשקעה, התחייבה החברה להעסיק אלפי עובדים נוספים במפעלה החדש בקריית גת, להקימו עד לשנת 2028 ולהפעילו עד 2035 לפחות.

אינטל התחייבה לרכש מספקים ישראליים בהיקף של 60 מיליארד שקלים במהלך העשור הקרוב.

על פי הערכת גורמי המקצוע במשרד האוצר ובמשרד הכלכלה והתעשייה, ההשקעה של אינטל בישראל תרחיב את הגישה של מדינת ישראל לטכנולוגיות מוליכים למחצה מתקדמות ותתמרץ פיתוח מיומנויות בהייטק בישראל, והדבר יועיל במיוחד לאקדמיה הישראלית ולטאלנטים המקומיים באזור הדרום, בו מתגוררים יותר מ-50% מעובדי אינטל בישראל.

אינטל כבר החלה בעבודות הבנייה להרחבת המפעל, לרבות חדרים נקיים ומבנים תומכים. בחלק מהמבנים, כבר הושלמו יסודות המבנים והקומות הראשונות.

לאחר אישור בקשת ענקית הטכנולוגיה, אמר שר האוצר בצלאל סמוטריץ’: “דווקא עכשיו, דווקא בישראל. בחירתה של חברת אינטל העולמית לאשר את השקעה חסרת תקדים בהיקף של 25 מיליארד דולר ולהקים את המפעל החדש שלה דווקא כאן היא חשובה ומשמעותית. השקעה כזו, בזמן שישראל ניצבת במלחמה מול הרוע המוחלט, היא השקעה בערכים הנכונים והצודקים שמקדמים את האנושות. זוהי הבעת אמון במדינת ישראל ובכלכלה הישראלית, שתקדם תעסוקה איכותית בפריון גבוה ביישובי הפריפריה ותשפיע על הצמיחה של הכלכלה הישראלית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות