רזא מוסוואי הגיע לביתו שבדמשק מהשגרירות – והותקף ב-3 טילים

רזא מוסאווי נחשב למפקד הכוחות האיראניים בסוריה והיה קצין הקישור בין צבא סוריה לבין משמרות המהפכה וכוח קודס - ומקורב לסולימאני • בטהראן איימו: "המשטר הציוני ישלם על הפשע הזה" • בישראל נערכים לתגובה
חרדים 10
י"ג טבת התשפ"ד / 25.12.2023 20:30

מפקד משמרות המהפכה בסוריה, רזא מוסאווי,  חוסל היום (שני) בתקיפה שיוחסה לישראל בדמשק.

שגריר איראן בסוריה חוסיין אכברי, אמר לתקשורת האיראנית שמוסווי הגיע מהשגרירות האיראנית לביתו באזור הרובע השיעי א-סיידה זיינב בשעה 16:20 ושם נפגע משלושה טילים “של המשטר הציוני”. לדבריו, הבית נהרס לחלוטין. רעייתו של מוסאווי, מורה במקצועה,  לא נכחה בו בעת החיסול משום שהייתה בבית ספר שבו היא מלמדת.

מוסוואי היה, בין היתר,  האחראי על משלוחי אמצעי לחימה מטעם משמרות המהפכה מטהרן למליציות השיעיות בסוריה – ומשם ללבנון, כך שניתן להעריך שהמטרה הייתה לפגוע בשרשרת האספקה ובמי שמוביל אותה.

בהודעה רשמית של משמרות המהפכה אישרו את מותו של מוסוואי – ככל הנראה הבכיר ביותר במשמרות המהפכה שחוסל מאז סולימאני.

בדיווח של סוכנות הידיעות האיראנית הממלכתית נאמר: “בתקיפה ישראלית בפרברי דמשק נהרג רזי מוסווי, מבכירי משמרות המהפכה בסוריה. הוא אחד מיועצי משמרות המהפכה הוותיקים בסוריה וממקורביו של סולימאני”.

בדיווחים נוספים, צוין כי הבכיר האיראני שרד כמה ניסיונות חיסול מצד ישראל בשנים האחרונות. .

על פי בלוג המודיעין ‘אינטלי טיימס’, מוסוואי שימש כראש “לשכת הסיוע של גיס לבנון” בדמשק המוכרת גם כיחידה 2250. מוסוואי מוכר גם כ”סייד רצ’י” ושימש כאיש הקשר של איראן בסוריה, שמנהל את הלשכה לצורך שינוע אמל”ח וטכנולוגיות לטילים.

בערוץ אל-מיאדין הלבנוני, הנחשב שופר של חיזבאללה, דיווחו כי החיסול בוצע באמצעות שלושה טילים, ככל הנראה ממטוס קרב.

נשיא איראן, איברהים ראיסי, הגיב בזעם לחיסול: “אין ספק שפעולה זו היא עוד סימן לתסכול, חוסר האונים וחוסר היכולת של המשטר הציוני. הם בהחלט ישלם על הפשע הזה”.

בישראל מסרבים להתייחס לדיווחים על החיסול, אך נערכים לתגובה אפשרית בצפון ומערכת הביטחון העלתה כוננות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות