הרצוג: “אסור לנו להישבר, האויב חוגג כשאנו מפולגים”

נשיא המדינה יצחק הרצוג קרא בנאום לאומה לשמור על האחדות בעם: "אסור לחזור לשיח של 6 באוקטובר, גלו אחריות, אם לא למענכם, תעשו את זה לפחות למען חיילינו בחזית. תתאפקו עם הקמפיינים והמסרים הפוליטיים. זה פוגע במאמץ המלחמתי ובביטחון אזרחי המדינה"
אריה ריבקינד
י"ב טבת התשפ"ד / 24.12.2023 21:50

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא הערב (ראשון) “נאום לאומה” במהלכו התייחס לגבורת הלוחמים, לצורך באחדות אל מול האויב – והעביר מסר לפוליטיקאים.

“זהו ערב קשה. בכל פעם מחדש הלב של כולנו מתכווץ בכאב וביגון, למשמע המילים ‘הותר לפרסום’. מאחורי כל שם של חלל בלחימה, נמצא גיבור ישראל – בן למשפחה, בן להוריו, בן זוג, אבא, אח, נכד, אהוב”, פתח הנשיא.

“בנינו ובנותינו נלחמים גבורה עילאית. הם מחרפים נפשם בסמטאות, בפירים, במנהרות, במחילות העפר בשטח האויב, המורכב, המאיים והמאתגר. הם מביאים תוצאות והישגים. הם נלחמים כדי לנצח אויב מר ואכזר ולהחזיר הביתה את החטופים. הם נלחמים במלחמת אין ברירה נגד טרוריסטים אכזריים כדי שלא נחזור לסבבי דמים שוב ושוב. הם נלחמים שלנו יהיה עתיד טוב יותר ושלכל האזור ולאנושות כולה יהיה עתיד טוב יותר”.

הנשיא הדגיש את חשיבות האחדות בעם: “בל נשכח – אנחנו בעיצומה של מערכה נגד מי שבאו להרוג יהודים, טבחו, אנסו, עינו וחטפו יהודים, מוסלמים ובני אמונות ודתות שונות. ולכן חשוב לי לומר לכם כאן הערב: זו מערכה הכרחית. זו מערכה הכרחית, קשה, ארוכה וכואבת. אין בה זבנג וגמרנו.

“אבל במיוחד ביום קשה וכואב זה – אסור לנו להישבר. אנחנו חייבים להרים ראש. האויב רק מחכה שנראה סדקים בתוכנו, שנתחיל לריב האחד עם השני. הוא רואה את העימותים, מאבקי האגו והניגוחים הפוליטיים – גם על היום שלפני וגם על היום שאחרי. הוא חוגג בכל פעם שהמחלוקת מפלגת אותנו.

“דווקא בשל כך אני מבקש להביא את תחינתן של המשפחות השכולות וקול החיילים בחזית ולקרוא לכולם – בואו נחדול מהמאבקים הפנימיים בשעה המערכה הקשה. אסור לחזור לשיח של ה-6 באוקטובר. אסור לחזור לשיח של אנחנו והם. אסור לחזור להפצת הרעל ברשתות. אני מזהיר בצורה מפורשת, כל מי שמחזיר אותנו לשיח של ה-6 באוקטובר, פוגע במאמץ המלחמתי ובביטחון אזרחי המדינה”.

הנשיא  פנה לפוליטיקאים: “אני קורא להנהגה, ולכל מי שפועלים בשדה הציבורי והפוליטי – גלו אחריות. אם לא למענכם תעשו את זה לפחות למען חיילינו בחזית. תתאפקו עוד קצת עם הקמפיינים והמסרים הפוליטיים. זה לא יזיק”.

הוא גיבה את צה”ל: “אני מבקש מכאן לגבות ולחזק את צה”ל, לוחמיו, ומפקדיו – אשר מחרפים את הנפש למען השבת החטופים וביטחון ישראל; ואת המטה הכללי והרמטכ”ל רב-אלוף הרצי הלוי – על הובלה אחראית, נחושה ומקצועית. אני מחזק מכאן את לוחמי השב”כ והמוסד ומפקדיהם, ואת המשטרה, השב”ס וכוחות ההצלה ומפקדיהם. ‘הקדוש ברוך הוא ישמור ויציל את כולם מכל צרה וצוקה’. ברוח זו, אני מייחל ומתפלל להצלחת קבינט המלחמה בראשות ראש הממשלה. במצב חרום היסטורי שלא ידענו כמותו הצורך באחדות ואחריות עומד מעל הכל.

“דווקא ברגעים קשים אלו, אני מבקש לומר לכם שאני מאמין בכל ליבי שהניצחון בוא יבוא. הרוח הישראלית המדהימה, רוח של ערבות הדדית, של התגייסות מעל ומעבר – היא הניצחון האזרחי האמיתי שיסייע לניצחון הצבאי במערכה. אני רוצה לומר לכם באופן אישי – גם בתוך הכאב אנחנו מוכרחים לזכור שהדרך לניצחון רצופה ניצחונות קטנים, ותקוות קטנות, ואפילו שמחות קטנות.

“כל מי שחזר לזרוע חיטה במערב הנגב, או אומר תהילים לרפואת פצוע, או קוטף אצל חקלאי מהעוטף, או קונה בעסק של מילואימניק בחזית – כל אלה ניצחונות, וכל אלה תקוות. והניצחונות האלה מצטרפים אחד לשני, מחזקים את החזית, ומקרבים את הניצחון במערכה.

“כי לזה האויב פשוט לא ציפה. הוא לא ציפה שנקום, שנתאחד, ונוכיח את יצר החיים הישראלי שאין שני לו. זה הזמן לחזק את העורף והחזית עם ניצחונות קטנים של הוספת טוב וערבות הדדית. זה הזמן להשיב את החיים בכל תחום, ככל שניתן. זה הזמן להרבות אור, תקווה, ואחדות. זה בידינו. אך ורק בידינו. כי גם אם הדרך ארוכה, כמו שכבר נאמר – ללכת בה – זה לחיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות