“מי כאן המשתמט והבוזז?” ההספד המטלטל של האב השכול בהלוויה

מעל אלף איש הגיעו להלווייתו של סרן אושרי משה בוצחק הי"ד, שנפל בקרב בעזה • בהספד יצא האב אייל במילים חריפות נגד מציבי השלט בכביש איילון: "למה להיות רשעים כאלה? אנשים כאן כל יום קוברים מתים. אין לכם סליחה, מחילה וכפרה עד שתתנצלו בפני עם ישראל"
חרדים 10
י"ג טבת התשפ"ד / 25.12.2023 01:09

יותר מאלף איש הגיעו היום (ראשון) להלווייתו של סרן אושרי משה בוצחק הי”ד בן ה-22, מפקד בסיירת הנח”ל, שנפל בשבת בקרב עם מחבלי חמאס ברצועת עזה.

אושרי הי”ד נהרג במהלך היתקלות עם מחבלים בשכונת תופאח שבצפון-מזרח העיר עזה. המחבלים חוסלו.

בהלוויה שהתקיימה בבית העלמין הצבאי בחיפה.

אושרי הי”ד התארס רק לאחרונה לרביד, והשניים תכננו להינשא בחודש יולי. אושרי למד בישיבת ההסדר טפחות וויתר על המסלול בשביל להתגייס לצה”ל.

הוא הותיר אחריו את הוריו, אייל ורעות, ו-5 אחים: הראל, טליה, נבו, חגי וצהלה – ואת ארוסתו, רביד דמתי.

בהספד רווי כאב וצער שנשא אביו אייל בהלוויתו, ולאחר שספד לבנו –  סיפר האב: “לפני כשלושה שבועות נסענו אני וחבריי היקרים מיכאל וניסים לניחום אבלים בגבעתיים, וחזרנו דרך כביש איילון וראיתי שם מודעה של עשרה מטרים, משהו ענק, מודעה שפילחה לי את הנפש, וזה כשאושרי נלחם שם. אני לא יודע אם השלט עוד קיים שם, היה רשום שם משהו כמו ‘קואליציית משתמטים בוזזת במלחמה'”.

האב זעם: “אמרתי להם, חבר’ה תראו מה זה הדבר הזה – אנשים מתים, קוברים כל יום חיילים – זה לא ייאמן!

“אושרי שלנו גדל על זהות יהודית מלאה, התחנך בישיבה תיכונית בקריית שמואל, ואחר כך למד בישיבת הסדר בטפחות, וכן הוא היה דתי וירא שמיים ללא כחל וסרק, ולא התבייש להיות עם כיפה על הראש. ואגב, אני חושב שרוב רובו של הצוות שלו בצבא לא היו חובשי כיפה אבל הם האחים שלו ושלנו”.

האב תקף את יוצרי הקמפיין: “אז למה להיות רשעים כאלה? שיקום הקופירייטר העלוב והשפל וצוות הקריאייטיב ערל הלב שלו וכל בעלי הכסף הגדול שמימנו את המודעה ההזויה הזו, ופה אני אומר על הקבר – אין לכם לא סליחה, ולא מחילה ולא כפרה, עד שהמודעה הזאת תוסר ותתנצלו כלפי עם ישראל.

“מי ההזוי שיגיד לי שאושרי שלנו היה משתמט ובוזז? אושרי עלה השמיימה בסערה כדי שאתם תשבו ביד קלה על המקלדת ותייצרו כזו דה-לגיטימציה למגזר הדתי שנותן בעצמו לכלל ישראל בכל מקום שצריכים אותו, מבלי לקבל אף קרדיט ורעש תקשורתי.

“כל יום ב-6 בבוקר, אחרי השיעור היומי,  אני פותח את הטלאפון ורואה דיווח על חיילים שנהרגים ומתוכם חיילים חובשי כיפה דתיים. הפסקתי לספור, אני חושב שהמגזר הדתי הקריב למעלה מ-40 אחוז מהנופלים, אחוז גבוה באופן קיצוני וחסר פרופורציות ביחס למשקלו באוכלוסייה”.

האב ביקש בכאב עצום: “א מחפש להתווכח, אלא  מבקש שדברים כאלה לא יחזרו על עצמם, זו הבקשה שלי. שלא יחזור על עצמו. אושרי היה חבר של כולם, גם של דתיים וגם של לא-דתיים. איש של פשרות שידע להכיל מבלי לוותר על עקרונות וערכים”.

האב סיפר: “אתמול התעכבנו עם טקס ההלוויה של אושרי כי רצינו לתרום אברים, זה מה שאושרי בטח רצה, הוא רצה שנקיים את זה כצוואה. רק ב-2 לפנות בוקר עודכנתי שניתן להציל רק את שני הקרניות של אושרי ז”ל. בגלל אופי הפציעה לא היה ניתן להציל את מסתמי הלב, והוא עלה השמימה בסערה, במכה אחת.

“התחלתי ואמרתי שאושרי היה מאור עיניי, וכעת עם הצלת הקרניות הוא יהיה מאור עיניהם של אחרים שידרשו לכך. ואני שואל שוב – מי כאן המשתמט והבוזז? אושרי עלה השמיימה בסערה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות