סיכול ממוקד: שלושה הרוגים ו-6 פצועים בתקיפת כלי רכב ברפיח

גדי חגי הי"ד בן 73 נרצח וגופתו מוחזקת בידי חמאס ברצועת עזה • אזעקות בגליל המערבי: הערכה ששוגרו כ-20 רקטות וטילי נ"ט • משרד הבריאות של חמאס בעזה: יותר מ-20,000 הרוגים • סגן שי איילי ורב סמל במילואים טל שועה הי"ד נפלו בקרבות ברצועת עזה • עדכונים שוטפים
חרדים 10
י' טבת התשפ"ד / 22.12.2023 02:37
היום ה-77 למלחמה I עדכונים שוטפים:

13:21 – קיבוץ ניר עוז הודיע כי גדי חגי הי”ד בן 73 נרצח וגופתו מוחזקת בידי חמאס ברצועת עזה. חגי, חבר קיבוץ ניר עוז, אב לארבעה וסב לשבעה נכדים.

“אדם חד, נגן כלי נשיפה מחונן מגיל 3, מחובר לאדמה, שף וחסיד של תזונה טבעונית בריאה וספורט”. הוא נחטף לעזה יחד עם אשתו.

13:15 – הפלסטינים מדווחים על הרוגים בתקיפת רכב באזור רפיח. לפי העיתון הקטארי “אל-ערבי אל-ג’דיד”, במקום לפחות שלושה הרוגים ושישה פצועים. ההערכה היא כי מדובר בניסיון סיכול ממוקד.

12:50 – צה”ל חזר בו מהכוונה לאסוף כלי נשק מכיתות כוננות ביישובים שאינם צמודי גדר בצפון.

12:50 –  דובר צה״ל בערבית, סא״ל אביחי אדרעי, פנה לתושבי הרצועה: “צה״ל פועל בעוצמה נגד החמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה. אל תושבי מחנה הפליטים אלבוריג’ והשכונות בדר, אלסאחל אלשמאל, אלנזהה, אלזהראא’, אלבראק, אלרוצ’ה ואלצפא מדרום לנחל עזה – למען בטחונכם אנו קוראים לכם להתפנות באופן מיידי אל המחסות בדיר אלבלח”.

הוא הוסיף: “צה”ל יאפשר תנועה אזרחית-הומניטארית בציר העוקף את חאן יונס ממערב. כמו כן, הפוגה טקטית מקומית של הפעילות הצבאית לצרכים הומניטריים תתקיים בשכונה המערבית בנפת רפיח מהשעה 10:00 ועד השעה 14:00, לטובת הצטיידות”.

10:56 – מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו – אתרים צבאיים בהם פעלו מחבלי הארגון לצד תשתיות טרור.

כמו כן, בשעות האחרונות זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר צפון הארץ. כוחות צה”ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי.

10:25 – לוחמי צה”ל, שב”כ ומג”ב עצרו הלילה 11 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. במבצע חטיבתי בכפר דורא ביהודה עצרו לוחמי צה״ל במילואים 8 מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה, לצד מעצרים בכפרים נוספים. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-2,450 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,210 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

9:45 – אירוע דריסה סמוך לכפר ברטעה ביהודה ושומרון – חיילת נפצעה קל וקיבלה טיפול רפואי בצה”ל, הדורס נוטרל.

9:45 –  רשת CNN פרסמה ניתוח של מומחים יחד עם חברת הבינה המלאכותית “Synthetaic”, לפיו ישראל השתמשה בחודש הראשון של הלחימה בעזה במאות פצצות במשקל של כאלף ק”ג כל אחת. לפי הפרסום, מדובר בפצצות מסיביות שיכולות לגרום לנזק, פציעה והרג בטווח של 300 מטרים, כשהן כבדות פי ארבעה מהפצצות בהן השתמשה ארה”ב בלחימה מול דאע”ש. צילומי לוויין מאותם הימים מציגים יותר מ-500 נקודות פגיעה בקוטר של כ-12 מטרים כל אחת.

9:15 – הערכה: יותר מ-20 רקטות וטילי נ”ט נורו במטח האחרון לעבר יישובי הצפון. במקביל, צה”ל תוקף בדרום לבנון

8:55 –  לוחמים מחטיבת 646 איתרו מרחב ג’חר א-דיק מחסן אמל”ח. כוחות האיסוף של החטיבה איתרו משגרי רקטות לטווח ארוך, מהם בוצעו שיגורים לאחרונה לשטח ישראל. המשגרים הושמדו בתקיפה אווירית. עוד נמסר כי במהלך רצף מבצעים התקפיים של חטיבה 7 בלב ח’אן יונס איתרו הלוחמים אמצעי לחימה רבים בבית מגורים, בהם מדי צבא, מטעני חבלה, כלי נשק ומחסניות.

כמו כן, מטוס קרב של חיל האוויר חיסל פעיל הנדסה של חמאס שעסק בהנחת מטענים כנגד הכוחות וחוליית מחבלים שסיכנה את הלוחמים. בנוסף, כוחות הנדסה של חטיבה 4 השמידו תוואי מנהרה ממנה יצאו מחבלים וירו RPG לעבר כוחותינו.

ביומיים האחרונים מבצע צוות הקרב של חטיבת שריון במילואים 14, על בסיס הכוונה מודיעינית, פשיטות במבנים בבית ספר בפאתי שאטי, שבו פעלו מחבלים. הלוחמים איתרו אמצעי לחימה רבים, מחסניות ומפות של החמאס.

צוות קרב חטיבת 179 “ראם” השלימו מבצע בדרום העיר עזה במהלכו איתרו בבית הסמוך לגן ילדים כמות גדולה של אמצעי לחימה בהם כלי נשק, מרגמות ומטענים. בבית נוסף אותר טיל RPG מוכן לשיגור על אדן החלון ומשגר טילים מוכן לשימוש ומכוון לכיוון עוטף עזה.

במהלך הלילה, תקפו כוחות זרוע הים מטרות של ארגון הטרור חמאס בקו החוף, כסיוע לכוחות החי”ר המתמרנים.

8:30 – אזעקות בשתולה ובאבן מנחם שבגליל המערבי, בנטועה שבגבול הצפון ובזרעית שבגליל העליון

8:20 – משרד הבריאות העזתי של חמאס: יותר מ-20,000 הרוגים ו-52,586 פצועים פלסטינים – מתחילת המלחמה

06:00 – צה”ל התיר לפרסום את שמם של שני חיילים שנפלו בקרבות ברצועה:

סגן שי איילי הי”ד, בן 21 מאשקלון, צוער בגדוד גפן בבית הספר לקצינים, שירת כלוחם ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669), נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

רס”ל (במיל’) טל שועה הי”ד, בן 31 מבאר שבע, לוחם בגדוד הנדסה 7071 בחטיבת קרייתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

בנוסף, לוחם בגדוד שקד שבחטיבת גבעתי נפצע קשה בקרב בצפון רצועת עזה, ושני לוחמים נוספים נפצעו קשה בקרבות בדרום הרצועה – לוחם במילואים בגדוד 8104, “עוצבת ראם” (179) ולוחם בגדוד 12 שבחטיבת גולני. לכתבה המלאה

05:40 – המיליציות הפרו-איראניות בעיראק טענו הלילה שתקפו את אילת

05:25 – דיווח בניו יורק טיימס: הנשיא ביידן נערך לשוב ולמכור לסעודיה נשק התקפי מתקדם, למרות התנגדות של גורמים בקונגרס. הצעד מגיע בזמן שבריאד מנסים להגיע להסכם קבוע להפסקת אש עם החות’ים, ומציינים חששות כי השיחות עימם יקרסו או שהמלחמה בין ישראל לחמאס תתרחב לעימות אזורי כולל.

02:10 – הפנטגון הודיע כי יותר מ-20 מדינות הצטרפו לכוח הימי הבינלאומי שיסייר בים האדום ויגן על ספינות השטות שם מפני מתקפות החות’ים מתימן.

עם זאת, נמסר כי לפחות שמונה מהמדינות לא הסכימו לחשוף את דבר השתתפותן בקואליציה.

02:05 – שר ההגירה של קנדה מארק מילר הכריז על אשרות זמניות לתושבי עזה שלהם קרובי משפחה קנדיים. לפי דיווח של AP, השר ציין כי למרות הצעת אשרות זמניות, קנדה אינה יכולה להבטיח מעבר בטוח אל מחוץ לעזה. הוא הוסיף כי הוא מצפה שהתוכנית תהיה מוכנה עד ה-9 בינואר ושהממשלה תתחיל לקבל בקשות עבור אנשים עם קשרים משפחתיים מורחבים לקנדה כולל הורים, סבים וסבתות, אחים ונכדים. מילר אמר גם שיוצעו להם ויזות לשלוש שנים אם יעמדו בקריטריונים לזכאות.

01:35 – דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג’ון קירבי, אמר שישראל הבטיחה לארה”ב שבכוונתה לעבור ברצועת עזה לשלב “אינטנסיבי פחות” בלחימה, בהתאם למטרות המלחמה.

“אנחנו לא מכתיבים לישראל תנאים או לוחות זמנים, ולא מעוניינים שישראל תעשה זאת אלא אם כן ביכולתה לפעול בבטחה ובאופן אפקטיבי, אך המעבר לשלב הבא הוא התוצאה האפשרית הטובה ביותר לעתיד הקרוב”.

00:50 – בעזה מדווחים: חוסל מפקד משטרת מרכז ח’אן יונס של חמאס, מהדי אל-עקאד, בתקיפת בית משפחתו במזרח ח’אן יונס.

00:40 – דיווחים פלסטיניים: מנכ”ל משרד הבריאות העזתי של חמאס, ד”ר מוניר אל-בריש, נפצע בתקיפה בג’באליה שבצפון הרצועה. בתו נהרגה, וכמה מבני משפחתו נפצעו.

00:30 –העיתון ‘א-שרק אל-אווסט’ דיווח כי ביממה האחרונה חלה הסלמה במערכה בין חיזבאללה לישראל בחזית הצפונית, לאחר שחיזבאללה החל להשתמש ב”טילי תבערה”.

לפי הדיווח, הטילים שוגרו בתגובה לשריפת יערות בצד הלבנוני. עוד דווח כי נרשמה הסלמה בגזרה מבחינת כמות הירי, סוגו והשטח הגיאוגרפי שהתקיפות מתבצעות בו. בדיווח נאמר כי ישראל תקפה יעד המרוחק  32 ק”מ מהגבול עם ישראל.

00:20 – צה”ל ממשיך בתקיפות באזור חאן יונס בדרום הרצועה.

00:15 – החלטת מועצת הביטחון של האו”ם על העברת הסיוע לעזה נותרה ללא התקדמות. לפי דיווח של סוכנות AFP, טיוטת ההחלטה בדבר העברת הסיוע, הנתונה בחסות איחוד האמירויות, קוראת ל”השעיה דחופה של פעולות האיבה כדי לאפשר גישה הומניטארית בטוחה וללא הפרעה, ולצעדים דחופים לקראת הפסקת פעולות האיבה בר קיימא”. עם זאת, סגן שגריר ארה”ב באו”ם אמר כי ארה”ב עדיין לא מרוצה מהטיוטה האחרונה.

00:01 – ynet:  כיתות הכוננות בצפון הארץ קיבלו הוראה מצה”ל להשיב את הנשקים לצבא – למרות שהמתיחות עם חיזבאללה בגבול נמצאת בשיאה. לפי הדיווח,  המועצות התבקשו לדלל כשמונים אחוז מסך כל הנשקים שכרגע נמצאים בידי כיתות הכוננות, כך שברבים מן היישובים בגליל, במבואות החרמון ובאיזור ראש פינה וחצור הגלילית, יישארו כלי נשק ספורים, ולפעמים, רובה אחד בלבד בכל יישוב.

00:01 – ‘הוושינגטון פוסט’ דיווח כי נתניהו פנה בימים הראשונים שאחרי מתקפת 7 באוקטובר למנהיגים מערביים – נשיא ארה”ב ביידן, ראש ממשלת בריטניה סונאק, נשיא צרפת מקרון – בבקשה שילחצו על הנשיא א-סיסי, כדי שיסכים לקבל לסיני פלסטינים עקורים מרצועת עזה.

כל המנהיגים דחו בקשות אלה על הסף, וטענו שרעיון זה חסר תוחלת, כיוון שלמצרים אין שום אינטרס לקחת חלק בעקירה המונית של פלסטינים.

00:01 – נתניהו נפגש עם הרמטכ”ל הרצי הלוי אחרי העימות בקבינט השבוע עם השרים מירי רגב ואיתמר בן גביר, והבהיר לו שיש למגר את תופעת ההדלפות מהקבינט ושהוא מעניק לו ולצבא גיבוי מלא.

00:01 – קבינט המלחמה התכנס בקריה בתל אביב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות