כמו ברווזים? ברקת תקף את ניהול המלחמה – ו’חטף’ מכל הכיוונים

לאחר ההאשמות של שר הכלכלה: גנץ טען ש"התבטאויות בלתי מבוססות פוגעות בחוסן ובמשפחות הלוחמים" • דרעי גיבה את גנץ: "חותם על כל מילה" • ברקת השיב לגנץ: "מצפה למידה של צניעות והקשבה" • ואז קיש תקף את ברקת: "שיטת ההדלפות להאדרה עצמית מזמן פשטה את הרגל"
אריה ריבקינד
י"ב טבת התשפ"ד / 24.12.2023 20:59

יו”ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, תקף הערב (ראשון) את השר ניר ברקת, שטען כי צה”ל מסכן חיילים בשל לחץ המופעל עליהם מהעולם.

גנץ אמר: “חיילי צה״ל פועלים באומץ ובנחישות – מהיבשה, מהאוויר ומהים, על מנת להגן על אזרחי ישראל וריבונותה. הם מקבלים את כל האמצעים הנדרשים, ולפעילות המבצעית בשטח יש חיפוי אווירי נרחב ומדויק, בעוצמות חסרות תקדים”.

הוא הוסיף: “במיוחד בעת הזו, מצופה משרי הממשלה ומכלל מנהיגי הציבור לנהוג באחריות בהתבטאויותיהם, ולא לצאת בהצהרות בלתי מבוססות, שפוגעות בחוסן של החברה הישראלית כולה, ובמשפחות הלוחמים בפרט”.

יו”ר ש”ס דרעי צייץ מחדש את דבריו של גנץ, וכתב: “חותם על כל מילה”.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס במרומז לביקורת שהטיח כלפיו ברקת, לפיה “לוחמים נשלחים לבתים ממולכדים כמו ברווזים”, כלשונו.

“אנחנו מעמיקים את המלחמה ברצועת עזה. אנחנו נמשיך להילחם עד לניצחון המוחלט על החמאס. זאת הדרך היחידה להשיב את חטופינו, לחסל את החמאס ולהבטיח שעזה לא תהיה יותר איום על ישראל”, אמר.

“זה ייקח זמן, אבל אנחנו מאוחדים – הלוחמים, העם והממשלה. אנחנו מאוחדים ונחושים להילחם עד הסוף. למלחמה יש מחיר, מחיר כבד מאוד בחיי לוחמינו הגיבורים, ואנחנו עושים הכל כדי לשמור על חיי לוחמינו. אבל דבר אחד לא נעשה – לא נעצור עד שנשיג את הניצחון”.

גם בפתח ישיבת הממשלה סתר נתניהו את דברי ברקת:  “ראיתי פרסומים שגויים שטוענים כאילו ארה”ב מנעה ומונעת מאיתנו פעולות מבצעיות באזור – זה לא נכון. ישראל היא מדינה ריבונית. ההחלטות שלנו במלחמה מבוססות על שיקולים מבצעיים שלנו, ולא ארחיב בזה. הן לא מוכתבות על ידי לחצים חיצוניים. ההחלטה על אופן הפעלת כוחותינו היא החלטה עצמאית של צה”ל ולא של אף אחד אחר”.

ברקת הגיב לרמזים ששגרו לעברו נתניהו וגנץ, אך בעוד שהוא העדיף להתעלם מדברי נתניהו – הוא ומיקד את תגובתו ביו”ר המחנה הממלכתי. “לצערנו בני גנץ עדיין שבוי בקונספציה השגויה שהוא אחד מאבותיה. דווקא ממנו הייתי מצפה למידה של צניעות והקשבה לביקורת עניינית והבנה שחיי לוחמינו חשובים יותר מחיי העזתים”.

לצד דרעי שגיבה את השר גנץ, התייצב גן שר החינוך יואב קיש, שצייץ: “אני רואה שיש מבול הדלפות על כך שניר ברקת ‘נלחם’ בממשלה עבור החיילים. אז שיהיה ברור, כולנו דואגים אך ורק לחיילים ולהשלמת היעד של ניצחון במלחמה והחזרת החטופים. כך פועל ראש הממשלה, גנץ וכל קבינט המלחמה. שיטת ההדלפות להאדרה עצמית מזמן פשטה את הרגל”.

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר, מתח גם הוא ביקורת על הדברים שאמר ברקת: “מבקש להזכיר לכל מי ששכח, אנחנו במלחמה. המשפחות השכולות שומעות אותנו, החיילים בכל החזיתות והעם כולו. מצופה מכולנו ובעיקר משרי הממשלה לנהוג באחריות ומנהיגות”.

לפני ישיבת הממשלה אמר ברקת: “אני מודאג. לצערי אנחנו נחמדים מידי ומתחשבים מידי. לא מתקבל על הדעת שאנחנו נסכן חיילים שלנו, ונשלח אותם חשופים בכל מיני מבנים, מבלי שהפצצנו לפני כן.

“כניעה לכל לחץ חיצוני, גם אם זה לחברים הכי טובים שלנו, זו טעות קשה שאנחנו משלמים עליה מחירים כבדים. התפקיד שלנו כממשלת ישראל, בראש ובראשונה לדאוג לאינטרסים החיוניים של מדינת ישראל. אסור לוותר בגלל שום לחץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות