עוקץ הנהגים נחשף: ערבים חבשו כיפה, עצרו רכבים והמציאו תקלות

שני נוכלים, תושבי מזרח ירושלים, התחזו לחובשי כיפה, עצרו נהגים וטענו כי יש תקלה ברכבם • בין היתר, תיארו יציאת מים מהאגזוז, בעיה במנוע הרכב ותקלות "דמיוניות" •  העוקץ:  טענו כי סידרו את התקלה ודרשו תשלום • מעצרם הוארך בחמישה ימים
חיים טוויל
ט' טבת התשפ"ד / 21.12.2023 19:09

בפעילות חקירתית מהירה, בסיוע מרכז השליטה של מחוז ירושלים, עצרו אמש (רביעי) שוטרי יחידת השיטור העירוני בעיר שני חשודים, לאחר תלונה של תושב ירושלים, כי ניסו לבצע לו ‘עוקץ’ שעות ספורות קודם לכן.

ככל הנראה בעת המעשה אחד החשודים חבש כיפה על ראשו, וטען בפני הנהג כי יש תקלה ברכבו. ערנותו וחשדו של הנהג, שדיווח על שארע למשטרה, סיכלו את מזימתם של  שני הנוכלים.

על פי החשד, אתמול בשעות הבוקר יצא הנהג  משכונת מגוריו בצפון ירושלים. בעת שעצר ברמזור היציאה מהשכונה, נעצר בסמוך אליו רכבם של שני החשודים. השניים סימנו בידם לעברו כי הוא נדרש לעצור בצד. לאחר שחלף את הרמזור, עצר עם רכבו בצד הדרך ובסמוך נעצרו שני החשודים, שטענו בפניו כי יש תקלה חמורה ברכבו – יציאת מים מהאגזוז. הם הסבירו כי הדבר מעיד על בעיה במנוע הרכב.

כבר בשלב זה התעורר חשדו של הנהג, ובתגובה ציין בפניהם כי יסתדר לבדו ואיננו זקוק לעזרתם, בפרט לאחר שהבחין שאין טיפת מים אחת שנוטפת ממערכת הפליטה, כפי שטענו השניים.

על אף סירובו, ניסו הנוכלים לשכנעו להצטרף עמם לנסיעה ובהמשך, הציע אחד החשודים לקורבן לרשום את מספר הטלפון הנייד שלו במידה ויזדקק לסיוע. אז גילה הקורבן כי אין מדובר כלל ביהודי למרות הכיפה שעל ראשו.

בעקבות כך, דיווח הקורבן למשטרה על שהתרחש ונפתחה חקירה בתחנת לב הבירה. חוקרי המשטרה החלו מיד לבצע פעולות לאיתור הרכב והחשודים.

כעבור זמן קצר, הרכב אותר במרכז העיר ושני החשודים, תושבי מזרח ירושלים בשנות ה-20 וה-40 לחייהם, נעצרו והועברו לתחנת המשטרה לחקירה.

בחיפוש ברכבם, איתרו שוטרי יחידת השיטור העירוני כיפה בה על פי החשד השתמש החשוד לצורך העוקץ.

מחקירה ראשונית, התחזק מיד החשד כי הרקע למעשה פלילי, זאת לאחר שאחד מחוקרי תחנת לב הבירה נזכר כי טיפל לפני מספר שנים בפרשייה דומה, שבה היה מעורב אותו חשוד שנעצר אמש.

אז עצר הנוכל נהגים באמתלות שונות שנסובו על תקלה “דמיונית” ברכביהם, תוך טענה מצידו כי תיקן את התקלה, ודרישה לתשלום מאותם נהגים שנפלו בתחבולותיו סכומי כסף של אלפי ש”ח.

במהלך היום, הובאו השניים בפני בימ”ש שהאריך את מעצרם ב-5 ימים נוספים, עד ליום שני הקרוב.

חקירת המשטרה נמשכת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות