סקר ‘דיירקט פולס’: ליברמן ובן גביר מפתיעים. וכמה בני גנץ ונתניהו?

סקר מנדטים ראשון של ערוץ 14 ו 'דיירקט פולס' מאז פרוץ המלחמה: המחנה הממלכתי עם 28 מנדטים • הליכוד עם 27 מנדטים • ישראל ביתנו ועוצמה יהודית רושמות קפיצה מפתיעה • וכמה סמוטריץ'?
אריה ריבקינד
ט' טבת התשפ"ד / 21.12.2023 21:22

סקר ‘מכון דיירקט פולס’ שפורסם הערב (חמישי) בערוץ 14 – הראשון מאז מתחילת המלחמה – בדק כיצד תיראה חלוקת המנדטים אם הבחירות היו מתקיימות היום והמפלגות שהתמודדו בכנסת הקודמת יתמודדו גם הפעם.

לפי תוצאות הסקר, המחנה הממלכתי של השר בני גנץ תהיה המפלגה הגדולה ביותר עם 28 מנדטים, כשמפלגת הליכוד של ראש הממשלה בנימין נתניהו נושפת בעורפה עם 27 מנדטים.

מפלגת ‘יש עתיד’, של ראש האופוזיציה יאיר לפיד, צוללת ומקבלת 14 מנדטים בלבד, ומפלגת ישראל ביתנו של אביגדור מפתיעה ומקבלת לא פחות מ-11 מנדטים.

מיד אחריה מגיעה מפלגת ש”ס של אריה דרעי שמקבלת 10 מנדטים ולאחר מכן עוצמה יהודית עם לא פחות מ-8 מנדטים.

יהדות התורה שומרת על כוחה עם 7 מנדטים, רע”מ עולה ל-6, חדש-תע”ל עם 5 מנדטים ומפלגת הציונות הדתית עם 4 מנדטים בלבד.

מפלגות מרצ, בל”ד והעבודה לא עוברות את אחוז החסימה.

החלוקה לגושים תיראה כך: גוש הימין עם 56 מנדטים, גוש המרכז שמאל עם 53 מנדטים ואילו גוש המפלגות הערביות עם 11 מנדטים.

‏שלמה פילבר עם הפרשנות על המספרים שלא רואים באף מקום אחר. הנה הנקודות המרכזיות:

‏1. בלוק הימין שליווה אותנו בחמש מערכות הבחירות, לא התפרק במחאה וגם לא במלחמה.

‏2. יש וויכוח וחשדנות בין הליכוד ונתניהו בראשה, לכעשרה מנדטים מימין לליכוד שרוצים יותר לחימה, פירוק הרשות הפלשתינית, עידוד ההגירה וחידוש ההתיישבות בעזה. אותם מנדטים מימין לליכוד לא מאמינים שנתניהו “ילך עד הסוף” בעניין הזה, הם כעת יושבים על הגדר, אך הם יצביעו למפלגות אחרות בגוש ימין. סוקרים אחרים מעבירים את אותם עשרה מנדטים לבני גנץ.

‏3. האיש הכי מאויים בפוליטיקה הישראלית כרגע הוא יאיר לפיד, עד לפני שנה ראש ממשלה, שמחזיק כרגע מפלגה עם 24 מנדטים שצפויה להתרסק בבחירות הקרובות אם תקום מפלגת שמאל מאוחדת עם אנשי המחאה מצד אחד, ועם ריצה של בנט מהצד השני, מה שמוריד את לפיד במצב כזה לנתון חד ספרתי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות