דנון: בדרום אמריקה ואפריקה הציעו לקלוט פליטים מעזה תמורת תשלום

חבר הכנסת מהליכוד אמר בראיון לרשת ב', כי יש להקל על פלסטינים שרוצים לצאת מעזה למדינות אחרות • "הגירה קורית בכל מלחמה, תראה מה קרה בסוריה. אני מציע שנעמוד בקשר עם מדינות העולם ולא נפחיד אותן ממספרים גדולים"
חרדים 10
י"ד טבת התשפ"ד / 26.12.2023 02:06

חבר הכנסת דני דנון מהליכוד אמר הלילה (שלישי) בראיון שהעניק לרשת ב’, כי מדינות בדרום אמריקה ואפריקה הציעו לישראל לקלוט פליטים מרצועת עזה – תמורת תשלום.

בריאיון ליעקב אייכלר בתוכנית ‘כאן הלילה’, אמר דנון: “צירפתי בתוכנית שבניתי מרכיב של הגירה מרצון של פלסטינים שרוצים לעזוב, צריך להקל עליהם לצאת למדינות אחרות”.

הוא הוסיף: “הגירה קורית בכל מלחמה, תראה מה קרה בסוריה. אני מציע שנעמוד בקשר עם מדינות העולם ולא נפחיד אותן ממספרים גדולים. בשבוע שעבר שר ההגירה הקנדי הודיע שהם יפתחו את השערים לפליטים מעזה – וזה מבורך. צריך לעודד אותם לצאת בצורה בטוחה”.

לדבריו, “זה יקל גם על העזתים שישארו שם וגם על המאמצים לשיקום הרצועה. אני חושב שלמדינות ערב יש חובה לעזור לפלסטינים. שיתכבדו ויסייעו במקום לנאום נאומים חוצבי להבות”.

לפני כשבועיים התייחס מלך ירדן עבדאללה השני לעזה ואמר בכנס העולמי לפליטים שהתקיים בז’נבה כי הענקת מקלט לפליטים היא “חלק בלתי נפרד מהעקרונות הלאומיים הירדניים, במיוחד באזור הלא רגוע הזה”.

לדבריו, ירדן איננה יכולה להפנות עורף לפליטים, כי זה סותר את ליבת הזהות שלה.

“הירדנים מרגישים יותר ויותר שהעולם מפנה להם עורף ומתעלם מהמאמצים שלהם לקלוט פליטים”, הוסיף המלך. עד אותו היום שלל המלך עבדאללה את האפשרות שארצו תקבל פליטים מרצועת עזה לשטחה.

לפי דיווח ברשת ב’, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת סיעת הליכוד בכנסת כי בישראל עובדים על מציאת מדינות שיסכימו לקלוט הגירה מרצון של פליטים פלסטינים מעזה.

הדברים נאמרו במענה לח”כ דני דנון, שמקדם יוזמה שכזאת עם ח”כ רם בן ברק מיש עתיד: “חייבים להקים צוות שידאג למי שרוצה לצאת מעזה. יש לזה חשיבות אסטרטגית. גם בעולם מדברים על זה, כרגע יש בעיה של מדינות שיסכימו לקלוט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות