סוכן כאוס? דן חלוץ: תמונת הניצחון של המלחמה תהיה הדחת נתניהו

הרמטכ"ל לשעבר אמר בכנס של 'פעילי מחאה' בחיפה כי תמונת הניצחון היחידה מהמלחמה תהיה - הדחת נתניהו • הכין אותם למלחמת אחים: "יכול להיות שישפך דם ברחובות, הפלנגות של בן גביר חמושות"
חרדים 10
י"ד טבת התשפ"ד / 26.12.2023 11:37

הרמטכ”ל לשעבר, דן חלוץ, פועל תוך כדי המלחמה  לבנות את המחאה שתוביל להדחת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לדבריו, ישראל הפסידה במלחמה נגד חמאס וכי תמונת הניצחון היחידה שתושג תהיה בהפלת ראש הממשלה.

הכתב ישי פרידמן פרסם בערוץ 14 תיעוד של השיחה שקיים חלוץ בחיפה עם פעילי המחאה נגד הממשלה בזמן מלחמת ‘חרבות ברזל’ – בה אמר: “תמונת ניצחון לא תהיה, כי התמונה היא תמונת הפסד של 1,300 הרוגים, של 240 חטופים שמתוכם הוחזרו מי שהוחזרו ושל בוקה ומבולקה של 200 אלף פליטים בארצם. תמונת הניצחון שלי תהיה כשראש הממשלה הזה יצעד החוצה”.

על רקע מחיאות כפיים סוערות מהקהל – המשיך חלוץ: “זאת תמונת הניצחון, אין בלתה, ולזה אנחנו צריכים לכוון את כל הקהל ועוד מיליונים בישראל”.

הרמטכ”ל לשעבר הזהיר מפני שפיכות דמים ומלחמת אחים: “זה יהיה מאבק קשה ואם נצליח, יכול להיות שישפך דם ברחובות כי הפלנגות של בן גביר כבר חמושות, אבל אנחנו לא יכולים להרים ידיים בגלל העובדות האלה.

“צריך לשדר את המסר והנחישות הזו לעוד אנשים. אנחנו צריכים להיות ערוכים למערכה לא קלה ואני מקווה שהיא תהיה קצרה”.

חלוץ הוסיף, כי הוא וחבריו להובלת המחאה בודקים סקרים שמראים כי ראשו של הציבור לא מונח בהפגנות ומחאות כרגע ולכן הם לא יוצאים לרחובות בשלב הזה.

עם זאת, הרמטכ”ל לשעבר סיפר כי הוא איננו יושב בחיבוק ידיים וכי הוא פועל ביחד עם אחרים להשפיע על יו”ר ההסתדרות, ארנון בן דוד, שיפעיל את כלי ההשבתה. כמו כן, אמר חלוץ כי קידום החלפת השלטון יהיה כאשר בני גנץ וגדי אייזנקוט יעזבו את הממשלה.

פעילי מחאה שהשתתפו בדיון שאלו את חלוץ וגם את ח”כ רם בן ברק שהשתתף בדיון  – מתי מאשימים את נתניהו ב”בגידה”. על הדברים הללו אמר ח”כ בן ברק כי הם לא מצאו ראיות נגד נתניהו על בגידה.

חלוץ נשאל מתי מבצעים “הפיכה בכוח” נגד נתניהו – והשיב כי הוא מתנגד להפיכות צבאיות.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר בתגובה לערוץ 14: “שלא כמו דן חלוץ שהתעסק במכירת מניות בזמן מלחמה, אני מתעסק בלפתוח כיתת כוננות ולהציל את עם ישראל. אני במקום רמטכ”ל ההתנתקות הייתי יושב עכשיו בשקט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות