“להרגיש כמו רבי עקיבא במרכז לוד”: להכיר את הטעם של ‘חיימיש’

'חיימיש' כבר לא מוכר רק לכבוד שבת אלא בכל יום, כולל בלילות - אז הופכת החנות למסעדה • השבוע השיק 'חיימיש' עוד בשורה: כל עובד מעובדי העירייה קונה כרטיסיה בת 10 ניקובים, במחיר של 270 שקל • 27 שקל בלבד לארוחה בשרית - שכוללת עיקרית, שתי תוספות וסלט
אבי כץ
י"ד טבת התשפ"ד / 25.12.2023 22:57

לתושבי לוד בכלל ולתושבי שכונת גני איילון, המכונה בפי תושביה ‘אחיסמך’, לא צריך לספר מיהו חיים, או פשוט חיים מ’חיימיש’. הם הכירו אותו עוד כשהיה בעל עסק קטן שמכר ‘אוכל לשבת’ בחניון מתחת לאחד הבניינים בשכונה החדשה – והם פשוט אהבו את מה שהכין.

ואז הוא גדל והתעצם. היום יש לו חנות מרשימה במרכז העיר לוד. הוא כבר לא מוכר רק בסופ”ש ולכבוד שבת אלא בכל יום, כולל בלילות – אז הופכת החנות למסעדה אליה מגיעים זוגות וסתם מי שרוצה לשבת על אוכל טעים.

“זה להרגיש רבי עקיבא של בני ברק, במרכז לוד”, מגדיר אחד מהתושבים את התחושה. שירותי קייטרינג, אירועים פנימיים, ארוחות צהרים וכמובן אוכל מוכן לשבת, כמיטב המסורת.

השבוע הלך חיים על עוד בשורה ומינוף: מי שהרים את הכפפה היה דני כהן, יו”ר ועד העובדים בעיריית לוד, שעלה על יוזמה מדהימה. מעניין כמה זמן יקח לערים אחרות לחקות את הרעיון. ראש העיר יאיר רביבו, שליבו חם לכל דבר שיכול לקדם עסקים בעיר – ויש בליבו פינה מיוחדת לציבור החרדי – מיהר כמובן לברך על המיזם וגם כיכב באירוע ההשקה כשהוא שופע ברכות.

איך יעבוד העסק? כמה פשוט, ככה גאוני.

חיים מוכר לוועד מנה עסקית יפה, שכוללת עיקרית, שתי תוספות וסלט לכל עובד. ועובד, פירושו גננות, מזכירות, בלניות, פקחים, עובדי תברואה – ובקיצור, כל  עובדי העיריה, ומדובר בכ-1500 עובדים הנמצאים תחת מטריית ועד עובדי עיריית לוד.

העובד קונה כרטיסיה בת 10 ניקובים, במחיר של 270 שקל. כלומר, בחישוב מהיר, 27 שקל בלבד לארוחה בשרית, המסובסדת כמובן על ידי הוועד. משתלם לכל הדעות, בפרט כשמדובר בטעם של ‘חיימיש’. ומי שטעם פעם, יבין על מה מדובר.

בסוף השבוע הגיע חיים עם אוכל כיד המלך אל לובי העיריה, שם ערך אירוע השקה למיזם החדש. עובדי העיריה הגיעו, טעמו והתרשמו. מערכת מחשוב מיוחדת, הכוללת סימוסים ישירים לעובדים, הוקמה במיוחד לצורך המיזם.

חיים, בהצלחה, עיריית לוד, בהצלחה!

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות