שר החוץ האיראני אחרי החיסול: “תל אביב צריכה לספור לאחור”

חרדים 10
|
י"ג טבת התשפ"ד / 25.12.2023 02:19
שני שיגורים מלבנון למנרה • נתניהו בסיעת הליכוד: “עובדים על מדינות שיסכימו לקלוט פליטים מעזה” • גלנט: “המצב בצפון לא יחזור למה שהיה ב-6 באוקטובר” • רזא מוסאווי, מפקד משמרות המהפכה בסוריה, חוסל • אבו מאזן דחה ההצעה להקים ממשלת מומחים • עדכונים שוטפים
היום ה-80 למלחמה I עדכונים שוטפים: 

23:55 –  ההנהגה הפלסטינית דחתה את ההצעה להקים ממשלת מומחים פלסטינית לניהול רצועת עזה בשיתוף עם חמאס.  בסיום הישיבה פרסם הוועד הפועל של אש”ף הודעה בה הוא מביע התנגדות ל”ניסיונות לבצע הגירה בכוח של בני העם הפלסטיני אל מחוץ למולדת”.

23:24 – שר החוץ האיראני באיום אחרי חיסול הבכיר האיראיני בדמשק: “תל אביב צריכה לספור לאחור”.

23:10 – דובר צה”ל: בשעות האחרונות זוהו שני שיגורים מלבנון לעבר מנרה. במהלך היום, כוחות צה”ל תקפו את מקור הירי ושתי עמדות שיגור לצד מרחבים נוספים בלבנון. בנוסף, מוקדם יותר היום, שוגר טיל קרקע-אוויר משטח לבנון לעבר כלי טיס של חיל האוויר שפעל במרחב. הטיל לא פגע בכלי שסיים את משימתו בהצלחה”.

21:45 –  חיזבאללה פרסם הצהרה בצל הדיווחים על חיסול הבכיר במשמרות המהפכה בידי ישראל: “ההתנקשות של האויב הציוני, במפקד רזי מוסאווי בסוריה, שעבד כיועץ צבאי שם, היא מתקפה בוטה וחסרת בושה שחצתה את הגבולות. מוסאווי פעל בדרכו של המפקד קאסם סולימאני”.

21:02 – אזעקות הופעלו באזור אשקלון ובעוטף עזה

20:45 – נתניהו הציג במאמר ב”וול סטריט” ג’ורנל את התנאים שלו להסכם עם הממשל או הגוף שישלוט בעזה ביום שאחרי: להשמיד את חמאס, לפרז את עזה ולהפסיק את הקיצוניות וההסתה בחברה הפלסטינית.

לדבריו, “ישראל חייבת להבטיח שהשטח לא ישמש שוב כבסיס לתקוף אותה. בין היתר, הדבר ידרוש הקמת אזור ביטחון זמני מסביב לעזה ומנגנון פיקוח על הגבול בין עזה למצרים, שיענה על צורכי הביטחון של ישראל וימנע הברחות נשק לשטח. הציפייה שהרשות הפלסטינית תפררז את עזה היא חלום”

20:25 – דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי אמר בהצהרה כי לא יהיה מקום שיוצא ממנו טרור בעזה ויישאר חסין: “נמשיך לפעול כדי לפרק את חמאס בעזה ככל שנדרש”. על החזית בצפון אמר הגרי: “חיזבאללה תקף מבנים אזרחיים של תושבים בצפון. בתגובה – תקפנו תשתיות של חיזבאללה ושורת מטרות במרחב הגבול. נגיב בעוצמה על כל ירי לעבר מדינת ישראל”.

20:15 –  גורמים ישראליים על המאמצים לשחרור החטופים: יש כל הזמן נסיונות וכל הכיוונים נבדקים. כרגע אין התקדמות אמתית. האמריקנים עדיין לא נכנסו “בכל הכוח” לאירוע – מה שיכול לשנות את התמונה בנוגע לסיכוי להביא לעסקת חטופים.

20:15 –  דיווח בעיתון הפרו-קטרי אל-ערבי אל-ג’דיד: למרות ההכחשה המצרית – מקורות ביטחוניים סבורים שישראל תנסה ליישם את התוכנית להשתלטות על ציר פילדלפי בגבול בין מצרים לעזה. על פי מקור ברפיח, הצבא המצרי הגביר את סדר הכוחות שלו בגבול ואת מספר המחסומים המפרידים בין הרצועה לבין סיני.

19:15 –  חדשות 12: מג”ד 51 בגולני הדיח מ”פ שסיכן לוחמים במהלך הקרבות בסג’עייה, המ”פ שסיכן את הלוחמים הורה להם להיכנס לבתים באזור, למרות החשש שהם ממולכדים. המ”פ הודח ובמקומו מונה לתפקיד מ”פ אחר.

19:05 –  רשת ב’: ראש הממשלה נתניהו אמר בסיעת הליכוד כי בישראל עובדים על מציאת מדינות שיסכימו לקלוט הגירה מרצון של פליטים פלסטינים מעזה.  הדברים נאמרו במענה לח”כ דני דנון, שמקדם יוזמה שכזאת עם ח”כ רם בן ברק מיש עתיד: “חייבים להקים צוות שידאג למי שרוצה לצאת מעזה. יש לזה חשיבות אסטרטגית. גם בעולם מדברים על זה, כרגע יש בעיה של מדינות שיסכימו לקלוט”.

18:15 –  שר הביטחון יואב גלנט, קיים הערכת מצב בפיקוד הצפון: “אנחנו לא נאפשר חזרה למצב הקודם שבו היינו עד 6 באוקטובר. אנחנו מכים את חיזבאללה באופן קשה מאוד, יש להם כמאה וחמישים הרוגים, יש להם נכסים רבים שנפגעו, הם נדחקו מקו הגדר הרבה הרבה פנימה אל תוך השטח. חיל האוויר טס באופן חופשי מעל לבנון ואנחנו נגביר את כל המאמצים האלה”.

17:15 –  השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: “אני מחזק את ראש הממשלה על דבריו החשובים במליאת הכנסת – בלי הלחץ הצבאי, לא נצליח לשחרר את יתר החטופים. לא ירידה ל”עצימות נמוכה”, אלא הגברת העצימות מיום ליום. לא התחננות לקטארים, אלא הורדת החמאס על הברכיים – עד להכרעתו המוחלטת”.

17:05 –  טנקים של צה״ל תקפו תשתיות להכוונת טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מספר מרחבים.

17:00 – מקורות בסוריה דיווחו לאתר ‘ג’אדה איראן’ כי מפקד משמרות המהפכה בסוריה, רזא מוסאווי, חוסל היום  בתקיפה בדרום דמשק שמיוחסת לישראל. 

תחנת הרדיו “שאם FM”, שמקורבת למשטר אסד, דיווחה על פיצוצים, נפגעים ונזק כתוצאה מהתקיפה.

לפי סוכנות הידיעות תסנים, מוסאווי היה אחד היועצים הוותיקים ביותר של משמרות המהפכה בסוריה והיה אחד ממקורביו של קאסם סולימאני.

16:40 – תחנת רדיו שמזוהה עם משטר אסד טוענת: הפיצוץ שאירע באזור א-סידה זינב הוא כתוצאה מתקיפה ישראלית.

16:30 – ירי נ”ט נוסף לעבר בית במטולה, לא ידוע על נפגעים.

16:10 – אזעקות בשלומי, בראש הנקרה וביישובים נוספים באזור. זוהו כמה שיגורים מלבנון. דיווח על כמה יירוטים ונפילות בשטחים פתוחים בגליל המערבי.

15:55 – שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ בישיבת הסיעה: “אחרי שנים שבהן מצרים אפשרה בהעלמת עין את ההתחמשות המטורפת של חמאס כפי שהיא נחשפת עכשיו, המעורבות היחידה שיכולה להיות לה בעזה היא לאפשר לתושבי עזה לצאת אליה ודרכה למדינות אחרות. לא קטאר ולא מצרים יהיו מעורבות בעתיד בנעשה ברצועה. לא חוזרים על טעויות”. על חיילי המילואים: “כל חיילי המילואים יקבלו את המענק המיוחד על שירות”.

15:43 – בגבול לבנון: נ”ט פגע בבית באביבים, אין נפגעים; בסוריה: דיווח על פיצוצים בדמשק

בית נפגע מירי נ”ט של חיזבאללה לעבר מושב אביבים שבגליל העליון. אין נפגעים במקום, נזק כבד נגרם לבית. בצה”ל משירים אש. במקביל, בסוריה דווח על פיצוצים שנשמעו באזור דמשק.

15:30 – בעזה מדווחים כי צה”ל פיזר כרוזים באל-בוריג’ שבמרכז הרצועה ובח’אן יונס, בהם נקראו התושבים להתפנות דרומה. “האזור שבו אתם נמצאים הוא אזור מלחמה מסוכן”.

15:00 – דיווח ברויטרס: חמאס והג’יהאד האסלאמי סירבו להצעה מצרית שלפיה הם יוותרו על השליטה ברצועת עזה, בתמורה לשחרור חטופים והפסקת אש כוללת.

14:40 – דיווח בעזה: אימן אל-מדהון, חבר הוועד המרכזי של החזית העממית, חוסל בתקיפת צה”ל בשכונת שיח’ רדואן.

14:10 – מהבוקר:  חיזבאללה קיבל אחריות על שלוש תקיפות של מוצבי צה”ל בגבול לבנון.

14:10 – כלי תקשורת פלסטינים: צה”ל פיזר כרוזים בעיירה בורקה בשכם, בהם נכתב: “גורלן של בורקה ושל עזה יהיה זהה אם תמשיכו להשליך מטענים“.

13:55 – לוחמי צה”ל, שב”כ ומג”ב עצרו 11 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. במבצע לסיכול טרור של חטיבת שומרון שהחל בכפר בורקא, הלוחמים עצרו שני מבוקשים, איתרו והשמידו מטענים והחרימו אמצעי לחימה. בפעילות יזומה במחנה הפליטים ג’נין עצרו הלוחמים מבוקש, איתרו והחרימו מטענים. בכפר אל פאחס, הוחרמו אמצעי לחימה ועוכבו חשודים. בכפר עיבדיה החרימו הלוחמים כספי טרור. בכפר אבו דיס איתרו והשמידו מטען. בזעתרה הוחרמו מעל עשרה רכבים בלתי חוקיים ואמצעי לחימה. בעין הסולטאן שבבקעה אותר רובה מסוג “קרלו”.

המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,450 מבוקשים, כ-1,210 מהם משויכים לחמאס.

12:55 –  בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר הגליל העליון. שני טילי נ”ט נורו לעבר מושב בית הלל, זוהתה נפילה בשטח פתוח. טיל נוסף נורה לעבר קיבוץ משגב עם. בשני המקרים אין נפגעים בגוף. בתגובה טנקים של צה”ל תוקפים לבנון.

12:20 –  דובר צה”ל בערבית הודיע על הפסקה הומניטרית בת ארבע שעות בשכונת שיח’ מוחמד אלימני בדיר אל בלח. בפנייה לתושבי הרצועה אמר: בשל הלחימה באזור חאן יונס, צה”ל יאפשר מעבר הומניטרי של אזרחים דרך ציר עוקף מערבית למקום.

צה”ל הפיץ מנשרים בשכונות במרכז הרצועה ובחאן יונס הקוראים לתושבים להתפנות.

12:20 – 80 אלף מנות חיסונים הוכנסו לעזה. מתאם פעולות הממשלה בשטחים עדכן כי 80 אלף מונות חיסונים נגד חצבת, חזרת ואדמת שנתרמו בידי יוניס”ף – הגיעו אתמול לרצועת עזה.

11:45 – חיזבאללה קיבל אחריות לתקיפת מוצב צה”ל בגבול לבנון.

11:17 –  אזעקות צבע אדום בנתיב העשרה

11:08 – אחרי 17 שעות של שקט: אזעקות צבע אדום הופעלו בקיבוץ רעים שבעוטף עזה

10:40 – דיווח באל-ג’זירה: סינוואר העביר מסר מעזה להנהגת החוץ בחמאס שארגון הטרור לא ייכנע לתנאי ישראל.

09:50 – צה”ל תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון.  מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה ובשעות הבוקר שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. כחלק מהתקיפה הותקפו מבנים צבאיים, תשתיות טרור ותשתיות מבצעיות של חיזבאללה.

08:20 – צה”ל תוקף יעדי חיזבאללה בדרום לבנון. מתיעודים נראה כי התקיפות בוצעו באזור עייתא א-שעב. במקביל, חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף משורותיו שחוסל – ה-125 שעליו הצהיר מתחילת המלחמה.

06:00 –  דובר צה”ל פרסם הבוקר את שמותיהם של שני חללי צה”ל שנפלו בקרבות בצפון הרצועה אתמול.

רס”ר (מיל’) ניתאי מייזלס הי”ד, בן 30 מרחובות, לוחם שיריון בחטיבת המחץ (14). ניתאי נהרג כתוצאה מפגיעת טיל נ”ט, בקרב שבו נפל אתמול גם רס”ן אריה ריין הי”ד.

סמל רני תמיר הי”ד, בן 20 מגני עם, לוחם בגדוד 50, חטיבת הנח”ל. רני נפל במהלך היתקלות עם מחבלים.

בנוסף, באירוע שבו נפל סמל רני תמיר הי”ד נפצע קשה לוחם בגדוד 50 של חטיבת הנח”ל. הוא פונה לקבלת טיפול בבית החולים ומשפחתו עודכנה.

04:35 – ראש ארגון הבריאות העולמי: דורשים להגדיל מיד את אספקת המזון והמים לבתי החולים בעזה. לפי מנכ”ל ארגון הבריאות העולמי בית החולים שיפא מסוגל להעניק נכון להיום “עזרה ראשונה” בלבד ולא מעבר לכך. הוא ציין כי לבתי חולים נוספים יש מחסור בציוד קריטי, וכי חלקים נרחבים ברצועה סובלים מרעב.

02:00 – עקב הערכת מצב של צה”ל: המועצה האזורית הגליל העליון ועיריית קריית שמונה הודיעו כי החל מהשעה 06:00 בבוקר ועד להודעה חדשה יחלו באזור חסימות צירים.

בין השאר ייחסמו הכניסות לעיר מצפון, וייסגרו שערי הכניסה ליישובים רבים באזור הגליל העליון. הרקע לצעדים הוא חשש מירי מלבנון.

00:45 –  דובר משרד הבריאות של חמאס טוען כי יש 70 הרוגים בתקיפה אווירית במחנה אל-מר’זי במרכז רצועת עזה, ועוד רבים לכודים תחת ההריסות. בחמאס טוענים כי חיל האוויר ביצע יותר מ-50 תקיפות רצופות בסביבת מחנות המרכז. בדובר צה”ל אמרו כי פרטי המקרה בבדיקה,

00:01 – חדשות 12: כשהמלחמה נכנסת ליומה ה-80, חמאס מונה יותר מ-8,000 מחבלים הרוגים עד כה. צה”ל פועל במתחמי חמאס הרגישים ביותר, ונתקל  בהתנגדות. האתגר המרכזי שניצב כעת בפני הכוחות הוא להגיע אל ראשי חמאס מתחת לקרקע, או לגרום להם לצאת.

האיומים המרכזיים על כוחות צה”ל בשטח הם מטענים, טילי נ”ט והיתקלויות עם מחבלים.

ח’אן יונס נמצאת במרכז ההתקפה הנוכחית, ומוזרמים אליה כוחות נוספים. במערכת הביטחון יש כבר מי שחושב שצריך לפעול באזור ציר פילדלפי באזור רפיח – זאת על מנת למנוע בריחה של מחבלי חמאס וראשי הארגון, ובהמשך גם למנוע התעצמות מחודשת של חמאס והזרמה של נשק אליו.

00:01 – גורמי אופוזיציה סוריים מדווחים כי הפיצוץ המסתורי שאירע ביום רביעי שעבר בקרבת נמל התעופה הבינלאומי של דמשק הוא כתוצאה מתקיפה של מחסן נשק של מיליציות פרו איראניות באזור אל-ר’סולה בפרברי דמשק, בכביש שמוביל לנמל. המחסן הושמד.

עוד דיווחו אותם גורמי אופוזיציה סוריים כי המיליציות הפרו איראניות קיבלו את משלוח הנשק והכניסו אותו למחסן שהותקף שעה בלבד לפני שהגיע לשם.

00:01 – בעזה מדווחים על תקיפות עוצמתיות במרכז הרצועה

00:01 – הסנטור הרפובליקני הבכיר לינדזי גרהאם: “אי אפשר לחזור לשליטה של הרש”פ או חמאס”. גרהאם התראיין ל-ABC News והבהיר: “הרשות הפלסטינית של עבאס מתה בשבילי. ביום שאחרי המלחמה ‘פלסטין החדשה’ לא יכולה להיות נשלטת על ידי חמאס או הרשות הפלסטינית. אני מצפה ל’התחלה חדשה’ ביום שאחרי”.

00:01 – צה”ל תקף באמצעות טנקים מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה. בין היתר הותקפו הערב תשתית טרור במרחב יארון בלבנון וחוליית מחבלים במרחב עייתה. בנוסף, צה”ל תקף את מקורות הירי שביצעו שיגורים למרחב אביבים.