האלוף במיל’ יצחק בריק תוקף: מסע יח”צ של דובר צה”ל באולפנים

חרדים 10
|
י"ד טבת התשפ"ד / 26.12.2023 11:20
האלוף במיל’ מבקר, בטור ב’הארץ’, את הצהרות הדרג המדיני, הודעות דובר צה”ל והאלופים במיל’ היושבים כפרשנים באולפני הטלוויזיה • “מציגים מצג שווא, שואפים להציג את המלחמה כניצחון גדול. לצורך זה הם מכניסים תקשורת מגויסת לעזה”

האלוף במיל’ יצחק בריק מבקר הבוקר (שלישי) קשות – בטור דעה שכתב לעיתון ‘הארץ’ – את ההצהרות של הדרג המדיני, הודעות דובר צה”ל והאלופים במיל’ היושבים כפרשנים באולפני הטלוויזיה, וטוען כי האמת בשטח שונה מההצהרות בכלי התקשורת.

בריק תיאר בטור את המצב ברצועת עזה, כפי שהוא מבין מהמפקדים בשטח: “ממידע שאני מקבל ממפקדים ומחיילים, הנלחמים ברצועה מהתחלה, עולות המסקנות הבאות: דובר צה”ל והפרשנים הצבאיים בערוצי הטלוויזיה מציגים מצג שווא ביחס לאלפי הרוגי חמאס ומלחמה פנים אל פנים בין כוחותינו לבינם. מִספרי הרוגי חמאס מאש כוחותינו על הקרקע נמוכים בהרבה. המלחמה ברובה אינה מתנהלת פנים אל פנים, כפי שמדווחים דו”צ והפרשנים, ורוב ההרוגים והפצועים מקרבנו נפגעו ממטענים ומירי נ”ט על ידי חמאס”.

לדבריו, “ניכר שדובר צה”ל והדרג הביטחוני שואפים להציג את המלחמה כניצחון גדול בטרם התבהרה התמונה. לצורך זה הם מכניסים תקשורת מגויסת מהערוצים הגדולים של הטלוויזיה לעזה, כדי שיצלמו תמונות ניצחון”.

בריק מוסיף וכותב: “זה מזכיר לי כיצד אותם כתבים ופרשנים בערוצי הטלוויזיה הגדולים, ולצדם אלופים בדימוס, סיפרו לנו לפני המהלומה שספגנו בעוטף עזה, שצה”ל הוא הצבא החזק ביותר במזרח התיכון ואויבינו מורתעים. לצערי, בדיוק אותם כתבים, פרשנים ואלופים בדימוס ממשיכים לייצר דימויים בנוסח זה כאילו לא למדו דבר”.

האלוף במיל’ פנה בשאלות קשות כלפי הדרג המדיני והביטחוני, והטיח: “האם הדרג המדיני והדרג הביטחוני מסוגלים להתמודד עם האירוע הזה? האם בכוחם לחשוב על פתרונות יצירתיים אחרים שבהם לא נצא עם כל תאוותנו בידינו, כמנצחים גדולים, אבל גם לא כמפסידים גדולים?”