נכים עם כיסא גלגלים ובלי: הצעד הדרמטי שיבצע הפרדה בחניות

משרד התחבורה יקדם מיידית את עדכון התמרורים בחניות המיועדות לנכים - חניות לרכבים עם מעלון לכיסא גלגלים וחניות לרכבים ללא מעלון • מנכ"ל המשרד הורה ללוות את השינוי בצעדי הסברה לבעלי תג נכה ולכלל הציבור
יוני גרין
י"ג טבת התשפ"ד / 25.12.2023 14:17

משרד התחבורה הודיע היום (שני) כי יקדם מיידית את עדכון התמרורים שיבצעו הפרדה בחניות הנכים – בין רכבים בהם יש מעלון לכיסא גלגלים לבין רכבים ללא מעלון.

ההחלטה הגיעה לאחר פגישה שנערכה במשרד עם נציגי ארגוני הנכים בישראל, שם עלתה הבעיה שהוגדרה על ידם כדחופה, שכן המצב הנוכחי איננו מבחין בין שני סוגי הנכים.

המפגש נערך במסגרת מדיניות שרת התחבורה מירי רגב, אשר הציבה את הדאגה לאנשים עם מוגבלויות בראש סדר העדיפויות של המשרד. המפגש הוגדר כישיבת התנעה לבחינה משותפת של הצעדים הנדרשים לשדרוג ולצמצום פערים בנושאי נגישות בישראל.

הנושא הדחוף ביותר שעלה במפגש היה תפיסה מקומות חניה ייעודיים לרכבים עם מעלון לכיסא גלגלים על ידי רכב עם תג נכה ‘רגיל’, מכיוון שהמצב הנוכחי אינו מבחין, כאמור,  בבירור בין שני סוגי הנכים.

מנכ”ל משרד התחבורה, משה בן זקן, הורה לקדם מיידית את עדכון התמרורים כך שיתירו חניה רק לרכבים המובילים נכים בכיסאות גלגלים. בן זקן הורה ללוות את השינוי בצעדי הסברה לבעלי תג נכה ולכלל הציבור, ובתיאום עם המשטרה והרשויות המקומיות.

נושא נוסף שנדון היה המחסור במוניות נגישות לנכים, ואירועים של הפקעת מחירים במוניות אלה. המנכ”ל בן זקן הורה להדק את הפיקוח על המוניות הנגישות ולוודא את עמידתן בדרישות משרד התחבורה.

במקביל יזם בניית מתווה משופר שיענה על הבעיות והפערים הקיימים במתווה הנוכחי, בשיתוף עם ארגוני הנכים.

בן זקן הודיע לנציגי הנכים כי הנחה את אנשי משרדו להקים צוות עבודה במטרה לבחון ולרענן נהלים ולפשט תהליכים מול ציבור הנכים, אשר יגיש את מסקנותיו בזמן הקרוב.

כמו כן הנחה את מנהל אגף הרישוי לכנס שולחן עגול עם ארגוני הנכים, במטרה להקים מנגנון חדש ולגבש מתווה שיקצר את לוחות הזמנים וישפר את המצב הקיים. בנוסף, הורה להזמין נציג קבוע לכל הדיונים במשרד התחבורה הנוגעים לתחבורה ציבורית, כדי להשמיע את קולם של הנכים ולוודא כי מוקדשת התייחסות נאותה לנושא ההנגשה.

מנכ”ל משרד התחבורה הורה לגורמי המקצוע במשרד להציג תוך 90 יום תכנית רב שנתית להנגשה מלאה של התחבורה בים, באוויר וביבשה לאנשים עם מוגבלות.

מנכ”ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: “משרד התחבורה והבטיחות בדרכים עושה ויעשה כל שביכולתו על מנת לשפר את הנגישות בתחבורה הציבורית. בהנחייתה של שרת התחבורה אנחנו פועלים כל העת על מנת לצמצם פערים ולהאיץ את נושא ההנגשה. אני מודה לארגוני הנכים שמזכירים לנו כל הזמן לפעול לטובת הנושא, זה מגיע לכם בזכות ולא בחסד. לצערנו במלחמה הצטרפו אזרחים וחיילים רבים למעגל הנכים ואנו מחויבים לסייע להם בכל דרך”.

יובל וגנר, יו”ר ומייסד עמותת נגישות ישראל: “אני מודה למנכ”ל המשרד על ששם את הנגישות בראש סדר העדיפות, על הנכונות והפגישה המועילה, על ההחלטות לשלב אנשים עם מוגבלות בהליכי השיפור ועל תוצאות משמעותיות, שישפרו את חיינו בצורה משמעותית כבר בטווח המיידי”.

אלכס פרידמן, מייסד ויו”ר ארגון ‘נכה לא חצי בן אדם’: “במסלול הנכון, בדרכים טובות ונגישות. אני מודה למנכ”ל משרד התחבורה משה בן זקן, לצוות ההנהלה, לשותפי יובל וגנר וכמובן לשרה מירי רגב. לא מובן מאליו בכלל שהפגישה התקיימה בימים אלו, על אחת כמה וכמה עם בשורות מעשיות וחזון כה חיובי. נגישות זה דבר בסיסי ונוגע לאנשים עם מוגבלות, אזרחים ותיקים, הורים לילדים, ובעצם בכל אחד ואחת מאיתנו. מקווים ומצפים להמשך שיתוף פעולה פורה ובשורות טובות נוספות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות