רון קובי ישלם 380 אלף שקלים בגלל לשון הרע שהפיץ על קודמו בתפקיד

ראש העיר טבריה לשעבר רון קובי יפצה את קודמו בתפקיד יוסי בן-דוד ב-380 אלף שקלים - כולל הוצאות ושכר טירחת עו"ד • בן דוד תבע את קובי בגין 58 פרסומים בפייסבוק נגדו
חרדים 10
י"ג טבת התשפ"ד / 24.12.2023 23:22

מפסיד פעם אחר פעם: רביע ג’באלי, שופטת בית המשפט בצפת, פסקה היום (ראשון) כי ראש העיר טבריה לשעבר רון קובי יפצה את קודמו בתפקיד יוסי בן-דוד ב-380 אלף שקלים, כולל הוצאות ושכר טירחת עו”ד.

שני ראשי עיריית טבריה לשעבר נפגשו בבית המשפט בצפת, לאחר שבן דוד תבע את קובי בגין 58 פרסומים בפייסבוק נגדו, בהם טען כי הוא מושחת ומבצע עבירות פליליות.

השופטת לא קיבלה את טענתו של קובי לתום הלב או הבעת דעה על איש ציבור וקבעה כי חלק מהפרסומים הינם לשון הרע.

בן דוד, שכיהן במועד הפרסומים בפייסבוק בתפקיד ראש העיר, תבע באמצעות עו”ד רון לוינטל את קובי, שבאותה תקופה היה מועמד מתחרה לתפקיד, ולאחר מכן, נבחר לראשות העיר והחליף את התובע.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, עו”ד לוינטל טען בתביעה כי נגרם למרשו נזק עצום מהתעמולה השלילית אותה יצר קובי, מתוך כוונה לפגוע בו ובזדון. עוד טען כי ניתן ללמוד על הכוונה לפגוע בזדון מהאובססיביות, העקביות, החזרתיות, והסגנון החריף של הפרסומים.

מנגד, רון קובי טען כי לא נגרם לתובע כל נזק, כי לא התכוון לפגוע בו, וכי הפרסומים נועדו לסייע לציבור ובוצעו למענו.

השופטת ציינה בפסק הדין, כי ההליך המשפטי התנהל תקופה ארוכה שלא לצורך – במשך כ-6 שנים, וכי התמשכות זו נעוצה רבות בהתנהלותו של קובי.

“אין עסקינן בפרסום חד-פעמי אלא בקמפיין פרסומי שנמשך תקופה ארוכה בשנים 2017-2016” כתבה בהחלטתה, “הפרסומים נעשו באינטנסיביות ובתדירות גבוהה ובתקופות מסוימות הפרסום נעשה באופן יומיומי. הנתבע לא חזר בו מהפרסומים, לא הסיר אותם, חזר על הדברים במהלך ההליך ולא הביע התנצלות. התנהלות הנתבע, התבטאויותיו הפוגעניות והסדרתיות כלפי התובע ואחרים, מחייבת הפעלת שיקולי הרתעה עתידיים כלפיו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות